Jari-Matti Latvala už potřetí v řadě zajel nejrychlejší čas v shakedownu. Podaří se mu vyvarovat všem nástrahám trati a zajet slušný výsledek?
Vzhledem k tomu, že trať shakedownu měřila pouhých 3,51 km, tak je náskok 8 desetin, který měl Latvala na druhého v pořadí, Haydena Paddona s Hyundai více než dostačujícím. Je třeba ale přiznat, že shakedown se jel na vlhké šotolině, což je pro tuto soutěž hodně neobvyklé.
Výsledky shakedownu:1. Jari-Matti Latvala (Toyota) - 1:53.9 min.2. Hayden Paddon (Hyundai) +0,8 s3. Thierry Neuville (Hyundai) +0,9 s= Esapekka Lappi (Toyota) +0,9 s= Ott Tänak (Toyota) +0,9 s6. Sebastien Ogier (M-Sport-Ford) +1,4 s7. Elfyn Evans (M-Sport-Ford) +2,2 s8. Teemu Suninen (M-Sport-Ford) +2,8 s9. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +3,2 s10. Craig Breen (Citroen) +3,6 s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?