Sébastien Loeb si vybral Rally Mexiko pro svůj návrat do WRC. Zde už dokázal legendární Francouz sice šestkrát vyhrát, jenže dlouhá pauza si vybírá svoji daň.
O: Vítejte zpět ve WRC! Jak zatím probíhá váš návrat?SL: Musím přiznat, že na začátku seznamovacích jízd to bylo těžké. Nemohl jsem najít správný rytmus, musel jsem zcela jistě více přemýšlet. Dříve to bylo daleko víc automatické. V průběhu seznamovacích jízd se to zlepšovalo a na konci už to bylo v pořádku. Stejné to bylo při shakedownu - také jsem se na začátku necítil dobře. Zůstal jsem v klidu a postupně zrychloval.
O: Jak proběhl test před soutěží?SL: Před dvěma týdny jsem mohl opět dva dny testovat. A z auta jsem měl dobrý pocit. Nová auta jsou opravdu rychlá, motor je silný a vyvážení je perfektní.
O: Máte dobrou startovní pozici a víte, jak v Mexiku vyhrát. Jaká jsou vaše očekávání?SL: To se dá opravdu těžko říct. Ostatní jezdci v MS jezdí každý rok spoustu soutěží a mají tudíž rytmus. Není jednoduché proti nim bojovat. Doufám, že brzy najdu dobrý rytmus. Ale je to těžké, pocit mám dobrý a na shakedownu jsem měl z auta dobrý pocit.
O: Co bude pro vás největší výzvou?SL: Druhá zkouška ‚El Chocolate‘. Všichni ostatní tento test dobře znají, já ho pojedu poprvé. To je pro mě výzva. Pro ostatní zkoušky byly moje poznámky z let 2011 a 2012 ještě docela OK. Některé věci se moc nezměnily. Nejdůležitější věcí, bude najít důvěru v auto a mě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.