Sébastien Loeb si vybral Rally Mexiko pro svůj návrat do WRC. Zde už dokázal legendární Francouz sice šestkrát vyhrát, jenže dlouhá pauza si vybírá svoji daň.
O: Vítejte zpět ve WRC! Jak zatím probíhá váš návrat?SL: Musím přiznat, že na začátku seznamovacích jízd to bylo těžké. Nemohl jsem najít správný rytmus, musel jsem zcela jistě více přemýšlet. Dříve to bylo daleko víc automatické. V průběhu seznamovacích jízd se to zlepšovalo a na konci už to bylo v pořádku. Stejné to bylo při shakedownu - také jsem se na začátku necítil dobře. Zůstal jsem v klidu a postupně zrychloval.
O: Jak proběhl test před soutěží?SL: Před dvěma týdny jsem mohl opět dva dny testovat. A z auta jsem měl dobrý pocit. Nová auta jsou opravdu rychlá, motor je silný a vyvážení je perfektní.
O: Máte dobrou startovní pozici a víte, jak v Mexiku vyhrát. Jaká jsou vaše očekávání?SL: To se dá opravdu těžko říct. Ostatní jezdci v MS jezdí každý rok spoustu soutěží a mají tudíž rytmus. Není jednoduché proti nim bojovat. Doufám, že brzy najdu dobrý rytmus. Ale je to těžké, pocit mám dobrý a na shakedownu jsem měl z auta dobrý pocit.
O: Co bude pro vás největší výzvou?SL: Druhá zkouška ‚El Chocolate‘. Všichni ostatní tento test dobře znají, já ho pojedu poprvé. To je pro mě výzva. Pro ostatní zkoušky byly moje poznámky z let 2011 a 2012 ještě docela OK. Některé věci se moc nezměnily. Nejdůležitější věcí, bude najít důvěru v auto a mě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?