AKTUALIZACE PO RZ22; Mexická rally je tradičně první soutěží roku, která se jede na šotolině - tedy povrchu, který v MS dominuje. Rally je však specifická svoji vysokou nadmořskou výškou, která dosahuje až 2 700 m.n.m. Vozy zde ztrácejí velkou část výkonu motoru.
Průběh nedělní sekce:Nedělní etapa vyšla Toyota - hned ráno byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala o téměř 10s před Sébastinem Ogierem, třetí byl Dani Sordo (+10,9s). Španěl se po této rychlostní zkoušce posunul na druhé místo před Krise Meekea, který zde ztratil 47,5s. Jezdec Citroënu na kostkách sklouzl do příkopu a auto se přetočilo na bok.
RZ20 vyhrál Ott Tänak před kolegou Latvalou (+1,4s) a Thierry Neuvillem (+4,7s). Většina jezdců brala tento test jako přípravu na Power Stage, jednalo se totiž o první průjezd tou stejnou vložkou. Oba tovární piloti Toyoty (Tänak a Latvala) si pochvalovali chování svých Yarisů. Do břehu narazil Andreas Mikkelsen.
V Power Stage byl nejrychlejší Tänak, druhý byl původně Ogier. Jenže ten trefil bariéru a komisaři mu přičetli 10 trestných vteřin. Proto si z Power Stage neodváží ani bod.
Výsledky power stage:1) Ott Tänak +5 bodů2) Jari-Matti Latvala +4 body3) Thierry Neuville +3 body4) Andreas Mikkelsen +2 body5) Sébastien Loeb +1 bod
Výsledky po RZ22
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:54:08,0 - - - 2. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +1:03,6 3. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +1:19,2 4. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:38,4 5. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +2:24,6 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 4:10 min +9:03,0 7. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +10:24,7 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +15:37,1 9. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5 +17:09,3 10. P. Heller - P. OlmosFord Fiesta R5 +24:18,1Průběh sobotní odpolední sekce:V sobotu odpoledne byly v Mexiku na programu tři klasické testy a tři superspeciálky. Po servisu začal nejlépe Sébastien Ogier, který vyhrál RZ14. Druhý čas zajel Kris Meeke (+3,8s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (21,7s). Tato zkouška se ale stala pohromou pro do té doby vedoucí dvojici Loeb a Sordo. Francouz ve službách Citroënu měl defekt a musel měnit kolo a Španěl ve službách Hyundai na defektu dojel do cíle testu. Loeb ztratil asi 2,5 minuty a Sordo jen 30 vteřin. Jeden z břehů trefil také Thierry Neuville. Belgičan sice ztratil asi 28 vteřin, ale svoje průběžně šesté místo si udržel.
RZ15 zvládl nejlépe projet také Sébastien Ogier na Fordu, druhý čas zajel Sébastien Loeb na Citroënu (+6s) a třetí byl Thierry Neuville na Hyundai (10,3s). Asi 30 vteřin ztratil průběžně druhý Kris Meeke, který udělal hodiny a pak se musel v prachu otáčet zpět do správného směru zkoušky.
I RZ16 zvládl nejlépe odpoledne zatím neporažený Sébastien Ogier. Druhý čas zajel Kris Meeke (+2,6s) a třetí byl Dani Sordo (+2,7s). Další břeh opět trefil Thierry Neuville, času ale moc neztratil (+15,9 vteřin v cíli RZ). Během celého odpoledne se snažil hodně tlačit Jari-Matti Latvala, který je sice průběžně až 9., jeho cílem ale je porazit průběžně před ním umístěného Guse Greensmitha s Fiestou R5, který jede moc pěkně.
RZ17 byla krátkou (2,3 km) superspeciálkou. Nejrychlejší čas na ní shodně zajeli Kris Meeke a Dani Sordo, třetí byl Sébastien Loeb (+0,1). RZ18 byla opětovným průjezdem té stejné zkoušky, nejrychlejší byl tentokrát Kris Meeke. Druhý čas zajel Andreas Mikkelsen (+0,2s) a třetí byl Dani Sordo (+0,3s). Poté posádky zamířily do servisu a pak na poslední krátkou superspciálku (1,11 km) v ulicích Leonu. Nejrychlejší zde byl Andreas Mikkelsen, druhý čas shodně zajeli Sébastien Ogier a Esapekka Lappi (+0,1s).
Výsledky po RZ19
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC 3:25:03,1 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +35,9 3. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +46,8 4. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:28,8 5. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +2:19,7 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +4:44,6 7. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +9:24,2 8. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5 +15:06,8 9. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +15:59,6 10. P. Heller - P. OlmosFord Fiesta R5 +21:43,0Průběh sobotní dopolední sekce:V RZ11 byl nejrychlejší Sébastien Loeb před Sébastienem Ogierem (+4,3s) a Krisem Meekem (+8,4s). V celkovém pořadí se Loeb posunul před Daniho Sorda (čtvrtý čas +12s). Kris Meeke se dostal do TOP3, protože problémy s motorem potkaly Otta Tänaka. Estonec v cíli řekl, že jeho motor měl výkon tak 20 koní a pro dnešek musel odstoupit. Thierry Neuville ztratil přes 2 minuty, když se jeho Hyundai po jednom z brodů zastavil. Než jej Belgičan nastartovat, uběhl zmíněný čas.
RZ12 vyhrál Kris Meeke před Sébastienem Ogierem (+2,4s) a Esapekkou Lappim (+10,3). Loeb se Sordem ztratili 10,5s a 11,5s, čímž se vedoucí dvojici přiblížila dvojice Meeke a Ogier. Francouz ve voze Ford přiznal, že jede na maximum.
Posledním testem dopoledne byla RZ13, kterou vyhrál Sébastien Ogier, druhý zde byl Dani Sordo (+0,5s) a třetí Jari-Matti Latvala (+3,1s). Ogier je tak na děleném třetím místě s Meekem a ztrátou 15,5s na vedoucího Loeba. Sordo zredukoval svoji ztrátu na čelo na 2,9s. Latvala se nechal slyšet, že si nemůže dovolit zvolnit, protože cílem je osmé místo, na které teď ztrácí 4 minuty a drží jej Greensmith s Fiestou R5.
Výsledky po RZ13
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC 2:34:48,5 - - - 2. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +2,9 3. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +15,5 4. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +15,5 5. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:05,2 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +4:08,6 7. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +6:53,4 8. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5 +11:11,4 9. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +15:30,5 10. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +16:36,0Průběh páteční odpolední sekce:Odpoledne začal nejrychlejším časem na RZ6 Kris Meeke, když o 0,3s porazil Sébastiena Ogiera a o 1,8s Andrease Mikkelsena. Do odpolední sekce už nenastoupil Elfyn Evans, protože jeho spolujezdec, Daniel Barritt, utrpěl otřes mozku. Čtvrtý byl Ott Tänak, který se díky tomu dostal na průběžně třetí příčku před Sébastiena Loeba (probrzdil jednu odbočku). Teemu Suninen ztratil 2,5 minuty, když trefil břeh.
RZ7 vyhrál Sébastien Loeb o 5 vteřin před Danim Sordem a 6 vteřin před Ottem Tänakem. Díky tomu Francouz poskočil o dvě místa na druhou příčku - odsunul za sebe Meekea (dělal hodiny) a Tänaka. Andreas Mikkelsen se díky čtvrtému času posunul před Sébastiena Ogiera (také dělal hodiny) na 5. místo. Na tomto testu havarovali dva finští mladíci - Teemu Suninen a Esapekka Lappi.
RZ8 vyhráli Sébastien Loeb a Ott Tänak se stejným časem. Jari-Matti Latvala na ně ztratil 2 vteřiny. Fin však v cíli zkoušky hlásil problémy s alternátorem, které jej na přejezdu zastavily a musel vzdát. Tänak se díky tomu dostal na 3. místo průběžně, když za sebe odsunul Krise Meeka (opět dělal hodiny). Sébastien Ogier byl čtvrtý a vrátil se na páté místo před Andrease Mikkelsena.
RZ9 a 10 byly divácké speciálky, které vyhráli Tänak a Ogier.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC 1:47:55,4 - - - 2. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +7,2 3. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +11,0 4. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +25,0 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +30,2 6. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +31,7 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:01,9 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +5:05,6 9. G. Greensmith - C. ParryFord Fiesta R5 +8:13,0 10. P. Heller - P. OlmosFord Fiesta R5 +12:33,8Průběh páteční dopolední sekce:Tradiční začátek soutěže obstarala ve čtvrtek večer místního času divácká speciálka ve městě, kterou vyhrál Thierry Neuville.
O průběhu soutěže ale daleko více rozhodovaly klasické šotolinové vložky, RZ2 vyhrál Kris Meeke před Danim Sordem a (+2,8s) a Sébastienem Loebem (+4,3s). Jasně se tak ukázala výhoda později startujících jezdců. Teplota motoru už od první vložky trápila Jariho-Mattiho Latvalu, který nemohl jet na plný výkon motoru. Někteří jezdci přiznali, že v závěru zkoušky museli zvolnit kvůli odcházejícím pneumatikám.
Dani Sordo poměrně silně "zaúřadoval" na RZ3, když vyhrál o 11,1s před Elfynem Evansem a 13,3s ztratil Kris Meeke. Španěl za volantem Hyundai šel díky tomu do čela, Evans s Fordem na třetí místo. Latvala, kterého stále trápil přehřívající se motor, ztratil přes 35 vteřin a propadl se na konec TOP10. Neuville, který si "užívá" čištění tratě, poznamenal, že podmínky zde byly podstatně lepší než na RZ2.
Sordo vyhrál i RZ4 a pevně se tak usadil na čele soutěže. 1,9s zde ztratil Sébastien Loeb, který i díky tomuto výkonu postoupil na průběžné stupně vítězů. Tuto pozici přepustil legendě WRC Elfyn Evans, který měl krizovku a vyletěl mimo trať. Welšan sice pokračuje, ale ztratil přes 2,5 minuty (propadl se na 12. místo). Mladík byl v cíli rád, že nešlo o nějakou větší nehodu, protože z tratě vyletěl po nakopnutí v kompresi se zařazeným šestým rychlostním stupněm. Ostatně i Loeb přiznal, že jej překvapilo, jak moc nová auta létají. Velkou krizi zažil také Kris Meeke.
RZ5 byla diváckou speciálkou, na které však hodně ztratil Thierry Neuville. Belgičanovi začal stávkovat motor u jeho i20 Coupé WRC. Jezdec ztratil 26 s propadl se na 9. místo. Meeke trefil bariéru, naštěstí jeho Citroën C3 WRC vydržel náraz bez úhony.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - C. del BarrioHyundai i20 Coupe WRC 54:05,9 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +16,6 3. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +17,9 4. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +21,4 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +31,4 6. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +32,7 7. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +53,8 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +57,8 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:09,7 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:22,6Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.