Nepříjemné překvapení zjistil Francouz, když odjížděl z Mexika. Komisaři totiž přičetli k jeho času na této rychlostní zkoušce 10 trestných vteřin jako penalizaci za to, že špatně projel šikanu.
V 17:20 místního času komisaři vydali tuto informaci přes oficiální zprávu FIA. V této zprávě stojí, že pilot M-Sportu trefil dva ze tří bloků, které tvoří tuto šikanu. Reakce ze strany M-Sportu na sebe nenechala dlouho čekat, když britský tým podal do 10 minut odvolání. Díky tomuto rozhodnutí přišel Sébastien Ogier o 4 body z Power Stage, na Korsiku tak zamíří s vedením jen 4 bodů na Thierryho Neuvillea.
Po tomto diskutabilním rozhodnutí se objevily názory, že by FIA měla upustit od těchto retardérů, na druhou stranu často bývají v místech, kde by jinak posádky jely až moc rychle. Pokud by ale měly takto ovlivňovat výsledky tak důležité zkoušky jako Power Stage, tak to také není ideální řešení. Například Ott Tänak, který zkoušku vyhrál a připsal si tak 5 bodů, trefil poslední ze zábran tvořících šikanu.
V rozhodnutí FIA stálo: "Mělo by být bráno ve zřetel, že tento incident se stal v Power Stage, za kterou se rozdávají dodatečné body, a že zmiňovaný účastník soutěže před jejím startem požadoval po ředitelství závodu vysvětlení o možných důsledcích neregulérního projetí tohoto místa. Odpověď ředitelství závodu všem týmům a všem jezdcům byla, že jakékoliv odchýlení se, zvláště neprojetí všech elementů šikany na RZ22 bude postoupena komisařům k dalšímu vyšetřování."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.