Sébastien Ogier zažíval ve Švédsku velmi těžký víkend, když prakticky celou dobu čistil trať svým soupeřům. Výsledkem tak bylo až desáté místo a ztráta vedení v šampionátu na úkor Thierryho Neuvillea.
Francouz se čištění tratě prakticky vyhnul jenom ve čtvrtek na divácké speciálce. V pátek navíc začalo sněžit, což jeho pozici ještě zhoršilo. Sébastien Ogier v první etapě dokonce nezajel ani jeden čas v TOP10. "Pátek byl opravdu velmi komplikovaný, ale my jsme s tím nebyli schopni nic udělat.
Zkoušeli jsme za těchto podmínek několikrát zaútočit, ale byl to spíš boj o přežití na trati. Když se podíváte na TOP3 jezdce ze šampionátu před touto soutěží (Ogier, Tänak a Latvala), pak je zřejmé, že ani jeden z nás neměl šanci. S vozem nebyl žádný problém, prostě nešlo kompenzovat tu nevýhodu," líčí jezdec M-Sportu.
V neděli ráno patřila Ogierovi až 10. pozice, která značila pouhý bod do hodnocení MS. Na rozhodnutí týmu ale před Power Stage jezdec učinil kontroverzní krok - přijel na start Power Stage hodně pozdě, čímž získal výhodu v pořadí na trati. Tento krok se osvědčil, když Ogier zajel druhý čas (nejlepší výsledek víkendu) a připsal si další 4 body.
"Bylo to rozhodnutí týmu. Během těch let jsem již bojoval proti hodně pravidlům určujícím pořadí na trati. Na konec, vždy jde o šampionát a všichni se všemožně snaží získat maximum bodů. Raději bych do Švédska býval dojel s reálnou šancí na boj o vítězství a nebo podium. To ale nebylo od začátku víkendu možné," zakončil pětinásobný mistr světa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.