AKTUALIZACE PO RZ12; O víkendu se jede další podnik letošního MS v rally, tentokrát na francouzském ostrově Korsika. Jedná se o první ryze asfaltový podnik sezony, posádky sice letos jízdu na asfaltu už vyzkoušely na Rally Monte Carlo, tato soutěž je ale brána jako podnik se smíšeným povrchem. Na účastníky během víkendu čeká jen 12 měřených testů.
Průběh neděle:doplníme...
Výsledky Power Stage:1) Esapekka Lappi +5 bodů2) Sébastien Loeb +4 body3) Sébastien Ogier +3 body4) Kris Meeke +2 body5) Ott Tänak +1 bod
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:26:52,7 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +36,1 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:07,5 4. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +2:02,6 5. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +2:06,1 6. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:33,5 7. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:43,4 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +10:34,8 9. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +10:40,5 10. Y. Bonato - B. Boulloud Citroën C3 R5 +12:26,0Průběh sobotní odpolední sekce:Odpoledne byl nejrychlejší na RZ8, která byla nejdelší rychlostní zkouškou dnešní etapy, Esapekka Lappi. Mladý Fin v Toyotě vyhrál před Sébastienem Loebem o 2,2s, Sébastien Ogier zaostal o 5,2s. V Toyotě však přišli o jedno auto - Jari-Matti Latvala sice na mezičasech zajížděl velmi slibné výkony, ale pak havaroval (promeškal správný brzdný bod a trefil strom), přitom poškodil rám a musel v cíli testu odstoupit. Ze soutěže vypadl i Bryan Bouffier, kterého zradil motor u jeho Fordu Fiesta WRC. Do nejlepší desítky se tak dostal Jan Kopecký se Škodou Fabia R5.
RZ9 vyhrál Sébastien Loeb před Esapekkou Lappim (+0,7s) a Ottem Tänakem (+3s). Ott Tänak v cíli pochválil svého kolegu Lappiho. Čtvrtý čas zajel Kris Meeke, který se díky tomu dostal na průběžné dělené druhé místo s Thierry Neuvillem. Severní Ir v cíli přiznal, že jede absolutně naplno, bez jakékoli rezervy.
RZ10 vyhrály dvě Toyoty v rukou Otta Tänaka a Esapekki Lappiho - oběma jezdcům dnešní etapa vyšla na výbornou. Tänak se dostal na průběžné druhé místo o jednu desetinu před Thierryho Neuvillea, Lappi na něj tlačí zezadu. Druhý byl Loeb a třetí Neuvillle. Belgičan v cíli řekl, že se sice snaží uhájit svoji pozici, ale obává se nehody. Svůj Citroën C3 WRC zahodil na tomto rychlostním testu Kris Meeke. Jezdec poté uvedl, že mu jeho navigátor, Paul Nagle, špatně přečetl rozpis.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:43:07,7 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +44,5 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +44,6 4. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +54,9 5. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:46,7 6. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:49,8 7. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:13,5 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +8:22,9 9. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +10:41,4 10. F. Andolfi - S. ScattolinŠkoda Fabia R5 +11:27,2Průběh sobotní dopolední sekce:Dopolední sekce zahrnovala (stejně jako ta odpolední) tři měřené testy. Ráno začal nejlépe Sébastien Loeb, který ovládl RZ5. Druhý čas zajel Esapekka Lappi (+1,4s) a třetí byl Kris Meeke (+1,9s). Zajímavý komentář ve stopce poskytl Ott Tänak, který zajel až sedmý čas (+13,7s). Dle Estonce vždy, když použil ruční brzdu, tak mu zhasl motor. Hodně posádek také naříkalo na svůj rozpis - Tänak, Latvala, Neuville a Mikkelsen řekl, že měl v rozpise tolik informací, že musel místy zvolnit, protože vše jednoduše nestačil pobírat. Na této zkoušce havaroval Stéphane Lefebvre, který v rámci WRC2 startuje s novým Citroënem C3 R5.
Také RZ6 ovládl Loeb, který nebýt včerejší chyby mohl bojovat o vítězství. Druhý čas zajel Ott Tänak (+1,0s) a třetí čas shodně zajeli Sébastien Ogier a Esapekka Lappi (+1,4s). Po této zkoušce měli na desetinu shodný celkový čas Dani Sordo a Elfyn Evans, oba se tak dělili o šestou příčku v průběžném pořadí.
Dopolední sekci uzavřela RZ7, kterou zajel nejlépe Ott Tänak s Toyotou. Druhý čas zajel Sébastien Ogier (+2,7s) a třetí byl Esapekka Lapp (+5s). Ve stopce si pochvaloval změněné vyvážení brzd na svém Yarisu Latvala (4. čas, +5,8s), to je kolega Lappi prozradil, že včera měnil nastavení tlumičů a od té doby se mu začalo dařit.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:01:27,7 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +41,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +46,8 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +48,9 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:11,3 6. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:35,3 7. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:39,9 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:43,2 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:51,3 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +2:19,1Průběh páteční odpolední sekce:Odpoledne na posádky čekala stejná porce kilometrů rozdělená do dvou zkoušek. Téměř 50 kilometrů dlouhý test RZ3 vyhrál opět Ogier, druhý Thierry Neuville ztratil přes 10 vteřin, Kris Meeke pak 17 vteřin. A právě díky tomuto výsledku se na druhé průběžné místo dostal Belgičan s Hyundai, když na třetí místo odsunul Brita na Citroënu. Na celkové osmé místo se zde dostal Mikkelsen, devátý byl Latvala. Jezdci si pochvalovali oschlou trať. S nedotáčivostí svého Hyundai bojuje prakticky od startu soutěže Andreas Mikkelsen. Intercom stále zlobil v autě Meekea.
RZ4 vyhrála Toyota zásluhou Esapekky Lappiho. Fin tak po páteční etapě figuruje na velmi solidním pátém místě před Evansem nebo Sordem. Shodně druhý čas (+1,7s) zajeli Latvala a Neuville. Fin v barvách Toyoty se díky tomu vrátil na celkové osmé místo. Ogier po dnešku suverénně vede před Neuvillem, který přiznal, že na Ogiera nemá. Naopak vlastnosti svého vozu si pochvaloval Tänak, který jede první asfaltovou rally s Toyotou.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 1:19:39,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +33,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +38,7 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +44,2 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:13,5 6. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:13,8 7. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:14,4 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:25,0 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:29,2 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +1:44,8Průběh páteční dopolední sekce:Dopolední sekci ve Francii tvořily dva měřené testy. Začalo se pěkně zostra, když první RZ měřila 49 km. Nejrychlejší čas na ní zajel Sébastien Ogier s Fordem Fiesta WRC. Druhý byl Sébastien Loeb s Citroënem C3 WRC (+9,7s) a třetí byl Ott Tänak s Toyotou Yaris WRC (+18,1s). Například šestý Evans ztratil už 30,5 vteřiny. Ve Francii bylo mokro, a tak se posádky musely vypořádat s kalužemi uvnitř zatáček anebo chladnými brzdami na začátku RZ. Andreas Mikkelsen udělal hodiny hned v první vracečce a Seb Ogier ve stopce přiznal, že se také málem několikrát přetočil. Zajímavý komentář dal ve stopce Jari-Matti Latvala na téma své Toyoty, dle Fina bylo auto dobré v suchých částech trati ale ne v těch mokrých, kde měl nervózní zadní část vozu.
Také na RZ2 byl nejrychlejší Sébastien Ogier s Fordem. Druhý čas shodně zajeli Esapekka Lappi s Toyotou Yaris WRC a Kris Meeke s Citroënem C3 WRC (oba dva +2s). Brit ve službách francouzské značky se díky tomu posunul na průběžné druhé místo. Třetí průběžně byl po čtvrté a páté příčce v RZ Thierry Neuville, který nebyl spokojen s nastavením svého Hyundai i20 Coupe WRC. Stopku tato zkouška ale vystavila Sébastienu Loebovi, který havaroval. Chyboval Andreas Mikkelsen, který vyjel v jedné ze zatáček mimo trať a pak v autě cítil vybrace (10. čas, +14,1s).
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 39:53,7 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +21,1 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +23,4 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +25,1 5. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +37,7 6. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +42,0 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +45,2 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +53,0 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +53,2 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +54,4Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.