Jezdec Toyoty, Jari-Matti Latvala, zajel na shakedownu před Rally Argentina nejrychlejší čas. Druhým časem překvapil Craig Breen, který se do sestavy Citroënu vrátil po pauze dvou soutěží, kdy v jeho vozu seděl Sébastien Loeb.
Fin v barvách Toyoty zažil povedený vstup do soutěže v Jižní Americe, když na 4,25 kilometrů dlouhé trati shakedownu zajel nejrychlejší čas. Latvala zvládl trať projet za 2:31,5 min. Pouhé 3 desetiny za ním zaostal Craig Breen, který se vrátil po nucené přestávce. Tím překvapil spoustu fanoušků i odborníků.
Desetinu za Breenem byl Kris Meeke, Citroëny tedy obsadily dvě místa v TOP10. Soutěž samotná začíná dnes v noci diváckým testem „Ciudad de Cordoba“. Klasické zkoušky začínají v pátek kolem poledne středoevropského času, první den je na programu je 7 testů o celkové délce 156 kilometrů.
Výsledky shakedownu:01. Jari-Matti Latvala (Toyota) - 2:31.5 min.02. Craig Breen (Citroën) +0,3 s03. Kris Meeke (Citroën) +0,404. Andreas Mikkelsen (Hyundai) +0,705. Ott Tänak (Toyota) +1,106. Thierry Neuville (Hyundai) +1,207. Sebastien Ogier (Ford) +1,508. Dani Sordo (Hyundai) +1,709. Teemu Suninen (Ford) +1,810. Esapekka Lappi (Toyota) +2,2
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?