Hyundai nasadil do Rally Monte Carlo velmi silnou sestavu tří jezdců, jenomže v TOP10 skončil jenom jeden z nich. Vozy Hyundai i20 Coupé WRC zastavily jak technické problémy, tak chyby jezdců.
Po loňském výkonu byl samozřejmě před startem sezony pasován na jednoho z favoritů sezony Thierry Neuville. Jenže Belgičan ztratil spoustu času hned na RZ1, když spadl do příkopu. Následně předvedl pěknou stíhací jízdu, která ho vynesla až na 5. místo. Přitom zajel 5 nejrychlejších časů.
"Celkově si myslím, že jsme měli až na několik rozdílných problémů, které nás v průběhu soutěže potkaly, dobrou rally. Čtvrtek byl rozhodující, když jsme ztratili více než čtyři minuty tím, že jsme zůstali zablokováni po mé vlastní chybě. Měli jsme nějaké problémy na začátku, pak další a pak už jsme se snažili získat co možná nejvíce pozic. Místa, která jsme získali v neděli a to i v průběhu Power Stage ukázala, jak je důležité bojovat až do konce. Bez defektů a včerejších náročných sněhových podmínek by bylo dokonce možné i podium. To je Monte Carlo, chci poděkovat týmu za neuvěřitelnou práci," říká Thierry Neuville.
Druhým Hyundai v cíli byl Andreas Mikkelsen, jenže toho odstavily technické problém: "Naše rally skončila v pátek, když jsme museli zastavit po RZ3. Měli jsme problémy s alternátorem. Cílem bylo získat alespoň co nejvíc bodů na Power Stage. Jenže jsme museli jít do kompromisu a vzít 5 gum, protože nebyl servis. Věděli jsme, že přejezd přes Col de Turini bude náročný, proto jsme vzali rezervu.
Pro tým bylo dobré zajet tam 2. a 3. čas. Se svoji jízdou zde jsem byl spokojen, zvláště když se trať čistila po každém průjezdu. Byl to můj nejlepší výkon s autem na suchém asfaltu, proto je to povzbuzující." Hyundai získal 14 bodů, Toyota a M-Sport pak celkem 33. Proto nemůže Michel Nandan hodnotit víkend jako povzbuzující.
"Nejlepší výsledky jsme měli na speciálkách v neděli, Thierry a Andreas zajeli velmi dobře na Power Stage. Nemůžeme tedy odjíždět s pocitem zklamání. Chceme letos bojovat o šampionát a cílem bylo získat hodně bodů na Monte Carlu. Jenže z rozdílných důvodů se musíme spokojit s menším bodovým přídělem. Musíme tuto soutěž hodit za hlavu a začít naši sezonu ve Švédsku za pár týdnů."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.