Loeb: Zatím je můj návrat těžší, než jsem čekal

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 9. března 2018 23:24
Sdílej:

Sébastien Loeb si vybral Rally Mexiko pro svůj návrat do WRC. Zde už dokázal legendární Francouz sice šestkrát vyhrát, jenže dlouhá pauza si vybírá svoji daň.

O: Vítejte zpět ve WRC! Jak zatím probíhá váš návrat?SL: Musím přiznat, že na začátku seznamovacích jízd to bylo těžké. Nemohl jsem najít správný rytmus, musel jsem zcela jistě více přemýšlet. Dříve to bylo daleko víc automatické. V průběhu seznamovacích jízd se to zlepšovalo a na konci už to bylo v pořádku. Stejné to bylo při shakedownu - také jsem se na začátku necítil dobře. Zůstal jsem v klidu a postupně zrychloval.

O: Jak proběhl test před soutěží?SL: Před dvěma týdny jsem mohl opět dva dny testovat. A z auta jsem měl dobrý pocit. Nová auta jsou opravdu rychlá, motor je silný a vyvážení je perfektní.

O: Máte dobrou startovní pozici a víte, jak v Mexiku vyhrát. Jaká jsou vaše očekávání?SL: To se dá opravdu těžko říct. Ostatní jezdci v MS jezdí každý rok spoustu soutěží a mají tudíž rytmus. Není jednoduché proti nim bojovat. Doufám, že brzy najdu dobrý rytmus. Ale je to těžké, pocit mám dobrý a na shakedownu jsem měl z auta dobrý pocit.

O: Co bude pro vás největší výzvou?SL: Druhá zkouška ‚El Chocolate‘. Všichni ostatní tento test dobře znají, já ho pojedu poprvé. To je pro mě výzva. Pro ostatní zkoušky byly moje poznámky z let 2011 a 2012 ještě docela OK. Některé věci se moc nezměnily. Nejdůležitější věcí, bude najít důvěru v auto a mě.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.