I přes ne zcela výhodnou startovní pozici zaznamenal Sébastien Ogier v cíli Mexické rally nečekané vítězství. To se zrodilo po jeho skvělém výkonu. Francouz tak převzal vedení v šampionátu.
Pětinásobný mistr světa zajel nejrychlejší čas na 5 z 22 rychlostních zkoušek. Takticky zvládl soutěž naprosto perfektně. Francouzi se tak opět dostali do čela tabulky jezdců, mezi týmy se jejich Ford M-Sport posunul na druhé místo. Ford vyhrál v Mexiku naposledy před 14 lety (v roce 2004 vyhráli Markko Märtin a Michael Park s Fordem Focus RS WRC).
"Jsem moc rád, že jsme já a Julien mohli oslavit naše desetileté jubileum [v MS startovali poprvé právě v Mexiku před deseti roky] vítězstvím v Mexiku. Od našeho juniorského titulu v roce 2008 jsme zažili tolik skvělých věcí. Pro mě osobně je vítězství v Mexiku jedním z mých největších v kariéře. Do toho víkendu jsme dali opravdu vše," těší se Sébastien Ogier.
V první etapě přitom musel Ogier na trať jako druhý v pořadí, což na šotolinových tratích v Mexiku byla velká nevýhoda. Jenže jezdec Fordu využil všech svých zkušeností a na konci páteční etapy ztrácel jenom 31 vteřin. Na konci druhého dne již úřadující mistr světa vedl.
"Výkon byl opravdu působivý. Oproti loňskému roku jsme dokázali opravdu postoupit. To je velká výhoda pro zbytek sezony. Celou dobu soutěže jsme jeli hodně blízko limitu. Dali jsme do toho opravdu vše. Na tento výsledek můžeme být hrdí. Jeli jsme naplno až do poslední zkoušky," uvedl 34 letý soutěžák.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?