AKTUALIZACE PO RZ12; O víkendu se jede další podnik letošního MS v rally, tentokrát na francouzském ostrově Korsika. Jedná se o první ryze asfaltový podnik sezony, posádky sice letos jízdu na asfaltu už vyzkoušely na Rally Monte Carlo, tato soutěž je ale brána jako podnik se smíšeným povrchem. Na účastníky během víkendu čeká jen 12 měřených testů.
Průběh neděle:doplníme...
Výsledky Power Stage:1) Esapekka Lappi +5 bodů2) Sébastien Loeb +4 body3) Sébastien Ogier +3 body4) Kris Meeke +2 body5) Ott Tänak +1 bod
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:26:52,7 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +36,1 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:07,5 4. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +2:02,6 5. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +2:06,1 6. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:33,5 7. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:43,4 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +10:34,8 9. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +10:40,5 10. Y. Bonato - B. Boulloud Citroën C3 R5 +12:26,0Průběh sobotní odpolední sekce:Odpoledne byl nejrychlejší na RZ8, která byla nejdelší rychlostní zkouškou dnešní etapy, Esapekka Lappi. Mladý Fin v Toyotě vyhrál před Sébastienem Loebem o 2,2s, Sébastien Ogier zaostal o 5,2s. V Toyotě však přišli o jedno auto - Jari-Matti Latvala sice na mezičasech zajížděl velmi slibné výkony, ale pak havaroval (promeškal správný brzdný bod a trefil strom), přitom poškodil rám a musel v cíli testu odstoupit. Ze soutěže vypadl i Bryan Bouffier, kterého zradil motor u jeho Fordu Fiesta WRC. Do nejlepší desítky se tak dostal Jan Kopecký se Škodou Fabia R5.
RZ9 vyhrál Sébastien Loeb před Esapekkou Lappim (+0,7s) a Ottem Tänakem (+3s). Ott Tänak v cíli pochválil svého kolegu Lappiho. Čtvrtý čas zajel Kris Meeke, který se díky tomu dostal na průběžné dělené druhé místo s Thierry Neuvillem. Severní Ir v cíli přiznal, že jede absolutně naplno, bez jakékoli rezervy.
RZ10 vyhrály dvě Toyoty v rukou Otta Tänaka a Esapekki Lappiho - oběma jezdcům dnešní etapa vyšla na výbornou. Tänak se dostal na průběžné druhé místo o jednu desetinu před Thierryho Neuvillea, Lappi na něj tlačí zezadu. Druhý byl Loeb a třetí Neuvillle. Belgičan v cíli řekl, že se sice snaží uhájit svoji pozici, ale obává se nehody. Svůj Citroën C3 WRC zahodil na tomto rychlostním testu Kris Meeke. Jezdec poté uvedl, že mu jeho navigátor, Paul Nagle, špatně přečetl rozpis.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:43:07,7 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +44,5 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +44,6 4. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +54,9 5. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:46,7 6. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:49,8 7. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:13,5 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +8:22,9 9. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +10:41,4 10. F. Andolfi - S. ScattolinŠkoda Fabia R5 +11:27,2Průběh sobotní dopolední sekce:Dopolední sekce zahrnovala (stejně jako ta odpolední) tři měřené testy. Ráno začal nejlépe Sébastien Loeb, který ovládl RZ5. Druhý čas zajel Esapekka Lappi (+1,4s) a třetí byl Kris Meeke (+1,9s). Zajímavý komentář ve stopce poskytl Ott Tänak, který zajel až sedmý čas (+13,7s). Dle Estonce vždy, když použil ruční brzdu, tak mu zhasl motor. Hodně posádek také naříkalo na svůj rozpis - Tänak, Latvala, Neuville a Mikkelsen řekl, že měl v rozpise tolik informací, že musel místy zvolnit, protože vše jednoduše nestačil pobírat. Na této zkoušce havaroval Stéphane Lefebvre, který v rámci WRC2 startuje s novým Citroënem C3 R5.
Také RZ6 ovládl Loeb, který nebýt včerejší chyby mohl bojovat o vítězství. Druhý čas zajel Ott Tänak (+1,0s) a třetí čas shodně zajeli Sébastien Ogier a Esapekka Lappi (+1,4s). Po této zkoušce měli na desetinu shodný celkový čas Dani Sordo a Elfyn Evans, oba se tak dělili o šestou příčku v průběžném pořadí.
Dopolední sekci uzavřela RZ7, kterou zajel nejlépe Ott Tänak s Toyotou. Druhý čas zajel Sébastien Ogier (+2,7s) a třetí byl Esapekka Lapp (+5s). Ve stopce si pochvaloval změněné vyvážení brzd na svém Yarisu Latvala (4. čas, +5,8s), to je kolega Lappi prozradil, že včera měnil nastavení tlumičů a od té doby se mu začalo dařit.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:01:27,7 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +41,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +46,8 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +48,9 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:11,3 6. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:35,3 7. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:39,9 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:43,2 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:51,3 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +2:19,1Průběh páteční odpolední sekce:Odpoledne na posádky čekala stejná porce kilometrů rozdělená do dvou zkoušek. Téměř 50 kilometrů dlouhý test RZ3 vyhrál opět Ogier, druhý Thierry Neuville ztratil přes 10 vteřin, Kris Meeke pak 17 vteřin. A právě díky tomuto výsledku se na druhé průběžné místo dostal Belgičan s Hyundai, když na třetí místo odsunul Brita na Citroënu. Na celkové osmé místo se zde dostal Mikkelsen, devátý byl Latvala. Jezdci si pochvalovali oschlou trať. S nedotáčivostí svého Hyundai bojuje prakticky od startu soutěže Andreas Mikkelsen. Intercom stále zlobil v autě Meekea.
RZ4 vyhrála Toyota zásluhou Esapekky Lappiho. Fin tak po páteční etapě figuruje na velmi solidním pátém místě před Evansem nebo Sordem. Shodně druhý čas (+1,7s) zajeli Latvala a Neuville. Fin v barvách Toyoty se díky tomu vrátil na celkové osmé místo. Ogier po dnešku suverénně vede před Neuvillem, který přiznal, že na Ogiera nemá. Naopak vlastnosti svého vozu si pochvaloval Tänak, který jede první asfaltovou rally s Toyotou.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 1:19:39,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +33,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +38,7 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +44,2 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:13,5 6. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:13,8 7. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:14,4 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:25,0 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:29,2 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +1:44,8Průběh páteční dopolední sekce:Dopolední sekci ve Francii tvořily dva měřené testy. Začalo se pěkně zostra, když první RZ měřila 49 km. Nejrychlejší čas na ní zajel Sébastien Ogier s Fordem Fiesta WRC. Druhý byl Sébastien Loeb s Citroënem C3 WRC (+9,7s) a třetí byl Ott Tänak s Toyotou Yaris WRC (+18,1s). Například šestý Evans ztratil už 30,5 vteřiny. Ve Francii bylo mokro, a tak se posádky musely vypořádat s kalužemi uvnitř zatáček anebo chladnými brzdami na začátku RZ. Andreas Mikkelsen udělal hodiny hned v první vracečce a Seb Ogier ve stopce přiznal, že se také málem několikrát přetočil. Zajímavý komentář dal ve stopce Jari-Matti Latvala na téma své Toyoty, dle Fina bylo auto dobré v suchých částech trati ale ne v těch mokrých, kde měl nervózní zadní část vozu.
Také na RZ2 byl nejrychlejší Sébastien Ogier s Fordem. Druhý čas shodně zajeli Esapekka Lappi s Toyotou Yaris WRC a Kris Meeke s Citroënem C3 WRC (oba dva +2s). Brit ve službách francouzské značky se díky tomu posunul na průběžné druhé místo. Třetí průběžně byl po čtvrté a páté příčce v RZ Thierry Neuville, který nebyl spokojen s nastavením svého Hyundai i20 Coupe WRC. Stopku tato zkouška ale vystavila Sébastienu Loebovi, který havaroval. Chyboval Andreas Mikkelsen, který vyjel v jedné ze zatáček mimo trať a pak v autě cítil vybrace (10. čas, +14,1s).
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 39:53,7 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +21,1 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +23,4 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +25,1 5. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +37,7 6. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +42,0 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +45,2 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +53,0 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +53,2 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +54,4Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?