V neděli se Thierry Neuville stal teprve třetím neskandinávským jezdcem v historii, který dokázal zvítězit v Rally Sweden. Zařadil se tak s Sébastienu Loebovi, kterému se to povedlo jako vůbec prvnímu, a Sébastienu Ogierovi.
Už vloni Thierry Neuville ve Švédsku předváděl moc pěkné výkony, pak ale v poslední zkoušce sobotní etapy (tou byla krátká Power Stage) ulomil kolo a bylo po nadějích. Na tento moment si možná mnozí z vás velmi dobře pamatují. Letos však předvedl bezchybný výkon a od RZ3 se usadil na čele, které už nikomu nepřepustil.
"Nemyslel jsem na loňský rok. Letošní rok je jiný a my jsme na této rally předvedli odvetu, se dvěma vozy na pódiu jsme získali velmi důležité body mezi konstruktéry. Je to vůbec poprvé, co vedu šampionát mezi jezdci o více než 10 bodů. Samozřejmě, už jsem v minulosti v čele byl, ale nikdy o tak moc. Byl to pro nás velmi důležitý víkend. Vést šampionát je speciální věcí, na kterou nejsme zvyklí. Vloni jsme byli většinu roku druzí, ale být na čele, to je něco speciálního. Mexiko bude náročnou soutěží, už se jí nemohu dočkat, ačkoliv vím, že pódium bude obtížné. Pokud bych odjel i z Mexika na čele šampionátu, tak by byla Korsika speciální!" říká Thierry Neuville, aktuálně vedoucí muž šampionátu WRC.
Během tří dní Rally Sweden byl přitom Thierry vždy uvolněný, udržoval si svoje tempo a když bylo třeba, tak přidal. "Moje sebedůvěra zcela jistě vzrostla. Auto dobře fungovalo a stáj nás podporovala, což dělá už dlouho. Byl jsem přesvědčen o tom, že můžeme čekat dobrý výsledek, ale získat vítězství bylo obtížné. První den byly zkoušky pro první auta díky sněžení a obtížnému terénu náročné. Z páté pozice jsem byl schopen atakovat a udělat rozdíl, zvláště na dlouhé speciálce, na které jsem do toho dal opravdu vše. Byl jsem zapojen do boje s dalšími dvěma kluky - těmi byli Andreas Mikkelsen a Craig Breen," zakončil Belgičan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.