Jak moc je Ford nově zapojen v M-Sportu? Tým se může těšit na větší podporu při vývoji auta

M-Sportu se dostane větší podpory jak po technické tak i finanční stránce
M-Sportu se dostane větší podpory jak po technické tak i finanční stránce, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 22. ledna 2018 19:49
Sdílej:

Jak víme, tak Ford se bude letos více angažovat ve WRC a bude více podporovat M-Sport. Zdaleka se ale nejedná o oficiální tovární nasazení.

Už při oficiálním oznámení o prodloužení smlouvy Sébastiena Ogiera u M-Sportu se začalo spekulovat o tom, že se Ford bude více angažovat v projektu Fiesty WRC. Stále ale bylo nejasné, jak moc velkou podporu bude Ford britskému M-Sportu nabízet. 

"Ve vztahu mezi Fordem a M-Sportem se nic nezměnilo. Co se změnilo, je to, že se budeme více starat o další vývoj Fiesty WRC v roce 2018, což bychom ale tak jako tak dělali. Tak totiž funguje naše spolupráce už v posledních dvou desetiletích," říká Gerard Quinn, šéf Ford Performance Europe. 

Quinn ale dodává, že M-Sport se přeci jen může těšit na větší podporu ze strany Fordu. "Nyní máme silnější globální angažmá. Díky tomu budeme schopni přijít s technickými vylepšeními, která budou nezbytná pro další vývoj tohoto úspěšného auta. Využít těchto zdrojů je extrémně důležité. Pokrývá to jak technické věci, tak i potřebný budget."

Jak víme, tak tým úřadujících mistrů světa mezi sezónami také trochu změnil svůj název. V budoucnu se tým bude jmenovat "M-Sport Ford World Rally Team". "Nemyslím si, že by z toho měli lidé nějak moc vyvozovat. Nejdůležitější je, že se tam objevuje jméno 'Ford' a existuje tu silné spojení s M-Sportem. Ne každý může používat naše jméno." Tato podpora byla rozhodující v rozhodnutí Ogiera o setrvání u týmů, které učinil vloni na podzim. "Seb je extrémně motivovaný a myslím, že je to pro tým zatraceně důležité. Rozšíření naší další podpory M-Sportu a také tato pomoc, jak finanční tak i technická, to byly také rozhodující body," zakončil Quinn.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.