I přes ne zcela výhodnou startovní pozici zaznamenal Sébastien Ogier v cíli Mexické rally nečekané vítězství. To se zrodilo po jeho skvělém výkonu. Francouz tak převzal vedení v šampionátu.
Pětinásobný mistr světa zajel nejrychlejší čas na 5 z 22 rychlostních zkoušek. Takticky zvládl soutěž naprosto perfektně. Francouzi se tak opět dostali do čela tabulky jezdců, mezi týmy se jejich Ford M-Sport posunul na druhé místo. Ford vyhrál v Mexiku naposledy před 14 lety (v roce 2004 vyhráli Markko Märtin a Michael Park s Fordem Focus RS WRC).
"Jsem moc rád, že jsme já a Julien mohli oslavit naše desetileté jubileum [v MS startovali poprvé právě v Mexiku před deseti roky] vítězstvím v Mexiku. Od našeho juniorského titulu v roce 2008 jsme zažili tolik skvělých věcí. Pro mě osobně je vítězství v Mexiku jedním z mých největších v kariéře. Do toho víkendu jsme dali opravdu vše," těší se Sébastien Ogier.
V první etapě přitom musel Ogier na trať jako druhý v pořadí, což na šotolinových tratích v Mexiku byla velká nevýhoda. Jenže jezdec Fordu využil všech svých zkušeností a na konci páteční etapy ztrácel jenom 31 vteřin. Na konci druhého dne již úřadující mistr světa vedl.
"Výkon byl opravdu působivý. Oproti loňskému roku jsme dokázali opravdu postoupit. To je velká výhoda pro zbytek sezony. Celou dobu soutěže jsme jeli hodně blízko limitu. Dali jsme do toho opravdu vše. Na tento výsledek můžeme být hrdí. Jeli jsme naplno až do poslední zkoušky," uvedl 34 letý soutěžák.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?