Nepříjemné překvapení zjistil Francouz, když odjížděl z Mexika. Komisaři totiž přičetli k jeho času na této rychlostní zkoušce 10 trestných vteřin jako penalizaci za to, že špatně projel šikanu.
V 17:20 místního času komisaři vydali tuto informaci přes oficiální zprávu FIA. V této zprávě stojí, že pilot M-Sportu trefil dva ze tří bloků, které tvoří tuto šikanu. Reakce ze strany M-Sportu na sebe nenechala dlouho čekat, když britský tým podal do 10 minut odvolání. Díky tomuto rozhodnutí přišel Sébastien Ogier o 4 body z Power Stage, na Korsiku tak zamíří s vedením jen 4 bodů na Thierryho Neuvillea.
Po tomto diskutabilním rozhodnutí se objevily názory, že by FIA měla upustit od těchto retardérů, na druhou stranu často bývají v místech, kde by jinak posádky jely až moc rychle. Pokud by ale měly takto ovlivňovat výsledky tak důležité zkoušky jako Power Stage, tak to také není ideální řešení. Například Ott Tänak, který zkoušku vyhrál a připsal si tak 5 bodů, trefil poslední ze zábran tvořících šikanu.
V rozhodnutí FIA stálo: "Mělo by být bráno ve zřetel, že tento incident se stal v Power Stage, za kterou se rozdávají dodatečné body, a že zmiňovaný účastník soutěže před jejím startem požadoval po ředitelství závodu vysvětlení o možných důsledcích neregulérního projetí tohoto místa. Odpověď ředitelství závodu všem týmům a všem jezdcům byla, že jakékoliv odchýlení se, zvláště neprojetí všech elementů šikany na RZ22 bude postoupena komisařům k dalšímu vyšetřování."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?