CEO Citroënu, Linda Jackson, řekla, že jakékoliv rozhodnutí o možném plnohodnotném návratu Sébastiena Loeba do World Rally Championship ročníku 2019 je plně v jeho rukou.
Sébastien Loeb minulý víkend na Korsice vyhrál polovinu měřených úseků a to i přesto, že na tomto ostrově naposledy závodil před 10 lety a ve WRC se pravidelně neobjevuje od roku 2012. Na druhou stranu je fér říci, že po jeho páteční nehodě už Francouz jel v sobotu i neděli bez tlaku a mohl tak předvádět skvělé výkony. V první velmi dlouhé RZ na Korsice (cca 50 ostrých km) Loeb patřil ke špičce, stejně jako velkou část soutěže minulý měsíc v Mexiku, pak ale v RZ2 chyboval a jeho vůz skončil v příkopu.
Linda Jackson, CEO Citroënu, pro britský Autosport na otázku, jestli by Loebovi nabídla celosezonní program na příští rok, odpověděla: "Na tuto otázku se mě musíte zeptat později v průběhu sezony. Ale záleželo by to [full time návrat do WRC] kompletně na Sébastienovi, jeho dostupnosti a na tom, co chce dělat." Letošní program Loeba je nastaven tak, že mu zbývá už jen jediná soutěž ve WRC, tou bude říjnová Rally Catalunya.
Linda Jackson byla také dotázána na možnost startu Loeba v srpnu v Německu. "Se Sébastienem máme tři rally, to je jeho agenda a jeho diář." Dle Jackson rychlost Loeba na tratích v Mexiku a na na Korsice prokázala správnost rozhodnutí poskytnout mu sedačku Craiga Breena na tyto dvě rally. "Na začátku této sezony jsme udělali správné rozhodnutí. Hodně lidí se nás ptalo: 'Je to správné rozhodnutí'?
Myslím, že jsme ukázali, že to fungovalo dobře. Co je vidět - a to začíná již od šéfa týmu Pierre Budara - je opravdový týmový duch a klid. Tým může z přítomnosti Sébastiena těžit. Jasně, pořád chceme výsledky. Ale už se to stalo a nikdo nebyl víc zklamaný a smutný než Sébastien."
Autosport se Loeba znovu zeptal, jestli nepojede v Německu: "To bude léto - čas na to být na pláži. Co se stalo na Korsice je frustrující. Na první zkoušce bylo všechno v pořádku a rytmus byl dobrý, ale pak to vše skončilo na druhém testu v první zatáčce," lituje šampion.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.