Sébastien Ogier zažíval ve Švédsku velmi těžký víkend, když prakticky celou dobu čistil trať svým soupeřům. Výsledkem tak bylo až desáté místo a ztráta vedení v šampionátu na úkor Thierryho Neuvillea.
Francouz se čištění tratě prakticky vyhnul jenom ve čtvrtek na divácké speciálce. V pátek navíc začalo sněžit, což jeho pozici ještě zhoršilo. Sébastien Ogier v první etapě dokonce nezajel ani jeden čas v TOP10. "Pátek byl opravdu velmi komplikovaný, ale my jsme s tím nebyli schopni nic udělat.
Zkoušeli jsme za těchto podmínek několikrát zaútočit, ale byl to spíš boj o přežití na trati. Když se podíváte na TOP3 jezdce ze šampionátu před touto soutěží (Ogier, Tänak a Latvala), pak je zřejmé, že ani jeden z nás neměl šanci. S vozem nebyl žádný problém, prostě nešlo kompenzovat tu nevýhodu," líčí jezdec M-Sportu.
V neděli ráno patřila Ogierovi až 10. pozice, která značila pouhý bod do hodnocení MS. Na rozhodnutí týmu ale před Power Stage jezdec učinil kontroverzní krok - přijel na start Power Stage hodně pozdě, čímž získal výhodu v pořadí na trati. Tento krok se osvědčil, když Ogier zajel druhý čas (nejlepší výsledek víkendu) a připsal si další 4 body.
"Bylo to rozhodnutí týmu. Během těch let jsem již bojoval proti hodně pravidlům určujícím pořadí na trati. Na konec, vždy jde o šampionát a všichni se všemožně snaží získat maximum bodů. Raději bych do Švédska býval dojel s reálnou šancí na boj o vítězství a nebo podium. To ale nebylo od začátku víkendu možné," zakončil pětinásobný mistr světa.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?