Jari-Matti Latvala pochválil zlepšenou boční ochranu na vozech World Rally Championship po své víkendové nehodě na Tour de Course, která jej v sobotu vyřadila ze závodu.
Jari-Matti Latvala nezvládl v sobotu v 21 kilometrové zkoušce Cagnano Pino Canari svůj speciál a narazil s ním do stromu. Fin nemohl kvůli poškození ochranné klece na svém Yarisu pokračovat, FIA ale schválila návrh týmu, že poškozenou část rámu vyříznou a nahradí ji v rámci snahy umožnit Latvalovi nedělní start v rámci pravidla Rally 2.
Zlepšení ochrany posádek při bočním nárazu bylo jednou z významných změn zavedených ve WRC před sezonou 2017. Posádky byly v rámci vozu přesunuty více dovnitř a mezi ně a možné body nárazu byla nainstalována energii absorbující pěna. Latvalova nehoda byla prvním pořádným testem tohoto nového pravidla.
"Byl to docela velký náraz, ale můžete teď vidět, jak dobře bezpečnostní pěna funguje. Pěna v zadní části auta je zatlačena dovnitř. Někdy byste se z podobného druhu nárazu mohli dostat a cítili byste to ve svém krku, ale tentokrát opravdu nic necítím. Opravdu můžeme začít říkat, že tato auta jsou bezpečná - je to poprvé, co jsme viděli, že rally opravdu otestovala [absorbční pěnu] a je to velmi dobré," říká Jari-Matti Latvala pro britský Autosport.
Fin nezažil zrovna povedený start do soutěže, pak ale vyměnili zavěšení a to jeho tempu prospělo. "Předtím, než jsme to vyměnili, jsme měli auto, které zatáčelo, ale nemělo žádný laterální přítlak. Pak jsme otevřeli doskoky tlumičů a přitvrdili stabilizátory. Gumy začaly poprvé kousat - byl to neuvěřitelný pocit a já si to začal opravdu užívat. Tlačil jsem na to a časy byly opravdu dobré. Na té zkoušce jsme měli nejrychlejší splity, ale pak tam byl menší hrbol ve sjezdu z kopce a nájezdu do levé zatáčky. Zadní kolo se kouslo, utrhl se zadek a šel jsem bokem do stromu," zakončil Fin.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.