Šéf továrního týmu Citroën, Pierre Budar, řekl, že je otevřen jakékoliv debatě o rozšíření počtu startů Sébastiena Loeba v letošním roce. Mimo Budara by Loeba rád viděl ve francouzském voze také Kris Meeke. Francouz vedl Rally Mexiko až do doby, než jej potkal defekt. Ten jej srazil na konečné páté místo.
"Máme smlouvu na tři soutěže, zatím. Po Korsice a Španělsku uvidíme, co se bude dát podniknout. Budeme mít možnost si o tom promluvit. Neznám žádného manažera v servisním parku, který nechtěl mít tohoto jezdce ve svém týmu na kompletní sezonu - to samé platí pro nás," přiznal zájem o Sébastiena Pierre Budar.
Šéf týmu přiznal, že byl překvapen rychlostí, kterou měl Loeb na šotolinové rally, vždyť na tomto povrchu pět let nejel! "Mexiko bylo výjimečnou ukázkou jeho schopností. Viděli jsme, že je stále velmi rychlý a stále dokáže velmi dobře vycházet s autem. Když se druhý den dostal do vedení, tak byl uprostřed boje, ve kterém všichni jeli naplno. Nečekali jsme, že bude tak rychlý. Věděli jsme, že dokáže skvělé věci, ale mysleli jsme si, že bude potřebovat víc času," pokračoval Budar pro 'Autosport'.
Kris Meeke dodal, že věří, že se týmu povede přesvědčit Loeba k více startům - jeho vliv na morálku v celém týmu byl enormní: "Upřímně, by to neuvěřitelné. Všichni jsme cítili tu energii, se kterou přišel - já především. Bylo to tak pozitivní. Říkal jsem to pořád, že jej chci zpět v týmu. Tato soutěž to jen podpořila. Kdybych měl šanci s ním odjet celou sezonu, tak bych se od něj strašně moc naučil.
Dovedete si představit tu sílu, jakou bychom měli, kdyby byl v týmu pro celý rok a Craig seděl ve třetím autě? Je jasné, že bychom byli na špici v boji o konstruktérský titul. Tak proč to nezkusit v příští sezoně? Mohli bychom být hodně silným týmem, kdybychom ho přesvědčili, aby se vrátil na víc závodů."
Sébastien Loeb, který pojede za Peugeot v Rallycrossu, však vše uvedl na pravou míru: "Aktuálně jedu rallycross s Peugeotem a nemůžu dělat vše. Když jsem odcházel z WRC, tak jsem k tomu měl důvody a ty stále platí. Teď jsem se svezl a bylo to cool - ale celý šampionát? To není v plánu."
Loeb by teoreticky ještě letos mohl jet v Německu, tato soutěž nekoliduje s žádným podnikem rallycrossu. Jenomže Francouz se nechal slyšet, že tou dobou "bude na pláži".
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.