Sébastien Loeb se na minulé soutěži WRC vrátil do MS v rally více méně pro svoje potěšení. Francouz svými výkony mnohé překvapil, když dokázal i po letech bojovat na špici, je třeba le vidět jeho výhodnou startovní pozici.
Loeb byl během víkendu v centru pozornosti, avšak hned zkraje dokázal umlčet všechny pochybovače o jeho rychlosti poté, co ve WRC několik sezon nestartoval. Seb Loeb se dokázal rychle adaptovat na Citroën C3 WRC a bojovat se světovou špičkou o umístění špici. Měl sice velkou výhodu ve své 11. startovní pozici, ale jeho průběžné vedení po sobotní dopolední sekci čekal málokdo.
"Když jsem sem přijel, tak jsem měl pocit, že moje testovací jízdy proběhly dobře, ale na druhou stranu jsem si nebyl jistý svoji výkonností, protože špička bojuje o každou desetinu a může se tak jednoduše stát, že budete zaostávat. Bylo tak příjemným překvapením být na čele!" říká Sébastien Loeb.
Francouz navíc v Mexiku dokázal přidat další 3 nejrychlejší časy ke svému rekordnímu zápisu (po Rally Mexiko má na svém kontě již 907 nejlepších měřených testů. Na RZ14 jej ale potkal defekt, který jej srazil výsledkovým pořadím dolů. Loeb zpětně přiznává, že to byl více méně dakarovský reflex, na základě kterého se rozhodl kolo vyměnit a ne pokračovat do cíle zkoušky.
"Jsem samozřejmě trochu zklamaný z toho, že jsem se nemohl poměřovat s ostatními až do konce. V každém případě to byl ale dobrý víkend, což byl ostatně i původní cíl mého návratu. Ačkoliv mám ještě spoustu věcí k znovuobjevení, tak doufám, že dobrý výsledek získám na Korsice," zakončil Loeb, jehož letošní hlavní pracovní náplní je MS v rallycrossu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.