Nepříjemné překvapení zjistil Francouz, když odjížděl z Mexika. Komisaři totiž přičetli k jeho času na této rychlostní zkoušce 10 trestných vteřin jako penalizaci za to, že špatně projel šikanu.
V 17:20 místního času komisaři vydali tuto informaci přes oficiální zprávu FIA. V této zprávě stojí, že pilot M-Sportu trefil dva ze tří bloků, které tvoří tuto šikanu. Reakce ze strany M-Sportu na sebe nenechala dlouho čekat, když britský tým podal do 10 minut odvolání. Díky tomuto rozhodnutí přišel Sébastien Ogier o 4 body z Power Stage, na Korsiku tak zamíří s vedením jen 4 bodů na Thierryho Neuvillea.
Po tomto diskutabilním rozhodnutí se objevily názory, že by FIA měla upustit od těchto retardérů, na druhou stranu často bývají v místech, kde by jinak posádky jely až moc rychle. Pokud by ale měly takto ovlivňovat výsledky tak důležité zkoušky jako Power Stage, tak to také není ideální řešení. Například Ott Tänak, který zkoušku vyhrál a připsal si tak 5 bodů, trefil poslední ze zábran tvořících šikanu.
V rozhodnutí FIA stálo: "Mělo by být bráno ve zřetel, že tento incident se stal v Power Stage, za kterou se rozdávají dodatečné body, a že zmiňovaný účastník soutěže před jejím startem požadoval po ředitelství závodu vysvětlení o možných důsledcích neregulérního projetí tohoto místa. Odpověď ředitelství závodu všem týmům a všem jezdcům byla, že jakékoliv odchýlení se, zvláště neprojetí všech elementů šikany na RZ22 bude postoupena komisařům k dalšímu vyšetřování."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.