Hyundai nasadil do Rally Monte Carlo velmi silnou sestavu tří jezdců, jenomže v TOP10 skončil jenom jeden z nich. Vozy Hyundai i20 Coupé WRC zastavily jak technické problémy, tak chyby jezdců.
Po loňském výkonu byl samozřejmě před startem sezony pasován na jednoho z favoritů sezony Thierry Neuville. Jenže Belgičan ztratil spoustu času hned na RZ1, když spadl do příkopu. Následně předvedl pěknou stíhací jízdu, která ho vynesla až na 5. místo. Přitom zajel 5 nejrychlejších časů.
"Celkově si myslím, že jsme měli až na několik rozdílných problémů, které nás v průběhu soutěže potkaly, dobrou rally. Čtvrtek byl rozhodující, když jsme ztratili více než čtyři minuty tím, že jsme zůstali zablokováni po mé vlastní chybě. Měli jsme nějaké problémy na začátku, pak další a pak už jsme se snažili získat co možná nejvíce pozic. Místa, která jsme získali v neděli a to i v průběhu Power Stage ukázala, jak je důležité bojovat až do konce. Bez defektů a včerejších náročných sněhových podmínek by bylo dokonce možné i podium. To je Monte Carlo, chci poděkovat týmu za neuvěřitelnou práci," říká Thierry Neuville.
Druhým Hyundai v cíli byl Andreas Mikkelsen, jenže toho odstavily technické problém: "Naše rally skončila v pátek, když jsme museli zastavit po RZ3. Měli jsme problémy s alternátorem. Cílem bylo získat alespoň co nejvíc bodů na Power Stage. Jenže jsme museli jít do kompromisu a vzít 5 gum, protože nebyl servis. Věděli jsme, že přejezd přes Col de Turini bude náročný, proto jsme vzali rezervu.
Pro tým bylo dobré zajet tam 2. a 3. čas. Se svoji jízdou zde jsem byl spokojen, zvláště když se trať čistila po každém průjezdu. Byl to můj nejlepší výkon s autem na suchém asfaltu, proto je to povzbuzující." Hyundai získal 14 bodů, Toyota a M-Sport pak celkem 33. Proto nemůže Michel Nandan hodnotit víkend jako povzbuzující.
"Nejlepší výsledky jsme měli na speciálkách v neděli, Thierry a Andreas zajeli velmi dobře na Power Stage. Nemůžeme tedy odjíždět s pocitem zklamání. Chceme letos bojovat o šampionát a cílem bylo získat hodně bodů na Monte Carlu. Jenže z rozdílných důvodů se musíme spokojit s menším bodovým přídělem. Musíme tuto soutěž hodit za hlavu a začít naši sezonu ve Švédsku za pár týdnů."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?