V neděli se Thierry Neuville stal teprve třetím neskandinávským jezdcem v historii, který dokázal zvítězit v Rally Sweden. Zařadil se tak s Sébastienu Loebovi, kterému se to povedlo jako vůbec prvnímu, a Sébastienu Ogierovi.
Už vloni Thierry Neuville ve Švédsku předváděl moc pěkné výkony, pak ale v poslední zkoušce sobotní etapy (tou byla krátká Power Stage) ulomil kolo a bylo po nadějích. Na tento moment si možná mnozí z vás velmi dobře pamatují. Letos však předvedl bezchybný výkon a od RZ3 se usadil na čele, které už nikomu nepřepustil.
"Nemyslel jsem na loňský rok. Letošní rok je jiný a my jsme na této rally předvedli odvetu, se dvěma vozy na pódiu jsme získali velmi důležité body mezi konstruktéry. Je to vůbec poprvé, co vedu šampionát mezi jezdci o více než 10 bodů. Samozřejmě, už jsem v minulosti v čele byl, ale nikdy o tak moc. Byl to pro nás velmi důležitý víkend. Vést šampionát je speciální věcí, na kterou nejsme zvyklí. Vloni jsme byli většinu roku druzí, ale být na čele, to je něco speciálního. Mexiko bude náročnou soutěží, už se jí nemohu dočkat, ačkoliv vím, že pódium bude obtížné. Pokud bych odjel i z Mexika na čele šampionátu, tak by byla Korsika speciální!" říká Thierry Neuville, aktuálně vedoucí muž šampionátu WRC.
Během tří dní Rally Sweden byl přitom Thierry vždy uvolněný, udržoval si svoje tempo a když bylo třeba, tak přidal. "Moje sebedůvěra zcela jistě vzrostla. Auto dobře fungovalo a stáj nás podporovala, což dělá už dlouho. Byl jsem přesvědčen o tom, že můžeme čekat dobrý výsledek, ale získat vítězství bylo obtížné. První den byly zkoušky pro první auta díky sněžení a obtížnému terénu náročné. Z páté pozice jsem byl schopen atakovat a udělat rozdíl, zvláště na dlouhé speciálce, na které jsem do toho dal opravdu vše. Byl jsem zapojen do boje s dalšími dvěma kluky - těmi byli Andreas Mikkelsen a Craig Breen," zakončil Belgičan.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?