Latvala si po své nehodě na Korsice pochvaluje pěnovou ochranu kokpitu

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Red Bull
-haj 9. dubna 2018 21:44
Sdílej:

Jari-Matti Latvala pochválil zlepšenou boční ochranu na vozech World Rally Championship po své víkendové nehodě na Tour de Course, která jej v sobotu vyřadila ze závodu.

Jari-Matti Latvala nezvládl v sobotu v 21 kilometrové zkoušce Cagnano Pino Canari svůj speciál a narazil s ním do stromu. Fin nemohl kvůli poškození ochranné klece na svém Yarisu pokračovat, FIA ale schválila návrh týmu, že poškozenou část rámu vyříznou a nahradí ji v rámci snahy umožnit Latvalovi nedělní start v rámci pravidla Rally 2. 

Zlepšení ochrany posádek při bočním nárazu bylo jednou z významných změn zavedených ve WRC před sezonou 2017. Posádky byly v rámci vozu přesunuty více dovnitř a mezi ně a možné body nárazu byla nainstalována energii absorbující pěna. Latvalova nehoda byla prvním pořádným testem tohoto nového pravidla. 

"Byl to docela velký náraz, ale můžete teď vidět, jak dobře bezpečnostní pěna funguje. Pěna v zadní části auta je zatlačena dovnitř. Někdy byste se z podobného druhu nárazu mohli dostat a cítili byste to ve svém krku, ale tentokrát opravdu nic necítím. Opravdu můžeme začít říkat, že tato auta jsou bezpečná - je to poprvé, co jsme viděli, že rally opravdu otestovala [absorbční pěnu] a je to velmi dobré," říká Jari-Matti Latvala pro britský Autosport.

Fin nezažil zrovna povedený start do soutěže, pak ale vyměnili zavěšení a to jeho tempu prospělo. "Předtím, než jsme to vyměnili, jsme měli auto, které zatáčelo, ale nemělo žádný laterální přítlak. Pak jsme otevřeli doskoky tlumičů a přitvrdili stabilizátory. Gumy začaly poprvé kousat - byl to neuvěřitelný pocit a já si to začal opravdu užívat. Tlačil jsem na to a časy byly opravdu dobré. Na té zkoušce jsme měli nejrychlejší splity, ale pak tam byl menší hrbol ve sjezdu z kopce a nájezdu do levé zatáčky. Zadní kolo se kouslo, utrhl se zadek a šel jsem bokem do stromu," zakončil Fin.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.