AKTUALIZACE PO RZ12; O víkendu se jede další podnik letošního MS v rally, tentokrát na francouzském ostrově Korsika. Jedná se o první ryze asfaltový podnik sezony, posádky sice letos jízdu na asfaltu už vyzkoušely na Rally Monte Carlo, tato soutěž je ale brána jako podnik se smíšeným povrchem. Na účastníky během víkendu čeká jen 12 měřených testů.
Průběh neděle:doplníme...
Výsledky Power Stage:1) Esapekka Lappi +5 bodů2) Sébastien Loeb +4 body3) Sébastien Ogier +3 body4) Kris Meeke +2 body5) Ott Tänak +1 bod
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:26:52,7 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +36,1 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:07,5 4. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +2:02,6 5. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +2:06,1 6. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +2:33,5 7. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:43,4 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +10:34,8 9. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +10:40,5 10. Y. Bonato - B. Boulloud Citroën C3 R5 +12:26,0Průběh sobotní odpolední sekce:Odpoledne byl nejrychlejší na RZ8, která byla nejdelší rychlostní zkouškou dnešní etapy, Esapekka Lappi. Mladý Fin v Toyotě vyhrál před Sébastienem Loebem o 2,2s, Sébastien Ogier zaostal o 5,2s. V Toyotě však přišli o jedno auto - Jari-Matti Latvala sice na mezičasech zajížděl velmi slibné výkony, ale pak havaroval (promeškal správný brzdný bod a trefil strom), přitom poškodil rám a musel v cíli testu odstoupit. Ze soutěže vypadl i Bryan Bouffier, kterého zradil motor u jeho Fordu Fiesta WRC. Do nejlepší desítky se tak dostal Jan Kopecký se Škodou Fabia R5.
RZ9 vyhrál Sébastien Loeb před Esapekkou Lappim (+0,7s) a Ottem Tänakem (+3s). Ott Tänak v cíli pochválil svého kolegu Lappiho. Čtvrtý čas zajel Kris Meeke, který se díky tomu dostal na průběžné dělené druhé místo s Thierry Neuvillem. Severní Ir v cíli přiznal, že jede absolutně naplno, bez jakékoli rezervy.
RZ10 vyhrály dvě Toyoty v rukou Otta Tänaka a Esapekki Lappiho - oběma jezdcům dnešní etapa vyšla na výbornou. Tänak se dostal na průběžné druhé místo o jednu desetinu před Thierryho Neuvillea, Lappi na něj tlačí zezadu. Druhý byl Loeb a třetí Neuvillle. Belgičan v cíli řekl, že se sice snaží uhájit svoji pozici, ale obává se nehody. Svůj Citroën C3 WRC zahodil na tomto rychlostním testu Kris Meeke. Jezdec poté uvedl, že mu jeho navigátor, Paul Nagle, špatně přečetl rozpis.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:43:07,7 - - - 2. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +44,5 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +44,6 4. E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +54,9 5. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:46,7 6. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:49,8 7. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:13,5 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +8:22,9 9. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +10:41,4 10. F. Andolfi - S. ScattolinŠkoda Fabia R5 +11:27,2Průběh sobotní dopolední sekce:Dopolední sekce zahrnovala (stejně jako ta odpolední) tři měřené testy. Ráno začal nejlépe Sébastien Loeb, který ovládl RZ5. Druhý čas zajel Esapekka Lappi (+1,4s) a třetí byl Kris Meeke (+1,9s). Zajímavý komentář ve stopce poskytl Ott Tänak, který zajel až sedmý čas (+13,7s). Dle Estonce vždy, když použil ruční brzdu, tak mu zhasl motor. Hodně posádek také naříkalo na svůj rozpis - Tänak, Latvala, Neuville a Mikkelsen řekl, že měl v rozpise tolik informací, že musel místy zvolnit, protože vše jednoduše nestačil pobírat. Na této zkoušce havaroval Stéphane Lefebvre, který v rámci WRC2 startuje s novým Citroënem C3 R5.
Také RZ6 ovládl Loeb, který nebýt včerejší chyby mohl bojovat o vítězství. Druhý čas zajel Ott Tänak (+1,0s) a třetí čas shodně zajeli Sébastien Ogier a Esapekka Lappi (+1,4s). Po této zkoušce měli na desetinu shodný celkový čas Dani Sordo a Elfyn Evans, oba se tak dělili o šestou příčku v průběžném pořadí.
Dopolední sekci uzavřela RZ7, kterou zajel nejlépe Ott Tänak s Toyotou. Druhý čas zajel Sébastien Ogier (+2,7s) a třetí byl Esapekka Lapp (+5s). Ve stopce si pochvaloval změněné vyvážení brzd na svém Yarisu Latvala (4. čas, +5,8s), to je kolega Lappi prozradil, že včera měnil nastavení tlumičů a od té doby se mu začalo dařit.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 2:01:27,7 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +41,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +46,8 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +48,9 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:11,3 6. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:35,3 7. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:39,9 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:43,2 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:51,3 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +2:19,1Průběh páteční odpolední sekce:Odpoledne na posádky čekala stejná porce kilometrů rozdělená do dvou zkoušek. Téměř 50 kilometrů dlouhý test RZ3 vyhrál opět Ogier, druhý Thierry Neuville ztratil přes 10 vteřin, Kris Meeke pak 17 vteřin. A právě díky tomuto výsledku se na druhé průběžné místo dostal Belgičan s Hyundai, když na třetí místo odsunul Brita na Citroënu. Na celkové osmé místo se zde dostal Mikkelsen, devátý byl Latvala. Jezdci si pochvalovali oschlou trať. S nedotáčivostí svého Hyundai bojuje prakticky od startu soutěže Andreas Mikkelsen. Intercom stále zlobil v autě Meekea.
RZ4 vyhrála Toyota zásluhou Esapekky Lappiho. Fin tak po páteční etapě figuruje na velmi solidním pátém místě před Evansem nebo Sordem. Shodně druhý čas (+1,7s) zajeli Latvala a Neuville. Fin v barvách Toyoty se díky tomu vrátil na celkové osmé místo. Ogier po dnešku suverénně vede před Neuvillem, který přiznal, že na Ogiera nemá. Naopak vlastnosti svého vozu si pochvaloval Tänak, který jede první asfaltovou rally s Toyotou.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 1:19:39,0 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +33,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +38,7 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +44,2 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:13,5 6. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +1:13,8 7. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:14,4 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:25,0 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:29,2 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +1:44,8Průběh páteční dopolední sekce:Dopolední sekci ve Francii tvořily dva měřené testy. Začalo se pěkně zostra, když první RZ měřila 49 km. Nejrychlejší čas na ní zajel Sébastien Ogier s Fordem Fiesta WRC. Druhý byl Sébastien Loeb s Citroënem C3 WRC (+9,7s) a třetí byl Ott Tänak s Toyotou Yaris WRC (+18,1s). Například šestý Evans ztratil už 30,5 vteřiny. Ve Francii bylo mokro, a tak se posádky musely vypořádat s kalužemi uvnitř zatáček anebo chladnými brzdami na začátku RZ. Andreas Mikkelsen udělal hodiny hned v první vracečce a Seb Ogier ve stopce přiznal, že se také málem několikrát přetočil. Zajímavý komentář dal ve stopce Jari-Matti Latvala na téma své Toyoty, dle Fina bylo auto dobré v suchých částech trati ale ne v těch mokrých, kde měl nervózní zadní část vozu.
Také na RZ2 byl nejrychlejší Sébastien Ogier s Fordem. Druhý čas shodně zajeli Esapekka Lappi s Toyotou Yaris WRC a Kris Meeke s Citroënem C3 WRC (oba dva +2s). Brit ve službách francouzské značky se díky tomu posunul na průběžné druhé místo. Třetí průběžně byl po čtvrté a páté příčce v RZ Thierry Neuville, který nebyl spokojen s nastavením svého Hyundai i20 Coupe WRC. Stopku tato zkouška ale vystavila Sébastienu Loebovi, který havaroval. Chyboval Andreas Mikkelsen, který vyjel v jedné ze zatáček mimo trať a pak v autě cítil vybrace (10. čas, +14,1s).
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 39:53,7 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +21,1 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +23,4 4. O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC +25,1 5. E. Evans - P. MillsFord Fiesta WRC +37,7 6. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +42,0 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +45,2 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +53,0 9. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +53,2 10. B. Bouffier - X. PanseriFord Fiesta WRC +54,4Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.