Citroën se rozhodl s okamžitou platností vyřadit ze své sestavy Krise Meekea po zbytek sezony 2018. Důvod je jasný: "enormní počet havárií". Meeke byl po své poslední velké nehodě v Portugalsku transportován letecky do nemocnice, kde se naštěstí ukázalo, že neutrpěl žádná zranění.
Vloni měl jezdec plnit hlavní hvězdu týmu Citroën, který se oficiálně vrátil do WRC. Jenomže nakonec z toho bylo až 7. místo mezi jezdci, navíc už vloni vynechal pro špatné výsledky jednu soutěž. Pierre Budar se nechal slyšet, že vzhledem k nadměrnému počtu nehod, které Meeke produkoval, se rozhodl pro změnu z "bezpečnostních" důvodů.
"Nebylo to jednoduché rozhodnutí, protože to ovlivní jezdce i spolujezdce. Ale bylo založeno z velké části na bezpečnostní otázce. Toto rozhodnutí padlo z mé pozice šéfa týmu," říká Budar. "Rozhodli jsme se pro toto rozhodnutí z preventivních důvodů."
V oficiálním vyjádření Citroënu stojí, že byl Meeke propuštěn "z důvodu nadměrně velkého počtu nehod. Některé z nich byly navíc velmi těžkého charakteru. Tyto nehody mohly mít vážný dopad na zdraví posádky." Dále se můžeme ve zprávě dočíst, že "risk, který Meeke podstupoval, byl vzhledem k okolnostem neopodstatněné vysoký".
Citroën zatím neoznámil, kdo Meekea pro zbytek sezony zastoupí. Francouzi nasadí na Sardinii určitě Craiga Breena a Madse Ostberga. Sébastien Loeb má s Citroënem v plánu ještě jednu soutěž, ale na zbývajících soutěžích ho zřejmě neuvidíme (buďto mu soutěž koliduje s RX nebo je na dovolené).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.