V neděli se Thierry Neuville stal teprve třetím neskandinávským jezdcem v historii, který dokázal zvítězit v Rally Sweden. Zařadil se tak s Sébastienu Loebovi, kterému se to povedlo jako vůbec prvnímu, a Sébastienu Ogierovi.
Už vloni Thierry Neuville ve Švédsku předváděl moc pěkné výkony, pak ale v poslední zkoušce sobotní etapy (tou byla krátká Power Stage) ulomil kolo a bylo po nadějích. Na tento moment si možná mnozí z vás velmi dobře pamatují. Letos však předvedl bezchybný výkon a od RZ3 se usadil na čele, které už nikomu nepřepustil.
"Nemyslel jsem na loňský rok. Letošní rok je jiný a my jsme na této rally předvedli odvetu, se dvěma vozy na pódiu jsme získali velmi důležité body mezi konstruktéry. Je to vůbec poprvé, co vedu šampionát mezi jezdci o více než 10 bodů. Samozřejmě, už jsem v minulosti v čele byl, ale nikdy o tak moc. Byl to pro nás velmi důležitý víkend. Vést šampionát je speciální věcí, na kterou nejsme zvyklí. Vloni jsme byli většinu roku druzí, ale být na čele, to je něco speciálního. Mexiko bude náročnou soutěží, už se jí nemohu dočkat, ačkoliv vím, že pódium bude obtížné. Pokud bych odjel i z Mexika na čele šampionátu, tak by byla Korsika speciální!" říká Thierry Neuville, aktuálně vedoucí muž šampionátu WRC.
Během tří dní Rally Sweden byl přitom Thierry vždy uvolněný, udržoval si svoje tempo a když bylo třeba, tak přidal. "Moje sebedůvěra zcela jistě vzrostla. Auto dobře fungovalo a stáj nás podporovala, což dělá už dlouho. Byl jsem přesvědčen o tom, že můžeme čekat dobrý výsledek, ale získat vítězství bylo obtížné. První den byly zkoušky pro první auta díky sněžení a obtížnému terénu náročné. Z páté pozice jsem byl schopen atakovat a udělat rozdíl, zvláště na dlouhé speciálce, na které jsem do toho dal opravdu vše. Byl jsem zapojen do boje s dalšími dvěma kluky - těmi byli Andreas Mikkelsen a Craig Breen," zakončil Belgičan.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.