AKTUALIZACE PO RZ19; Sezóna WRC 2018 pokračuje druhým podnikem roku, tím již tradičně bývá sněhová soutěž ve Švédsku. Letos jsou sněhové podmínky dobré, a tak se můžeme těšit na opravdu sněhové zápolení nejlepších jezdců rally.
Průběh nedělní dopolední sekce:Dnes na posádky čekaly tři měřené úseky. Nejlépe na RZ17 začal Ott Tänak, druhý čas zajel Esapekka Lappi (+1,3s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+5,9s). Toyoty tak obsadily první tři místa. Lappi si navíc v průběžném pořadí o příčku polepšil, když se posunul na průběžné páté místo na úkor Madse Ostberga na Citroënu.
RZ18 ovládl Esapekka Lappi, který před závěrečnou Power Stage ztrácel na průběžně čtvrtého Haydena Paddona jen 2,9 vteřiny. Druhý čas zajel Thierry Neuville (+1,9s) a třetí byl Craig Breen (+3,3 vteřiny).
RZ19 byla Power Stage a uzavírala tak soutěž. Zajímavý manévr předvedl M-Sport, který nechal Ogiera přijet na start o 25 minut později, čímž se sice Francouz propadl na celkové 11. místo za Evanse a ztratil tak bod za poslední bodované místo, ale měl projetou trať a mohl tak zaútočit. Nakonec zajel druhý čas. Andreas Mikkelsen si díky třetímu místu připisuje první stupně vítězů s Hyundai, Craig Breen druhý místem získává nejlepší umístění v kariéře a Thierry Neuville se stal společně se Sébastienem Ogierem a Sébastienem Loebem jediným neseveřenanem, který dokázal vyhrát sněžnou rally.
Výsledky Power Stage:1) Esapekka Lappi +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Andreas Mikkelsen +3 body4) Thierry Neuville +2 body5) Ott Tänak +1 bod
Výsledky po RZ19
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 2:52:13,1 - - - 2. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +19,8 3. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +28,3 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +45,8 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +54,4 6. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +1:15,3 7. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +2:04,9 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +2:52,2 9. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +3:44,4 10. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +5:27,4Průběh sobotní odpolední sekce:Odpoledne začal vítězstvím Craig Breen s Citroënem C3 WRC, když porazil o 1,3s Thierryho Neuvillea a o 2,5s Haydena Paddona (oba na Hyundai). Severní Ir se tak přiblížil na 4,6s k celkovému vedení v soutěži. U Citroënu se narozdíl do Hyundai rozhodli pro dvě rezervní pneumatiky pro odpolední sekci. Novic v barvách Citroënu, Mads Ostberg, přiznal, že stále hledá optimální nastavení svého vozu. Na záda mu začal pomalu "dýchat" Lappi.
RZ13 nepřinesla dobrou zprávu pro Citroën. Kris Meeke totiž zapadl do závěje. Jakmile se vyhrabal na trať, dojel jej Ott Tänak. Ott do Krise strčil, přitom však zapadl také do závěje. Estonec ztratil přes dvě minuty. Meeke v cíli zkoušky pro dnešek odstoupil. Test vyhrál Neuville před Mikkelsenem a Breenem. Štěstí měl Elfyn Evans, který udělal hodiny ve vysoké rychlosti. Autu se ale nic nestalo a jezdec M-Sportu mohl pokračovat.
RZ14 přinesla opět pořadí na čele Neuville-Mikkelsen-Breen. Čtvrtý Paddon ztratil 8,1s. Vedoucí Neuville měl však velké štěstí - na tomto testu je slavný skok Colina McRae. Belgičanovi nevyšel úplně správně nájezd a doskočil na dvě boční kola. Stačilo málo a Belgičan mohl být na střeše.
RZ15 byla krátká divácká speciálka v Karlstadtu, kterou vyhrál Tänak před Ostbergem a Latvalou. Nic zásadního však pro výsledky soutěže nepřinesla.
RZ16 byla též krátká vložky Torsby. Vyhrál ji Neuville před Lappim a Mikkelsenem.
Výsledky po RZ16
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 2:23:23,8 - - - 2. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +22,7 3. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +32,0 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +48,6 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +56,8 6. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:05,8 7. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +2:03,3 8. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +2:20,5 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +3:41,3 10. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +4:24,9Průběh sobotní dopolední sekce:Sobotní dopolední sekci ve Švédsku tvořily tři měřené testy. Nejlépe ráno začal Ott Tänak s Toyotou, druhý byl Craig Breen s Citroënem (+4s) a třetí byl Jari-Matti Latvala s Toyotou (+4,6s). Breen se díky tomuto výsledku posunul v průběžném pořadí na třetí příčku. Esapekka Lappi, který zajel čtvrtý čas na RZ (+7,1s) se posunul na průběžnou šestou příčku na úkor Teemu Suninena (11. čas na RZ). Posádky ve stopce po RZ hodně zmiňovali, že podmínky na trati byly lepší než včera (například Tänak anebo Evans)
RZ10 zvládl nejlépe opět Ott Tänak, který poté, co musel včera společně s Ogierem dost čistit trať, dnes začal velmi dobře. Druhý čas zajel jeho týmový kolega, Jari-Matti Latvala (+4,3s) a třetí byl poslední jezdec tovární Toyoty, Esapekka Lappi (+4,4s). Craig Breen sice zajel čtvrtý čas na RZ (+4,7s), ale stačilo mu to na posun na průběžné druhé místo. O příčku si také pohoršil Hayden Paddon (nyní průběžně třetí) a o dvě příčky si tak pohoršil Andreas Mikkelsen na Hyundai. Latvala díky svému druhému času přeskočil Teemu Suninena na Fordu a posunul se tak na sedmé místo. Fin Suninen na této RZ předvedl hodiny. Ve stejném místě udělali hodiny týmoví kolegové Thierry Neuville a Andreas Mikkelsen.
Před obědem byl nejrychlejší na RZ11 Thierry Neuville, sekundoval mu Ott Tänak (+0,9s) a Sébastien Ogier (+1,2s). V celkovém pořadí se na třetí místo dostal Andreas Mikkelsen, který zde zajel pátý nejrychlejší čas. Za svá záda odsunul týmového kolegu, Haydena Paddona, který byl až 8. Tänak postoupil na osmé místo před Teemu Suninena. Fin v barvách Fordu ztratil, když nezvládl svůj vůz a vyjel do sněhové bariéry. Lappi poznamenal, že letos jsou tratě užší než v předešlých letech, protože jsou širší bariéry.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 1:48:06,3 - - - 2. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +5,9 3. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +17,6 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +19,2 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +21,5 6. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +38,8 7. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:04,8 8. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +1:12,8 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:22,8 10. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +1:54,4Průběh páteční odpolední sekce:Odpoledne na posádky čekaly druhé průjezdy třemi měřenými testy z dopoledne a jedna RZ ještě navíc. Druhý průjezd touto zkouškou soutěž jako Power Stage uzavře.
Odpolední sekci začal nejlépe Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC, který si připsal první vítězství v RZ v letošním roce a poskočil na průběžné šesté místo. Druhý v RZ5 dojel Craig Breen s Citroënem C3 WRC (+4,2 s) a třetí byl Esapekka Lappi s Toyotou Yaris WRC (+4,3 s). Fin ve službách Toyoty se díky tomuto výsledku posunul na průběžně druhé místo na úkor Andrease Mikkelsena (4. čas na RZ, +6 vteřin).
RZ6 ovládl Craig Breen s Citroënem C3 WRC, který si rovněž připsal svoje první letošní vítězství na RZ. Druhý čas (+2,9 s) zajeli shodně Andreas Mikkelsen a Hayden Paddon na Hyundai i20 Coupe WRC. Přes 36 vteřin zde ale nechal do té doby pěkně jedoucí Esapekka Lappi, který vylétl do sněhové bariéry, ucpal chladič a klesl mu výkon. To vyústilo v propad na průběžné sedmé místo. První tři jezdci na trati (Ogier, Tänak a Latval) ve stopkách po jednotlivých RZ více méně vždy přiznávají, že bojují buď s čištěním trati od sněhu (dopoledne) anebo najížděním stopy po rozbité trati od historiků (odpoledne). Hodiny na této zkoušce předvedl Elfyn Evans (12. místo průběžně).
RZ7 zvládl nejlépe opět Craig Breen, který dnes jede velmi pěkně, druhý byl Thierry Neuville (+2,2 s) a třetí čas zajel rovněž pěkně jedoucí Mads Ostberg (+5,6 s). Breen se díky tomuto výsledky v průběžném pořadí posunul na průběžné třetí místo na úkor jednorázového týmového kolegy, Madse Ostberga.
RZ8 se stala kořistí Haydena Paddona, druhý čas zajel Thierry Neuville (+2,9 s) a třetí byl Andreas Mikkelsen (+3 s). Novozélanďan ve službách Hyundai se tak posunul na průběžné třetí místo, když těsně přeskočil jak Ostberga, tak i Breena. Tyto tři jezdce ale dělí jen 1,1 vteřiny!
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC 1:16:13,1 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +4,9 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,1 4. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +12,6 5. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +13,2 6. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +29,6 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +38,5 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:06,2 9. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +1:29,0 10. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +1:43,6Průběh páteční dopolední sekce:Soutěž zahájila krátká čtvrteční speciálka v Karlstadu - na necelých dvou kilometrech byl nejrychlejší Ott Tänak před Jarim-Mattim Latvalou a Madsem Ostbergem.
V pátek ráno se začínalo 25 kilometrovým testem, který doslova opanoval Ott Tänak. Estonec vyhrál o 6,1s před Andreasem Mikkelsenem i přesto, že byl na trati druhý a během zkoušku sněžilo. Třetí čas zajel Mads Ostberg, který se velmi rychle adaptoval na vůz Citroën C3 WRC. Sébastien Ogier se dost trápil, zajel až 10. čas a litoval faktu, že pořadatelé trať neprojeli sněhovým pluhem.
RZ3 vyhrál Thierry Neuville a ujal se vedení v soutěži. Belgičan porazil o 1,6s Lappiho a o 6,1s Andrease Mikkelsena. Vedoucí Tänak ztratil přes 10 vteřin a v cíli poukazoval, stejně jako Ogier, na spoustu nového sněhu na trati. Mizerný start do soutěže prožívaly Fordy, když v TOP 10 byl po RZ3 pouze Teemu Suninen (9. místo). Ogierovi s Evansem patřila až 11. a 12. příčka.
Dopolední sekci uzavřel nejrychlejším časem Andreas Mikkelsen. 1,9s ztratil Thierry Neuville a třetí byl Mads Ostberg (+2,2s). Ott Tänak se propadl díky 10. času až na 7. místo. Díky defektu ztratil 1:11 min. Elfyn Evans, Welšan trefil kámen přímo ve stopě. Závěrečná část zkoušky nebyla protažená pluhem, na což poukazovali všichni jezdci startující na čele (Ogier, Tänak, Latvala).
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC 10:18,5 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1,9 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +2,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +2,9 5. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3,4 6. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +4,1 7. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +4,4 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +7,4 9. K. Meeke - P. NagleCitroën C3 WRC +15,4 10. O. Tänak - R. MölderToyota Yaris WRC +18,6Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?