Citroën se rozhodl s okamžitou platností vyřadit ze své sestavy Krise Meekea po zbytek sezony 2018. Důvod je jasný: "enormní počet havárií". Meeke byl po své poslední velké nehodě v Portugalsku transportován letecky do nemocnice, kde se naštěstí ukázalo, že neutrpěl žádná zranění.
Vloni měl jezdec plnit hlavní hvězdu týmu Citroën, který se oficiálně vrátil do WRC. Jenomže nakonec z toho bylo až 7. místo mezi jezdci, navíc už vloni vynechal pro špatné výsledky jednu soutěž. Pierre Budar se nechal slyšet, že vzhledem k nadměrnému počtu nehod, které Meeke produkoval, se rozhodl pro změnu z "bezpečnostních" důvodů.
"Nebylo to jednoduché rozhodnutí, protože to ovlivní jezdce i spolujezdce. Ale bylo založeno z velké části na bezpečnostní otázce. Toto rozhodnutí padlo z mé pozice šéfa týmu," říká Budar. "Rozhodli jsme se pro toto rozhodnutí z preventivních důvodů."
V oficiálním vyjádření Citroënu stojí, že byl Meeke propuštěn "z důvodu nadměrně velkého počtu nehod. Některé z nich byly navíc velmi těžkého charakteru. Tyto nehody mohly mít vážný dopad na zdraví posádky." Dále se můžeme ve zprávě dočíst, že "risk, který Meeke podstupoval, byl vzhledem k okolnostem neopodstatněné vysoký".
Citroën zatím neoznámil, kdo Meekea pro zbytek sezony zastoupí. Francouzi nasadí na Sardinii určitě Craiga Breena a Madse Ostberga. Sébastien Loeb má s Citroënem v plánu ještě jednu soutěž, ale na zbývajících soutěžích ho zřejmě neuvidíme (buďto mu soutěž koliduje s RX nebo je na dovolené).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?