Sébastien Ogier zažíval ve Švédsku velmi těžký víkend, když prakticky celou dobu čistil trať svým soupeřům. Výsledkem tak bylo až desáté místo a ztráta vedení v šampionátu na úkor Thierryho Neuvillea.
Francouz se čištění tratě prakticky vyhnul jenom ve čtvrtek na divácké speciálce. V pátek navíc začalo sněžit, což jeho pozici ještě zhoršilo. Sébastien Ogier v první etapě dokonce nezajel ani jeden čas v TOP10. "Pátek byl opravdu velmi komplikovaný, ale my jsme s tím nebyli schopni nic udělat.
Zkoušeli jsme za těchto podmínek několikrát zaútočit, ale byl to spíš boj o přežití na trati. Když se podíváte na TOP3 jezdce ze šampionátu před touto soutěží (Ogier, Tänak a Latvala), pak je zřejmé, že ani jeden z nás neměl šanci. S vozem nebyl žádný problém, prostě nešlo kompenzovat tu nevýhodu," líčí jezdec M-Sportu.
V neděli ráno patřila Ogierovi až 10. pozice, která značila pouhý bod do hodnocení MS. Na rozhodnutí týmu ale před Power Stage jezdec učinil kontroverzní krok - přijel na start Power Stage hodně pozdě, čímž získal výhodu v pořadí na trati. Tento krok se osvědčil, když Ogier zajel druhý čas (nejlepší výsledek víkendu) a připsal si další 4 body.
"Bylo to rozhodnutí týmu. Během těch let jsem již bojoval proti hodně pravidlům určujícím pořadí na trati. Na konec, vždy jde o šampionát a všichni se všemožně snaží získat maximum bodů. Raději bych do Švédska býval dojel s reálnou šancí na boj o vítězství a nebo podium. To ale nebylo od začátku víkendu možné," zakončil pětinásobný mistr světa.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.