Sébastien Loeb si vybral Rally Mexiko pro svůj návrat do WRC. Zde už dokázal legendární Francouz sice šestkrát vyhrát, jenže dlouhá pauza si vybírá svoji daň.
O: Vítejte zpět ve WRC! Jak zatím probíhá váš návrat?SL: Musím přiznat, že na začátku seznamovacích jízd to bylo těžké. Nemohl jsem najít správný rytmus, musel jsem zcela jistě více přemýšlet. Dříve to bylo daleko víc automatické. V průběhu seznamovacích jízd se to zlepšovalo a na konci už to bylo v pořádku. Stejné to bylo při shakedownu - také jsem se na začátku necítil dobře. Zůstal jsem v klidu a postupně zrychloval.
O: Jak proběhl test před soutěží?SL: Před dvěma týdny jsem mohl opět dva dny testovat. A z auta jsem měl dobrý pocit. Nová auta jsou opravdu rychlá, motor je silný a vyvážení je perfektní.
O: Máte dobrou startovní pozici a víte, jak v Mexiku vyhrát. Jaká jsou vaše očekávání?SL: To se dá opravdu těžko říct. Ostatní jezdci v MS jezdí každý rok spoustu soutěží a mají tudíž rytmus. Není jednoduché proti nim bojovat. Doufám, že brzy najdu dobrý rytmus. Ale je to těžké, pocit mám dobrý a na shakedownu jsem měl z auta dobrý pocit.
O: Co bude pro vás největší výzvou?SL: Druhá zkouška ‚El Chocolate‘. Všichni ostatní tento test dobře znají, já ho pojedu poprvé. To je pro mě výzva. Pro ostatní zkoušky byly moje poznámky z let 2011 a 2012 ještě docela OK. Některé věci se moc nezměnily. Nejdůležitější věcí, bude najít důvěru v auto a mě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?