Sébastien Loeb vyjel mimo trať po pouhých 400 metrech od startu rychlostní zkoušky 2. Po návratu do servisní zóny Francouz popsal tento smolný okamžik novinářům.
"Jsem znechucený z toho, jak to dopadlo! Nachytala mě hned první zatáčka druhé rychlostní zkoušky. Pneumatiky byly bez debaty trošku studené. Na trati bylo již také trošku šotoliny a nepořádku, který vytahala auta startující přede mnou. Já jsem najel trošku rychleji do pravotočivé zatáčky.
Na ní hned následovala levotočivá zatáčka. Do té jsem najel moc na vnitřku, protože mě vynesla předchozí zatáčka," popisuje Sébastien Loeb. Francouz jel na asfaltu s vozem WRC poprvé od roku 2015. Hned však potvrdil svoji rychlost, když na RZ1 zajel druhý čas hned za Ogierem.
"Auto bylo skvělé a já jsem neměl žádné obavy. V prvním testu jsem zajel dobrý čas a chytl dobrý rytmus. Ta zatáčka byla špinavá a to mě překvapilo. Byl jsem v ní moc rychlý, je to moje chyba. Je to hloupé. Zítra budeme pokračovat. Pojedeme a budeme se jízdou bavit. Už nemůžeme o nic bojovat," uznává jezdec Citroënu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.