Latvala si po své nehodě na Korsice pochvaluje pěnovou ochranu kokpitu

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Red Bull
-haj 9. dubna 2018 21:44
Sdílej:

Jari-Matti Latvala pochválil zlepšenou boční ochranu na vozech World Rally Championship po své víkendové nehodě na Tour de Course, která jej v sobotu vyřadila ze závodu.

Jari-Matti Latvala nezvládl v sobotu v 21 kilometrové zkoušce Cagnano Pino Canari svůj speciál a narazil s ním do stromu. Fin nemohl kvůli poškození ochranné klece na svém Yarisu pokračovat, FIA ale schválila návrh týmu, že poškozenou část rámu vyříznou a nahradí ji v rámci snahy umožnit Latvalovi nedělní start v rámci pravidla Rally 2. 

Zlepšení ochrany posádek při bočním nárazu bylo jednou z významných změn zavedených ve WRC před sezonou 2017. Posádky byly v rámci vozu přesunuty více dovnitř a mezi ně a možné body nárazu byla nainstalována energii absorbující pěna. Latvalova nehoda byla prvním pořádným testem tohoto nového pravidla. 

"Byl to docela velký náraz, ale můžete teď vidět, jak dobře bezpečnostní pěna funguje. Pěna v zadní části auta je zatlačena dovnitř. Někdy byste se z podobného druhu nárazu mohli dostat a cítili byste to ve svém krku, ale tentokrát opravdu nic necítím. Opravdu můžeme začít říkat, že tato auta jsou bezpečná - je to poprvé, co jsme viděli, že rally opravdu otestovala [absorbční pěnu] a je to velmi dobré," říká Jari-Matti Latvala pro britský Autosport.

Fin nezažil zrovna povedený start do soutěže, pak ale vyměnili zavěšení a to jeho tempu prospělo. "Předtím, než jsme to vyměnili, jsme měli auto, které zatáčelo, ale nemělo žádný laterální přítlak. Pak jsme otevřeli doskoky tlumičů a přitvrdili stabilizátory. Gumy začaly poprvé kousat - byl to neuvěřitelný pocit a já si to začal opravdu užívat. Tlačil jsem na to a časy byly opravdu dobré. Na té zkoušce jsme měli nejrychlejší splity, ale pak tam byl menší hrbol ve sjezdu z kopce a nájezdu do levé zatáčky. Zadní kolo se kouslo, utrhl se zadek a šel jsem bokem do stromu," zakončil Fin.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.