Hyundai hodnotí nepovedený start: Sezonu musíme začít ve Švédsku

Start do sezony se Hyundai na Monte Carlu moc nepovedl...
Start do sezony se Hyundai na Monte Carlu moc nepovedl..., foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 31. ledna 2018 17:53
Sdílej:

Hyundai nasadil do Rally Monte Carlo velmi silnou sestavu tří jezdců, jenomže v TOP10 skončil jenom jeden z nich. Vozy Hyundai i20 Coupé WRC zastavily jak technické problémy, tak chyby jezdců.

Po loňském výkonu byl samozřejmě před startem sezony pasován na jednoho z favoritů sezony Thierry Neuville. Jenže Belgičan ztratil spoustu času hned na RZ1, když spadl do příkopu. Následně předvedl pěknou stíhací jízdu, která ho vynesla až na 5. místo. Přitom zajel 5 nejrychlejších časů. 

"Celkově si myslím, že jsme měli až na několik rozdílných problémů, které nás v průběhu soutěže potkaly, dobrou rally. Čtvrtek byl rozhodující, když jsme ztratili více než čtyři minuty tím, že jsme zůstali zablokováni po mé vlastní chybě. Měli jsme nějaké problémy na začátku, pak další a pak už jsme se snažili získat co možná nejvíce pozic. Místa, která jsme získali v neděli a to i v průběhu Power Stage ukázala, jak je důležité bojovat až do konce. Bez defektů a včerejších náročných sněhových podmínek by bylo dokonce možné i podium. To je Monte Carlo, chci poděkovat týmu za neuvěřitelnou práci," říká Thierry Neuville.

Druhým Hyundai v cíli byl Andreas Mikkelsen, jenže toho odstavily technické problém: "Naše rally skončila v pátek, když jsme museli zastavit po RZ3. Měli jsme problémy s alternátorem. Cílem bylo získat alespoň co nejvíc bodů na Power Stage. Jenže jsme museli jít do kompromisu a vzít 5 gum, protože nebyl servis. Věděli jsme, že přejezd přes Col de Turini bude náročný, proto jsme vzali rezervu. 

Pro tým bylo dobré zajet tam 2. a 3. čas. Se svoji jízdou zde jsem byl spokojen, zvláště když se trať čistila po každém průjezdu. Byl to můj nejlepší výkon s autem na suchém asfaltu, proto je to povzbuzující." Hyundai získal 14 bodů, Toyota a M-Sport pak celkem 33. Proto nemůže Michel Nandan hodnotit víkend jako povzbuzující.

"Nejlepší výsledky jsme měli na speciálkách v neděli, Thierry a Andreas zajeli velmi dobře na Power Stage. Nemůžeme tedy odjíždět s pocitem zklamání. Chceme letos bojovat o šampionát a cílem bylo získat hodně bodů na Monte Carlu. Jenže z rozdílných důvodů se musíme spokojit s menším bodovým přídělem. Musíme tuto soutěž hodit za hlavu a začít naši sezonu ve Švédsku za pár týdnů."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.