CEO Citroënu, Linda Jackson, řekla, že jakékoliv rozhodnutí o možném plnohodnotném návratu Sébastiena Loeba do World Rally Championship ročníku 2019 je plně v jeho rukou.
Sébastien Loeb minulý víkend na Korsice vyhrál polovinu měřených úseků a to i přesto, že na tomto ostrově naposledy závodil před 10 lety a ve WRC se pravidelně neobjevuje od roku 2012. Na druhou stranu je fér říci, že po jeho páteční nehodě už Francouz jel v sobotu i neděli bez tlaku a mohl tak předvádět skvělé výkony. V první velmi dlouhé RZ na Korsice (cca 50 ostrých km) Loeb patřil ke špičce, stejně jako velkou část soutěže minulý měsíc v Mexiku, pak ale v RZ2 chyboval a jeho vůz skončil v příkopu.
Linda Jackson, CEO Citroënu, pro britský Autosport na otázku, jestli by Loebovi nabídla celosezonní program na příští rok, odpověděla: "Na tuto otázku se mě musíte zeptat později v průběhu sezony. Ale záleželo by to [full time návrat do WRC] kompletně na Sébastienovi, jeho dostupnosti a na tom, co chce dělat." Letošní program Loeba je nastaven tak, že mu zbývá už jen jediná soutěž ve WRC, tou bude říjnová Rally Catalunya.
Linda Jackson byla také dotázána na možnost startu Loeba v srpnu v Německu. "Se Sébastienem máme tři rally, to je jeho agenda a jeho diář." Dle Jackson rychlost Loeba na tratích v Mexiku a na na Korsice prokázala správnost rozhodnutí poskytnout mu sedačku Craiga Breena na tyto dvě rally. "Na začátku této sezony jsme udělali správné rozhodnutí. Hodně lidí se nás ptalo: 'Je to správné rozhodnutí'?
Myslím, že jsme ukázali, že to fungovalo dobře. Co je vidět - a to začíná již od šéfa týmu Pierre Budara - je opravdový týmový duch a klid. Tým může z přítomnosti Sébastiena těžit. Jasně, pořád chceme výsledky. Ale už se to stalo a nikdo nebyl víc zklamaný a smutný než Sébastien."
Autosport se Loeba znovu zeptal, jestli nepojede v Německu: "To bude léto - čas na to být na pláži. Co se stalo na Korsice je frustrující. Na první zkoušce bylo všechno v pořádku a rytmus byl dobrý, ale pak to vše skončilo na druhém testu v první zatáčce," lituje šampion.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.