Sébastien Ogier zažíval ve Švédsku velmi těžký víkend, když prakticky celou dobu čistil trať svým soupeřům. Výsledkem tak bylo až desáté místo a ztráta vedení v šampionátu na úkor Thierryho Neuvillea.
Francouz se čištění tratě prakticky vyhnul jenom ve čtvrtek na divácké speciálce. V pátek navíc začalo sněžit, což jeho pozici ještě zhoršilo. Sébastien Ogier v první etapě dokonce nezajel ani jeden čas v TOP10. "Pátek byl opravdu velmi komplikovaný, ale my jsme s tím nebyli schopni nic udělat.
Zkoušeli jsme za těchto podmínek několikrát zaútočit, ale byl to spíš boj o přežití na trati. Když se podíváte na TOP3 jezdce ze šampionátu před touto soutěží (Ogier, Tänak a Latvala), pak je zřejmé, že ani jeden z nás neměl šanci. S vozem nebyl žádný problém, prostě nešlo kompenzovat tu nevýhodu," líčí jezdec M-Sportu.
V neděli ráno patřila Ogierovi až 10. pozice, která značila pouhý bod do hodnocení MS. Na rozhodnutí týmu ale před Power Stage jezdec učinil kontroverzní krok - přijel na start Power Stage hodně pozdě, čímž získal výhodu v pořadí na trati. Tento krok se osvědčil, když Ogier zajel druhý čas (nejlepší výsledek víkendu) a připsal si další 4 body.
"Bylo to rozhodnutí týmu. Během těch let jsem již bojoval proti hodně pravidlům určujícím pořadí na trati. Na konec, vždy jde o šampionát a všichni se všemožně snaží získat maximum bodů. Raději bych do Švédska býval dojel s reálnou šancí na boj o vítězství a nebo podium. To ale nebylo od začátku víkendu možné," zakončil pětinásobný mistr světa.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?