I přes ne zcela výhodnou startovní pozici zaznamenal Sébastien Ogier v cíli Mexické rally nečekané vítězství. To se zrodilo po jeho skvělém výkonu. Francouz tak převzal vedení v šampionátu.
Pětinásobný mistr světa zajel nejrychlejší čas na 5 z 22 rychlostních zkoušek. Takticky zvládl soutěž naprosto perfektně. Francouzi se tak opět dostali do čela tabulky jezdců, mezi týmy se jejich Ford M-Sport posunul na druhé místo. Ford vyhrál v Mexiku naposledy před 14 lety (v roce 2004 vyhráli Markko Märtin a Michael Park s Fordem Focus RS WRC).
"Jsem moc rád, že jsme já a Julien mohli oslavit naše desetileté jubileum [v MS startovali poprvé právě v Mexiku před deseti roky] vítězstvím v Mexiku. Od našeho juniorského titulu v roce 2008 jsme zažili tolik skvělých věcí. Pro mě osobně je vítězství v Mexiku jedním z mých největších v kariéře. Do toho víkendu jsme dali opravdu vše," těší se Sébastien Ogier.
V první etapě přitom musel Ogier na trať jako druhý v pořadí, což na šotolinových tratích v Mexiku byla velká nevýhoda. Jenže jezdec Fordu využil všech svých zkušeností a na konci páteční etapy ztrácel jenom 31 vteřin. Na konci druhého dne již úřadující mistr světa vedl.
"Výkon byl opravdu působivý. Oproti loňskému roku jsme dokázali opravdu postoupit. To je velká výhoda pro zbytek sezony. Celou dobu soutěže jsme jeli hodně blízko limitu. Dali jsme do toho opravdu vše. Na tento výsledek můžeme být hrdí. Jeli jsme naplno až do poslední zkoušky," uvedl 34 letý soutěžák.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.