I přes ne zcela výhodnou startovní pozici zaznamenal Sébastien Ogier v cíli Mexické rally nečekané vítězství. To se zrodilo po jeho skvělém výkonu. Francouz tak převzal vedení v šampionátu.
Pětinásobný mistr světa zajel nejrychlejší čas na 5 z 22 rychlostních zkoušek. Takticky zvládl soutěž naprosto perfektně. Francouzi se tak opět dostali do čela tabulky jezdců, mezi týmy se jejich Ford M-Sport posunul na druhé místo. Ford vyhrál v Mexiku naposledy před 14 lety (v roce 2004 vyhráli Markko Märtin a Michael Park s Fordem Focus RS WRC).
"Jsem moc rád, že jsme já a Julien mohli oslavit naše desetileté jubileum [v MS startovali poprvé právě v Mexiku před deseti roky] vítězstvím v Mexiku. Od našeho juniorského titulu v roce 2008 jsme zažili tolik skvělých věcí. Pro mě osobně je vítězství v Mexiku jedním z mých největších v kariéře. Do toho víkendu jsme dali opravdu vše," těší se Sébastien Ogier.
V první etapě přitom musel Ogier na trať jako druhý v pořadí, což na šotolinových tratích v Mexiku byla velká nevýhoda. Jenže jezdec Fordu využil všech svých zkušeností a na konci páteční etapy ztrácel jenom 31 vteřin. Na konci druhého dne již úřadující mistr světa vedl.
"Výkon byl opravdu působivý. Oproti loňskému roku jsme dokázali opravdu postoupit. To je velká výhoda pro zbytek sezony. Celou dobu soutěže jsme jeli hodně blízko limitu. Dali jsme do toho opravdu vše. Na tento výsledek můžeme být hrdí. Jeli jsme naplno až do poslední zkoušky," uvedl 34 letý soutěžák.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.