Citroën a Meeke chtějí přesvědčit Loeba k navýšení počtu startů

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 14. března 2018 18:29
Sdílej:

Šéf továrního týmu Citroën, Pierre Budar, řekl, že je otevřen jakékoliv debatě o rozšíření počtu startů Sébastiena Loeba v letošním roce. Mimo Budara by Loeba rád viděl ve francouzském voze také Kris Meeke. Francouz vedl Rally Mexiko až do doby, než jej potkal defekt. Ten jej srazil na konečné páté místo.

"Máme smlouvu na tři soutěže, zatím. Po Korsice a Španělsku uvidíme, co se bude dát podniknout. Budeme mít možnost si o tom promluvit. Neznám žádného manažera v servisním parku, který nechtěl mít tohoto jezdce ve svém týmu na kompletní sezonu - to samé platí pro nás," přiznal zájem o Sébastiena Pierre Budar. 

Šéf týmu přiznal, že byl překvapen rychlostí, kterou měl Loeb na šotolinové rally, vždyť na tomto povrchu pět let nejel! "Mexiko bylo výjimečnou ukázkou jeho schopností. Viděli jsme, že je stále velmi rychlý a stále dokáže velmi dobře vycházet s autem. Když se druhý den dostal do vedení, tak byl uprostřed boje, ve kterém všichni jeli naplno. Nečekali jsme, že bude tak rychlý. Věděli jsme, že dokáže skvělé věci, ale mysleli jsme si, že bude potřebovat víc času," pokračoval Budar pro 'Autosport'.

Kris Meeke dodal, že věří, že se týmu povede přesvědčit Loeba k více startům - jeho vliv na morálku v celém týmu byl enormní: "Upřímně, by to neuvěřitelné. Všichni jsme cítili tu energii, se kterou přišel - já především. Bylo to tak pozitivní. Říkal jsem to pořád, že jej chci zpět v týmu. Tato soutěž to jen podpořila. Kdybych měl šanci s ním odjet celou sezonu, tak bych se od něj strašně moc naučil.

Dovedete si představit tu sílu, jakou bychom měli, kdyby byl v týmu pro celý rok a Craig seděl ve třetím autě? Je jasné, že bychom byli na špici v boji o konstruktérský titul. Tak proč to nezkusit v příští sezoně? Mohli bychom být hodně silným týmem, kdybychom ho přesvědčili, aby se vrátil na víc závodů."

Sébastien Loeb, který pojede za Peugeot v Rallycrossu, však vše uvedl na pravou míru: "Aktuálně jedu rallycross s Peugeotem a nemůžu dělat vše. Když jsem odcházel z WRC, tak jsem k tomu měl důvody a ty stále platí. Teď jsem se svezl a bylo to cool - ale celý šampionát? To není v plánu."

Loeb by teoreticky ještě letos mohl jet v Německu, tato soutěž nekoliduje s žádným podnikem rallycrossu. Jenomže Francouz se nechal slyšet, že tou dobou "bude na pláži". 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?