Také v roce 2018 bude mít značka ŠKODA na Rallye Monte Carlo silné zastoupení a na jedné z nejslavnějších automobilových soutěží světa se pokusí navázat na předchozí úspěchy.
Značka ŠKODA se do historie Rallye Monte Carlo zapsala již mnohokrát a v sezoně 2018 by ráda přidala další úspěšnou kapitolu. Po loňském vítězství v kategorii WRC2 je laťka nastavena vysoko a stejně velká jsou také očekávání. 1936 - ŠKODA POPULAR SPORTPremiéru obstaral POPULAR: ŠKODA se na Rallye Monte Carlo poprvé představila v roce 1936, kdy tu startoval slavný československý jezdec Zdeněk Pohl se spolujezdcem Jaroslavem Hausmanem. Dvojice tehdy usedla do vozu ŠKODA POPULAR SPORT a dojela si pro druhé místo ve třídě a dvacáté celkově. O rok později tatáž posádka s vozem ŠKODA RAPID obsadila čtvrté místo ve třídě a šestadvacáté celkově. První vítězství: Po pauze vynucené druhou světovou válkou se značka ŠKODA na Rallye Monte Carlo znovu představila až v roce 1949 a na své první vítězství na legendární soutěži čekala dokonce do roku 1961. S vozem ŠKODA OCTAVIA TS ve své třídě vyhrála finská soukromá posádka Esko Keinänen / Rainer Eklund, která se celkově umístila na šesté příčce. O rok později Keinänem triumf ve třídě zopakoval a o vítězný hattrick vozu OCTAVIA TS v klasifikaci třídy se v roce 1963 postarala norská dvojice Edward Gjølberg / Monty Karlan. 1977 - ŠKODA 130 RSVítězný vstup na světovou scénu: Rallye Monte Carlo se součástí mistrovství světa v rally stala v roce 1973, ale ŠKODA se v Monaku v rámci světového šampionátu představila až roku 1977. S legendárním vozem ŠKODA 130 RS si mladoboleslavská značka připsala cenný úspěch. Československé posádky Václav Blahna / Lubislav Hlávka a Miloslav Zapadlo / Jiří Motal obsadily první dvě místa ve třídě a v celkovém pořadí se umístily na dvanáctém, resp. patnáctém místě. Hauglandova opožděná premiéra: John Haugland byl jedním z nejlepších evropských jezdců své doby, ale protože se ŠKODA počátkem osmdesátých let Rallye Monte Carlo neúčastnila, debutoval v Monaku až v roce 1987. Norská hvězda automobilových soutěží nezůstala své pověsti nic dlužná, zvítězila ve své třídě a v celkovém pořadí s vozem ŠKODA 130 L obsadila patnácté místo. 1991 - ŠKODA FAVORIT 136 LČtyři výhry pro FAVORIT: Po další odmlce se ŠKODA na Rallye Monte Carlo vrátila v roce 1991 s vozem ŠKODA FAVORIT 136 L, který zahájil éru vozů s přední poháněnou nápravou, a posádka Pavel Sibera / Petr Gross si s ním dojela pro vítězství ve třídě A5 a celkově se umístila na pětadvacátém místě. Sibera s Grossem zopakovali vítězství i v následujících třech letech (1992 až 1994), kdy ve třídě A5 ani jednou nenašli přemožitele. 2001 - ŠKODA OCTAVIA WRCHistoricky nejlepší výsledek na prahu nového tisíciletí: V roce 1999 tým ŠKODA Motorsport debutoval na Rallye Monte Carlo v kategorii WRC. V následující sezoně německá posádka Armin Schwarz / Manfred Hiemer s vozem OCTAVIA WRC získala sedmou příčku. V roce 2001 si Schwarz se spolujezdcem Hiemerem ještě polepšili a vybojovali čtvrté místo, které dodnes zůstává nejlepším výsledkem značky ŠKODA na Rallye Monte Carlo v rámci světového šampionátu v automobilových soutěžích. 2009 - ŠKODA FABIA S2000FABIA S2000 stoupá ještě výš: Od roku 2009 byla Rallye Monte Carlo součástí Intercontinental Rally Challenge (IRC), v níž vozy S2000 představovaly nejvyšší kategorii. Hned v roce 2009 vůz ŠKODA poprvé vedl průběžné hodnocení soutěže, když posádka Juho Hänninen / Mikko Markkula držela vedoucí pozici po sedm rychlostních zkoušek, než v poslední etapě havarovala. Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým obsadili čtvrté místo celkově.
V následující sezoně se dva vozy FABIA S2000 umístily na stupních vítězů. Posádka Hänninen / Markkula si dojela pro druhé místo a Nicolas Vouilloz se spolujezdcem Benjaminem Veillasem skončili třetí. V sezoně 2011 vybojovali druhé místo Belgičané Freddy Loix / Frédéric Miclotte. Poté, co se Rallye Monte Carlo vrátila do kalendáře WRC, připsali další úspěchy značce ŠKODA Sepp Wiegand se spolujezdcem Frankem Christianem, když v roce 2013 s vozem týmu ŠKODA AUTO Deutschland vyhráli kategorii WRC2 a celkově obsadili osmé místo. V roce 2015 posádka Armin Kremer / Klaus Wicha dokončila slavnou soutěž s vozem týmu Baumschlager Rallye & Racing na třetím místě v hodnocení WRC2. 2016 - ŠKODA FABIA R5Žezlo přebírá FABIA R5: Na úspěchy vozu FABIA S2000 kontinuálně navázala ŠKODA FABIA R5. V roce 2016 obsadili druhé místo ve třídě RC2 a deváté celkově Esapekka Lappi se spolujezdcem Jannem Fermem a posádka Armin Kremer / Pirmin Winklhofer dokončila soutěž na druhé příčce v klasifikaci WRC2 (ve třídě RC2 byla třetí a celkově desátá); obě posádky startovaly s vozy týmu Baumschlager Rallye & Racing.
O rok později se na Rallye Monte Carlo triumfálně vrátil tým ŠKODA Motorsport, když posádka Andreas Mikkelsen / Anders Jæger zvítězila v kategorii WRC2 a celkově obsadila sedmé místo před týmovými kolegy Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem, kteří obsadili druhou příčku ve WRC2 a osmou absolutně. A právě na tuto veleúspěšnou kapitolu by značka ŠKODA na Rallye Monte Carlo ráda navázala v sezoně 2018.
Zdroj: Škoda Motorsport
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.