Dle nových sportovních pravidel, která byla uveřejněna tento týden, se FIA rozhodla změnit způsob přidělování bodů. Nově nebudou moci bodovat na Power Stage ti jezdci, kteří úmyslně změní svoji pozici na startu za účelem zisku výhody v podobě lepší startovní pozice.
Jasným cílem změn, které FIA provedla, bylo zamezit taktizování, které ve Švédsku předvedl Sébastien Ogier a v Mexiku Thierry Neuville a Ott Tänak. FIA proto rozhodla, že nebude udělovat body z Power Stage těm jezdcům, kteří úmyslně dojedou pozdě na start tohoto testu.
Platnost tohoto pravidla je již od Tour de Corse. Tato změna je uvedena v článku 13.3.4 Sportovních pravidel FIA: "Každá posádka, která se nedostaví na start Power Stage ve stanoveném čase, nedostane z Power Stage žádné body. Rozdělování bodů z Power Stage se řídí dle článku 5.3.2."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.