Hyundai nasadil do Rally Monte Carlo velmi silnou sestavu tří jezdců, jenomže v TOP10 skončil jenom jeden z nich. Vozy Hyundai i20 Coupé WRC zastavily jak technické problémy, tak chyby jezdců.
Po loňském výkonu byl samozřejmě před startem sezony pasován na jednoho z favoritů sezony Thierry Neuville. Jenže Belgičan ztratil spoustu času hned na RZ1, když spadl do příkopu. Následně předvedl pěknou stíhací jízdu, která ho vynesla až na 5. místo. Přitom zajel 5 nejrychlejších časů.
"Celkově si myslím, že jsme měli až na několik rozdílných problémů, které nás v průběhu soutěže potkaly, dobrou rally. Čtvrtek byl rozhodující, když jsme ztratili více než čtyři minuty tím, že jsme zůstali zablokováni po mé vlastní chybě. Měli jsme nějaké problémy na začátku, pak další a pak už jsme se snažili získat co možná nejvíce pozic. Místa, která jsme získali v neděli a to i v průběhu Power Stage ukázala, jak je důležité bojovat až do konce. Bez defektů a včerejších náročných sněhových podmínek by bylo dokonce možné i podium. To je Monte Carlo, chci poděkovat týmu za neuvěřitelnou práci," říká Thierry Neuville.
Druhým Hyundai v cíli byl Andreas Mikkelsen, jenže toho odstavily technické problém: "Naše rally skončila v pátek, když jsme museli zastavit po RZ3. Měli jsme problémy s alternátorem. Cílem bylo získat alespoň co nejvíc bodů na Power Stage. Jenže jsme museli jít do kompromisu a vzít 5 gum, protože nebyl servis. Věděli jsme, že přejezd přes Col de Turini bude náročný, proto jsme vzali rezervu.
Pro tým bylo dobré zajet tam 2. a 3. čas. Se svoji jízdou zde jsem byl spokojen, zvláště když se trať čistila po každém průjezdu. Byl to můj nejlepší výkon s autem na suchém asfaltu, proto je to povzbuzující." Hyundai získal 14 bodů, Toyota a M-Sport pak celkem 33. Proto nemůže Michel Nandan hodnotit víkend jako povzbuzující.
"Nejlepší výsledky jsme měli na speciálkách v neděli, Thierry a Andreas zajeli velmi dobře na Power Stage. Nemůžeme tedy odjíždět s pocitem zklamání. Chceme letos bojovat o šampionát a cílem bylo získat hodně bodů na Monte Carlu. Jenže z rozdílných důvodů se musíme spokojit s menším bodovým přídělem. Musíme tuto soutěž hodit za hlavu a začít naši sezonu ve Švédsku za pár týdnů."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.