Sébastiena Loeba čeká příští víkend druhý z jeho letošních plánovaných tří startů ve WRC. Po svém výsledku v Mexiku ale míří několikanásobný mistr světa k této soutěži plný optimismu.
Sébastien Loeb sice do Mexika přijel bez nějaké větší přípravy, ale ihned dokázal zajíždět špičkové časy. Je pravdou, že mu k tomu zcela jistě dopomohla startovní pozice. Tentokrát se pojede na asfaltu a Francouz se bude moci opřít o svoje výsledky z Mexika, navíc asfalt byl v minulosti povrchem, na kterém se vždy cítil lépe.
"Když jsem jel nedávno s C3 WRC na šotolině, tak jsem si hned vzpomněl na svoje testy na Korsice, ačkoliv se jednalo o rozdílný povrch. Začal jsem s nastavením Krise a rychle jsem našel změny, což bylo v pořádku. Do konce dne jsem rychle dostal dobrý pocit. Chtěl bych pokračovat tam, kde jsme skončili," říká Sébastien Loeb.
V Mexiku se Loebovi začalo opravdu rychle dařit, díky čemuž se rychle dostal na čelo rally. Pak jej ale potkal defekt, a tak devítinásobný mistr světa přijíždí na Korsiku s cílem předvést další silný výkon. "Po našem výkonu v Mexiku očekávám, že budu znova na špici tak, jako jsem na asfaltu vždy býval, zvláště na tomto krásném ostrově. V každém případě je to destinace se zkouškami, které jsem si vždy cenil, i když to tak možná vždy nevypadalo."
Soutěže se Seb Loeb zúčastnil devětkrát a hned čtyřikrát ji vyhrál (mezi lety 2005 a 2008). Podaří se mu vyhrát i popáté? Jezdec Citroënu si moc dobře uvědomuje, že na Korsice jel naposledy před deseti lety. "Cesty se zdají být rychlejší než v mé době, je zde samozřejmě stále několik úzkých, technických a zatáčkovitých speciálek, ale musím si celou trasu najet a nebude lehké dostat vše do poznámek," zakončil Loeb.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.