Jak víme, tak Ford se bude letos více angažovat ve WRC a bude více podporovat M-Sport. Zdaleka se ale nejedná o oficiální tovární nasazení.
Už při oficiálním oznámení o prodloužení smlouvy Sébastiena Ogiera u M-Sportu se začalo spekulovat o tom, že se Ford bude více angažovat v projektu Fiesty WRC. Stále ale bylo nejasné, jak moc velkou podporu bude Ford britskému M-Sportu nabízet.
"Ve vztahu mezi Fordem a M-Sportem se nic nezměnilo. Co se změnilo, je to, že se budeme více starat o další vývoj Fiesty WRC v roce 2018, což bychom ale tak jako tak dělali. Tak totiž funguje naše spolupráce už v posledních dvou desetiletích," říká Gerard Quinn, šéf Ford Performance Europe.
Quinn ale dodává, že M-Sport se přeci jen může těšit na větší podporu ze strany Fordu. "Nyní máme silnější globální angažmá. Díky tomu budeme schopni přijít s technickými vylepšeními, která budou nezbytná pro další vývoj tohoto úspěšného auta. Využít těchto zdrojů je extrémně důležité. Pokrývá to jak technické věci, tak i potřebný budget."
Jak víme, tak tým úřadujících mistrů světa mezi sezónami také trochu změnil svůj název. V budoucnu se tým bude jmenovat "M-Sport Ford World Rally Team". "Nemyslím si, že by z toho měli lidé nějak moc vyvozovat. Nejdůležitější je, že se tam objevuje jméno 'Ford' a existuje tu silné spojení s M-Sportem. Ne každý může používat naše jméno." Tato podpora byla rozhodující v rozhodnutí Ogiera o setrvání u týmů, které učinil vloni na podzim. "Seb je extrémně motivovaný a myslím, že je to pro tým zatraceně důležité. Rozšíření naší další podpory M-Sportu a také tato pomoc, jak finanční tak i technická, to byly také rozhodující body," zakončil Quinn.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?