Daniel Barritt, který je stabilním navigátorem Elfyna Evanse, si po velké nehodě na Rally Mexiko musí dát delší pauzu. Jeho roli tak převezme někdejší mistr světa, Phil Mills.
Velká nehoda posádky Elfyn Evans a Daniel Barritt v Mexiku má bohužel pro navigátora dohru. Britský pilot bohužel na nadcházející soutěži na Korsice nemůže počítat se službami svého stabilního navigátora, Daniela Barritta. 37letý navigátor se totiž stále ještě zotavuje z poranění, která si přivodil při nehodě ve vysoké rychlosti (na 6. rychlostní stupeň), po které muselo duo z mexické soutěže odstoupit.
Náhradou Barritta se ale stává všem velmi dobře známý ex-mistr světa, Phil Mills. Ten jezdil dlouhá léta po boku Pettera Solberga, se kterým slavil v roce 2003 mistrovský titul. V roce 2010 ukončil svoji kariéru, když se chtěl věnovat svému byznysu. Od té doby se v roli navigátora zúčastnil asi čtyř soutěží, když naposledy navigoval Simona de Banke na regionální soutěži v Británii. Oba dva se dobře znají, vždyť Mills patří už asi pět let do týmu šotolinových špionů Evanse.
"Bez Dana to nebude jednoduché, ale jeho zdraví má přednost a je důležité, aby byl fit pro zbytek sezony. Doufám, že Phil a já budeme moci vyjet dobrý výsledek, kromě Dana nezná nikdo můj rozpis lépe. A když přijde na vítězství v rally, tak je stále správnou volbou," říká Elfyn Evans.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.