"Co na srdci, to na jazyku", tím by se dal v poslední době charakterizovat Kris Meeke. A přesně v tomto duchu se teď vyjádřil k situaci v Citroënu, co mu přinesl start Sébastiena Loeba a jaký očekává další vývoj?
Loňská sezona byla obtížná. Citroën C3 WRC byl totiž velmi obtížné auto a Kris Meeke dokonce jednu rally musel vynechat. Až po testu Loeba, který potvrdil pocity Meekea, se v týmu Citroën začaly věci hýbat správným směrem. "To mi nejen dodalo důvěru, ale také to tým začalo posouvat dopředu.
Najednou jsme opět všichni začali pracovat na stejném směru. Tohle je Loeb faktor," popisuje Meeke pro "Motorsport aktuell". Také starty legendárního Francouze v Mexiku a na Korsice tým Citroën výrazně posunuly. Proto někteří stále věří, že Loeb přece jenom ještě odjede celou sezonu.
"Pro mě by to bylo skvělé," říká jezdec, který by neměl problém s tím být jezdcem číslo 2 v týmu. "Seb mi vyprávěl, jak ve svých začátcích profitoval z toho, že měl v týmu Carlose Sainze a Colina McRae. Poté se od něj učil Sébastien Ogier. Já jsem naproti tomu bohužel nikdy neměl zkušeného týmového kolegu. Já jsem, ať už u Mini nebo Citroënu, vždy musel zajíždět výsledky a zároveň byl odpovědný za vývoj."
Stejné je to i teď, Kris musí nést hlavní zodpovědnost za zlepšení C3. Jak vyhlíží do budoucích měsíců? Jeho pocity jsou smíšené: "Jak se zdá, Hyundai, Ford a především Toyota ve druhé sezoně s novými auty výrazně přidaly."
38 letý jezdec doufá, že i Citroën má připravených pár žolíků, které jej zrychlí: "Nová zadní náprava nás neučiní rychlejšími. Ta nám jenom zajistí, že budeme ve vůz více věřit. Co by nám pomohlo, by byl vyšší výkon, vyšší točivý moment, lepší trakce a lepší aerodynamika. Zároveň by se hodil vyšší rozpočet."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.