Jak víme, tak Ford se bude letos více angažovat ve WRC a bude více podporovat M-Sport. Zdaleka se ale nejedná o oficiální tovární nasazení.
Už při oficiálním oznámení o prodloužení smlouvy Sébastiena Ogiera u M-Sportu se začalo spekulovat o tom, že se Ford bude více angažovat v projektu Fiesty WRC. Stále ale bylo nejasné, jak moc velkou podporu bude Ford britskému M-Sportu nabízet.
"Ve vztahu mezi Fordem a M-Sportem se nic nezměnilo. Co se změnilo, je to, že se budeme více starat o další vývoj Fiesty WRC v roce 2018, což bychom ale tak jako tak dělali. Tak totiž funguje naše spolupráce už v posledních dvou desetiletích," říká Gerard Quinn, šéf Ford Performance Europe.
Quinn ale dodává, že M-Sport se přeci jen může těšit na větší podporu ze strany Fordu. "Nyní máme silnější globální angažmá. Díky tomu budeme schopni přijít s technickými vylepšeními, která budou nezbytná pro další vývoj tohoto úspěšného auta. Využít těchto zdrojů je extrémně důležité. Pokrývá to jak technické věci, tak i potřebný budget."
Jak víme, tak tým úřadujících mistrů světa mezi sezónami také trochu změnil svůj název. V budoucnu se tým bude jmenovat "M-Sport Ford World Rally Team". "Nemyslím si, že by z toho měli lidé nějak moc vyvozovat. Nejdůležitější je, že se tam objevuje jméno 'Ford' a existuje tu silné spojení s M-Sportem. Ne každý může používat naše jméno." Tato podpora byla rozhodující v rozhodnutí Ogiera o setrvání u týmů, které učinil vloni na podzim. "Seb je extrémně motivovaný a myslím, že je to pro tým zatraceně důležité. Rozšíření naší další podpory M-Sportu a také tato pomoc, jak finanční tak i technická, to byly také rozhodující body," zakončil Quinn.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.