Citroën se rozhodl s okamžitou platností vyřadit ze své sestavy Krise Meekea po zbytek sezony 2018. Důvod je jasný: "enormní počet havárií". Meeke byl po své poslední velké nehodě v Portugalsku transportován letecky do nemocnice, kde se naštěstí ukázalo, že neutrpěl žádná zranění.
Vloni měl jezdec plnit hlavní hvězdu týmu Citroën, který se oficiálně vrátil do WRC. Jenomže nakonec z toho bylo až 7. místo mezi jezdci, navíc už vloni vynechal pro špatné výsledky jednu soutěž. Pierre Budar se nechal slyšet, že vzhledem k nadměrnému počtu nehod, které Meeke produkoval, se rozhodl pro změnu z "bezpečnostních" důvodů.
"Nebylo to jednoduché rozhodnutí, protože to ovlivní jezdce i spolujezdce. Ale bylo založeno z velké části na bezpečnostní otázce. Toto rozhodnutí padlo z mé pozice šéfa týmu," říká Budar. "Rozhodli jsme se pro toto rozhodnutí z preventivních důvodů."
V oficiálním vyjádření Citroënu stojí, že byl Meeke propuštěn "z důvodu nadměrně velkého počtu nehod. Některé z nich byly navíc velmi těžkého charakteru. Tyto nehody mohly mít vážný dopad na zdraví posádky." Dále se můžeme ve zprávě dočíst, že "risk, který Meeke podstupoval, byl vzhledem k okolnostem neopodstatněné vysoký".
Citroën zatím neoznámil, kdo Meekea pro zbytek sezony zastoupí. Francouzi nasadí na Sardinii určitě Craiga Breena a Madse Ostberga. Sébastien Loeb má s Citroënem v plánu ještě jednu soutěž, ale na zbývajících soutěžích ho zřejmě neuvidíme (buďto mu soutěž koliduje s RX nebo je na dovolené).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.