Sébastien Loeb se na minulé soutěži WRC vrátil do MS v rally více méně pro svoje potěšení. Francouz svými výkony mnohé překvapil, když dokázal i po letech bojovat na špici, je třeba le vidět jeho výhodnou startovní pozici.
Loeb byl během víkendu v centru pozornosti, avšak hned zkraje dokázal umlčet všechny pochybovače o jeho rychlosti poté, co ve WRC několik sezon nestartoval. Seb Loeb se dokázal rychle adaptovat na Citroën C3 WRC a bojovat se světovou špičkou o umístění špici. Měl sice velkou výhodu ve své 11. startovní pozici, ale jeho průběžné vedení po sobotní dopolední sekci čekal málokdo.
"Když jsem sem přijel, tak jsem měl pocit, že moje testovací jízdy proběhly dobře, ale na druhou stranu jsem si nebyl jistý svoji výkonností, protože špička bojuje o každou desetinu a může se tak jednoduše stát, že budete zaostávat. Bylo tak příjemným překvapením být na čele!" říká Sébastien Loeb.
Francouz navíc v Mexiku dokázal přidat další 3 nejrychlejší časy ke svému rekordnímu zápisu (po Rally Mexiko má na svém kontě již 907 nejlepších měřených testů. Na RZ14 jej ale potkal defekt, který jej srazil výsledkovým pořadím dolů. Loeb zpětně přiznává, že to byl více méně dakarovský reflex, na základě kterého se rozhodl kolo vyměnit a ne pokračovat do cíle zkoušky.
"Jsem samozřejmě trochu zklamaný z toho, že jsem se nemohl poměřovat s ostatními až do konce. V každém případě to byl ale dobrý víkend, což byl ostatně i původní cíl mého návratu. Ačkoliv mám ještě spoustu věcí k znovuobjevení, tak doufám, že dobrý výsledek získám na Korsice," zakončil Loeb, jehož letošní hlavní pracovní náplní je MS v rallycrossu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.