Nepříjemné překvapení zjistil Francouz, když odjížděl z Mexika. Komisaři totiž přičetli k jeho času na této rychlostní zkoušce 10 trestných vteřin jako penalizaci za to, že špatně projel šikanu.
V 17:20 místního času komisaři vydali tuto informaci přes oficiální zprávu FIA. V této zprávě stojí, že pilot M-Sportu trefil dva ze tří bloků, které tvoří tuto šikanu. Reakce ze strany M-Sportu na sebe nenechala dlouho čekat, když britský tým podal do 10 minut odvolání. Díky tomuto rozhodnutí přišel Sébastien Ogier o 4 body z Power Stage, na Korsiku tak zamíří s vedením jen 4 bodů na Thierryho Neuvillea.
Po tomto diskutabilním rozhodnutí se objevily názory, že by FIA měla upustit od těchto retardérů, na druhou stranu často bývají v místech, kde by jinak posádky jely až moc rychle. Pokud by ale měly takto ovlivňovat výsledky tak důležité zkoušky jako Power Stage, tak to také není ideální řešení. Například Ott Tänak, který zkoušku vyhrál a připsal si tak 5 bodů, trefil poslední ze zábran tvořících šikanu.
V rozhodnutí FIA stálo: "Mělo by být bráno ve zřetel, že tento incident se stal v Power Stage, za kterou se rozdávají dodatečné body, a že zmiňovaný účastník soutěže před jejím startem požadoval po ředitelství závodu vysvětlení o možných důsledcích neregulérního projetí tohoto místa. Odpověď ředitelství závodu všem týmům a všem jezdcům byla, že jakékoliv odchýlení se, zvláště neprojetí všech elementů šikany na RZ22 bude postoupena komisařům k dalšímu vyšetřování."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.