Rally Mexiko: V Mexiku po skvělé stíhací jízdě vyhrál Ogier

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 9. března 2018 22:10 12. března 2018 20:09
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ22; Mexická rally je tradičně první soutěží roku, která se jede na šotolině - tedy povrchu, který v MS dominuje. Rally je však specifická svoji vysokou nadmořskou výškou, která dosahuje až 2 700 m.n.m. Vozy zde ztrácejí velkou část výkonu motoru.

Průběh nedělní sekce:Nedělní etapa vyšla Toyota - hned ráno byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala o téměř 10s před Sébastinem Ogierem, třetí byl Dani Sordo (+10,9s). Španěl se po této rychlostní zkoušce posunul na druhé místo před Krise Meekea, který zde ztratil 47,5s. Jezdec Citroënu na kostkách sklouzl do příkopu a auto se přetočilo na bok. 

RZ20 vyhrál Ott Tänak před kolegou Latvalou (+1,4s) a Thierry Neuvillem (+4,7s). Většina jezdců brala tento test jako přípravu na Power Stage, jednalo se totiž o první průjezd tou stejnou vložkou. Oba tovární piloti Toyoty (Tänak a Latvala) si pochvalovali chování svých Yarisů. Do břehu narazil Andreas Mikkelsen.

V Power Stage byl nejrychlejší Tänak, druhý byl původně Ogier. Jenže ten trefil bariéru a komisaři mu přičetli 10 trestných vteřin. Proto si z Power Stage neodváží ani bod.

Výsledky power stage:1) Ott Tänak +5 bodů2) Jari-Matti Latvala +4 body3) Thierry Neuville +3 body4) Andreas Mikkelsen +2 body5) Sébastien Loeb +1 bod

Výsledky po RZ22

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:54:08,0 - - - 2. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC   +1:03,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC   +1:19,2 4. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC   +1:38,4 5. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC   +2:24,6 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC  4:10 min +9:03,0 7. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5   +10:24,7 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +15:37,1 9. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5   +17:09,3 10. P. Heller - P. OlmosFord Fiesta R5   +24:18,1

Průběh sobotní odpolední sekce:V sobotu odpoledne byly v Mexiku na programu tři klasické testy a tři superspeciálky. Po servisu začal nejlépe Sébastien Ogier, který vyhrál RZ14. Druhý čas zajel Kris Meeke (+3,8s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (21,7s). Tato zkouška se ale stala pohromou pro do té doby vedoucí dvojici Loeb a Sordo. Francouz ve službách Citroënu měl defekt a musel měnit kolo a Španěl ve službách Hyundai na defektu dojel do cíle testu. Loeb ztratil asi 2,5 minuty a Sordo jen 30 vteřin. Jeden z břehů trefil také Thierry Neuville. Belgičan sice ztratil asi 28 vteřin, ale svoje průběžně šesté místo si udržel. 

RZ15 zvládl nejlépe projet také Sébastien Ogier na Fordu, druhý čas zajel Sébastien Loeb na Citroënu (+6s) a třetí byl Thierry Neuville na Hyundai (10,3s). Asi 30 vteřin ztratil průběžně druhý Kris Meeke, který udělal hodiny a pak se musel v prachu otáčet zpět do správného směru zkoušky. 

I RZ16 zvládl nejlépe odpoledne zatím neporažený Sébastien Ogier. Druhý čas zajel Kris Meeke (+2,6s) a třetí byl Dani Sordo (+2,7s). Další břeh opět trefil Thierry Neuville, času ale moc neztratil (+15,9 vteřin v cíli RZ). Během celého odpoledne se snažil hodně tlačit Jari-Matti Latvala, který je sice průběžně až 9., jeho cílem ale je porazit průběžně před ním umístěného Guse Greensmitha s Fiestou R5, který jede moc pěkně. 

RZ17 byla krátkou (2,3 km) superspeciálkou. Nejrychlejší čas na ní shodně zajeli Kris Meeke a Dani Sordo, třetí byl Sébastien Loeb (+0,1). RZ18 byla opětovným průjezdem té stejné zkoušky, nejrychlejší byl tentokrát Kris Meeke. Druhý čas zajel Andreas Mikkelsen (+0,2s) a třetí byl Dani Sordo (+0,3s). Poté posádky zamířily do servisu a pak na poslední krátkou superspciálku (1,11 km) v ulicích Leonu. Nejrychlejší zde byl Andreas Mikkelsen, druhý čas shodně zajeli Sébastien Ogier a Esapekka Lappi (+0,1s). 

Výsledky po RZ19

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:25:03,1 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC   +35,9 3. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC   +46,8 4. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC   +1:28,8 5. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC   +2:19,7 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +4:44,6 7. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5   +9:24,2 8. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5 +15:06,8 9. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC   +15:59,6 10. P. Heller - P. OlmosFord Fiesta R5   +21:43,0

Průběh sobotní dopolední sekce:V RZ11 byl nejrychlejší Sébastien Loeb před Sébastienem Ogierem (+4,3s) a Krisem Meekem (+8,4s). V celkovém pořadí se Loeb posunul před Daniho Sorda (čtvrtý čas +12s). Kris Meeke se dostal do TOP3, protože problémy s motorem potkaly Otta Tänaka. Estonec v cíli řekl, že jeho motor měl výkon tak 20 koní a pro dnešek musel odstoupit. Thierry Neuville ztratil přes 2 minuty, když se jeho Hyundai po jednom z brodů zastavil. Než jej Belgičan nastartovat, uběhl zmíněný čas.

RZ12 vyhrál Kris Meeke před Sébastienem Ogierem (+2,4s) a Esapekkou Lappim (+10,3). Loeb se Sordem ztratili 10,5s a 11,5s, čímž se vedoucí dvojici přiblížila dvojice Meeke a Ogier. Francouz ve voze Ford přiznal, že jede na maximum. 

Posledním testem dopoledne byla RZ13, kterou vyhrál Sébastien Ogier, druhý zde byl Dani Sordo (+0,5s) a třetí Jari-Matti Latvala (+3,1s). Ogier je tak na děleném třetím místě s Meekem a ztrátou 15,5s na vedoucího Loeba. Sordo zredukoval svoji ztrátu na čelo na 2,9s. Latvala se nechal slyšet, že si nemůže dovolit zvolnit, protože cílem je osmé místo, na které teď ztrácí 4 minuty a drží jej Greensmith s Fiestou R5.

Výsledky po RZ13

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC 2:34:48,5 - - - 2. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC   +2,9 3. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +15,5 4. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC   +15,5 5. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC   +1:05,2 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +4:08,6 7. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5   +6:53,4 8. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5 +11:11,4 9. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC   +15:30,5 10. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC   +16:36,0

Průběh páteční odpolední sekce:Odpoledne začal nejrychlejším časem na RZ6 Kris Meeke, když o 0,3s porazil Sébastiena Ogiera a o 1,8s Andrease Mikkelsena. Do odpolední sekce už nenastoupil Elfyn Evans, protože jeho spolujezdec, Daniel Barritt, utrpěl otřes mozku. Čtvrtý byl Ott Tänak, který se díky tomu dostal na průběžně třetí příčku před Sébastiena Loeba (probrzdil jednu odbočku). Teemu Suninen ztratil 2,5 minuty, když trefil břeh.

RZ7 vyhrál Sébastien Loeb o 5 vteřin před Danim Sordem a 6 vteřin před Ottem Tänakem. Díky tomu Francouz poskočil o dvě místa na druhou příčku - odsunul za sebe Meekea (dělal hodiny) a Tänaka. Andreas Mikkelsen se díky čtvrtému času posunul před Sébastiena Ogiera (také dělal hodiny) na 5. místo. Na tomto testu havarovali dva finští mladíci - Teemu Suninen a Esapekka Lappi. 

RZ8 vyhráli Sébastien Loeb a Ott Tänak se stejným časem. Jari-Matti Latvala na ně ztratil 2 vteřiny. Fin však v cíli zkoušky hlásil problémy s alternátorem, které jej na přejezdu zastavily a musel vzdát. Tänak se díky tomu dostal na 3. místo průběžně, když za sebe odsunul Krise Meeka (opět dělal hodiny). Sébastien Ogier byl čtvrtý a vrátil se na páté místo před Andrease Mikkelsena. 

RZ9 a 10 byly divácké speciálky, které vyhráli Tänak a Ogier.

Výsledky po RZ10

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC 1:47:55,4 - - - 2. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC   +7,2 3. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC   +11,0 4. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC   +25,0 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +30,2 6. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC   +31,7 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +2:01,9 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +5:05,6 9. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5   +8:13,0 10. P. Heller - P. OlmosFord Fiesta R5   +12:33,8

Průběh páteční dopolední sekce:Tradiční začátek soutěže obstarala ve čtvrtek večer místního času divácká speciálka ve městě, kterou vyhrál Thierry Neuville. 

O průběhu soutěže ale daleko více rozhodovaly klasické šotolinové vložky, RZ2 vyhrál Kris Meeke před Danim Sordem a (+2,8s) a Sébastienem Loebem (+4,3s). Jasně se tak ukázala výhoda později startujících jezdců. Teplota motoru už od první vložky trápila Jariho-Mattiho Latvalu, který nemohl jet na plný výkon motoru. Někteří jezdci přiznali, že v závěru zkoušky museli zvolnit kvůli odcházejícím pneumatikám.

Dani Sordo poměrně silně "zaúřadoval" na RZ3, když vyhrál o 11,1s před Elfynem Evansem a 13,3s ztratil Kris Meeke. Španěl za volantem Hyundai šel díky tomu do čela, Evans s Fordem na třetí místo. Latvala, kterého stále trápil přehřívající se motor, ztratil přes 35 vteřin a propadl se na konec TOP10. Neuville, který si "užívá" čištění tratě, poznamenal, že podmínky zde byly podstatně lepší než na RZ2.

Sordo vyhrál i RZ4 a pevně se tak usadil na čele soutěže. 1,9s zde ztratil Sébastien Loeb, který i díky tomuto výkonu postoupil na průběžné stupně vítězů. Tuto pozici přepustil legendě WRC Elfyn Evans, který měl krizovku a vyletěl mimo trať. Welšan sice pokračuje, ale ztratil přes 2,5 minuty (propadl se na 12. místo). Mladík byl v cíli rád, že nešlo o nějakou větší nehodu, protože z tratě vyletěl po nakopnutí v kompresi se zařazeným šestým rychlostním stupněm. Ostatně i Loeb přiznal, že jej překvapilo, jak moc nová auta létají. Velkou krizi zažil také Kris Meeke. 

RZ5 byla diváckou speciálkou, na které však hodně ztratil Thierry Neuville. Belgičanovi začal stávkovat motor u jeho i20 Coupé WRC. Jezdec ztratil 26 s propadl se na 9. místo. Meeke trefil bariéru, naštěstí jeho Citroën C3 WRC vydržel náraz bez úhony.

Výsledky po RZ5

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC 54:05,9 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC   +16,6 3. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC   +17,9 4. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC   +21,4 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC   +31,4 6. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC   +32,7 7. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC   +53,8 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +57,8 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC   +1:09,7 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC   +1:22,6
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.