Meekeova přání? Třeba vyšší výkon a Loeb v druhém autě

Citroënu chybí i část rozpočtu...
Citroënu chybí i část rozpočtu..., foto: Red Bull
-haj 11. května 2018 23:34
Sdílej:

"Co na srdci, to na jazyku", tím by se dal v poslední době charakterizovat Kris Meeke. A přesně v tomto duchu se teď vyjádřil k situaci v Citroënu, co mu přinesl start Sébastiena Loeba a jaký očekává další vývoj?

Loňská sezona byla obtížná. Citroën C3 WRC byl totiž velmi obtížné auto a Kris Meeke dokonce jednu rally musel vynechat. Až po testu Loeba, který potvrdil pocity Meekea, se v týmu Citroën začaly věci hýbat správným směrem. "To mi nejen dodalo důvěru, ale také to tým začalo posouvat dopředu.

Najednou jsme opět všichni začali pracovat na stejném směru. Tohle je Loeb faktor," popisuje Meeke pro "Motorsport aktuell". Také starty legendárního Francouze v Mexiku a na Korsice tým Citroën výrazně posunuly. Proto někteří stále věří, že Loeb přece jenom ještě odjede celou sezonu.

"Pro mě by to bylo skvělé," říká jezdec, který by neměl problém s tím být jezdcem číslo 2 v týmu. "Seb mi vyprávěl, jak ve svých začátcích profitoval z toho, že měl v týmu Carlose Sainze a Colina McRae. Poté se od něj učil Sébastien Ogier. Já jsem naproti tomu bohužel nikdy neměl zkušeného týmového kolegu. Já jsem, ať už u Mini nebo Citroënu, vždy musel zajíždět výsledky a zároveň byl odpovědný za vývoj."

Stejné je to i teď, Kris musí nést hlavní zodpovědnost za zlepšení C3. Jak vyhlíží do budoucích měsíců? Jeho pocity jsou smíšené: "Jak se zdá, Hyundai, Ford a především Toyota ve druhé sezoně s novými auty výrazně přidaly."

38 letý jezdec doufá, že i Citroën má připravených pár žolíků, které jej zrychlí: "Nová zadní náprava nás neučiní rychlejšími. Ta nám jenom zajistí, že budeme ve vůz více věřit. Co by nám pomohlo, by byl vyšší výkon, vyšší točivý moment, lepší trakce a lepší aerodynamika. Zároveň by se hodil vyšší rozpočet."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?