"Co na srdci, to na jazyku", tím by se dal v poslední době charakterizovat Kris Meeke. A přesně v tomto duchu se teď vyjádřil k situaci v Citroënu, co mu přinesl start Sébastiena Loeba a jaký očekává další vývoj?
Loňská sezona byla obtížná. Citroën C3 WRC byl totiž velmi obtížné auto a Kris Meeke dokonce jednu rally musel vynechat. Až po testu Loeba, který potvrdil pocity Meekea, se v týmu Citroën začaly věci hýbat správným směrem. "To mi nejen dodalo důvěru, ale také to tým začalo posouvat dopředu.
Najednou jsme opět všichni začali pracovat na stejném směru. Tohle je Loeb faktor," popisuje Meeke pro "Motorsport aktuell". Také starty legendárního Francouze v Mexiku a na Korsice tým Citroën výrazně posunuly. Proto někteří stále věří, že Loeb přece jenom ještě odjede celou sezonu.
"Pro mě by to bylo skvělé," říká jezdec, který by neměl problém s tím být jezdcem číslo 2 v týmu. "Seb mi vyprávěl, jak ve svých začátcích profitoval z toho, že měl v týmu Carlose Sainze a Colina McRae. Poté se od něj učil Sébastien Ogier. Já jsem naproti tomu bohužel nikdy neměl zkušeného týmového kolegu. Já jsem, ať už u Mini nebo Citroënu, vždy musel zajíždět výsledky a zároveň byl odpovědný za vývoj."
Stejné je to i teď, Kris musí nést hlavní zodpovědnost za zlepšení C3. Jak vyhlíží do budoucích měsíců? Jeho pocity jsou smíšené: "Jak se zdá, Hyundai, Ford a především Toyota ve druhé sezoně s novými auty výrazně přidaly."
38 letý jezdec doufá, že i Citroën má připravených pár žolíků, které jej zrychlí: "Nová zadní náprava nás neučiní rychlejšími. Ta nám jenom zajistí, že budeme ve vůz více věřit. Co by nám pomohlo, by byl vyšší výkon, vyšší točivý moment, lepší trakce a lepší aerodynamika. Zároveň by se hodil vyšší rozpočet."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.