V neděli se Thierry Neuville stal teprve třetím neskandinávským jezdcem v historii, který dokázal zvítězit v Rally Sweden. Zařadil se tak s Sébastienu Loebovi, kterému se to povedlo jako vůbec prvnímu, a Sébastienu Ogierovi.
Už vloni Thierry Neuville ve Švédsku předváděl moc pěkné výkony, pak ale v poslední zkoušce sobotní etapy (tou byla krátká Power Stage) ulomil kolo a bylo po nadějích. Na tento moment si možná mnozí z vás velmi dobře pamatují. Letos však předvedl bezchybný výkon a od RZ3 se usadil na čele, které už nikomu nepřepustil.
"Nemyslel jsem na loňský rok. Letošní rok je jiný a my jsme na této rally předvedli odvetu, se dvěma vozy na pódiu jsme získali velmi důležité body mezi konstruktéry. Je to vůbec poprvé, co vedu šampionát mezi jezdci o více než 10 bodů. Samozřejmě, už jsem v minulosti v čele byl, ale nikdy o tak moc. Byl to pro nás velmi důležitý víkend. Vést šampionát je speciální věcí, na kterou nejsme zvyklí. Vloni jsme byli většinu roku druzí, ale být na čele, to je něco speciálního. Mexiko bude náročnou soutěží, už se jí nemohu dočkat, ačkoliv vím, že pódium bude obtížné. Pokud bych odjel i z Mexika na čele šampionátu, tak by byla Korsika speciální!" říká Thierry Neuville, aktuálně vedoucí muž šampionátu WRC.
Během tří dní Rally Sweden byl přitom Thierry vždy uvolněný, udržoval si svoje tempo a když bylo třeba, tak přidal. "Moje sebedůvěra zcela jistě vzrostla. Auto dobře fungovalo a stáj nás podporovala, což dělá už dlouho. Byl jsem přesvědčen o tom, že můžeme čekat dobrý výsledek, ale získat vítězství bylo obtížné. První den byly zkoušky pro první auta díky sněžení a obtížnému terénu náročné. Z páté pozice jsem byl schopen atakovat a udělat rozdíl, zvláště na dlouhé speciálce, na které jsem do toho dal opravdu vše. Byl jsem zapojen do boje s dalšími dvěma kluky - těmi byli Andreas Mikkelsen a Craig Breen," zakončil Belgičan.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.