Jak víme, tak Ford se bude letos více angažovat ve WRC a bude více podporovat M-Sport. Zdaleka se ale nejedná o oficiální tovární nasazení.
Už při oficiálním oznámení o prodloužení smlouvy Sébastiena Ogiera u M-Sportu se začalo spekulovat o tom, že se Ford bude více angažovat v projektu Fiesty WRC. Stále ale bylo nejasné, jak moc velkou podporu bude Ford britskému M-Sportu nabízet.
"Ve vztahu mezi Fordem a M-Sportem se nic nezměnilo. Co se změnilo, je to, že se budeme více starat o další vývoj Fiesty WRC v roce 2018, což bychom ale tak jako tak dělali. Tak totiž funguje naše spolupráce už v posledních dvou desetiletích," říká Gerard Quinn, šéf Ford Performance Europe.
Quinn ale dodává, že M-Sport se přeci jen může těšit na větší podporu ze strany Fordu. "Nyní máme silnější globální angažmá. Díky tomu budeme schopni přijít s technickými vylepšeními, která budou nezbytná pro další vývoj tohoto úspěšného auta. Využít těchto zdrojů je extrémně důležité. Pokrývá to jak technické věci, tak i potřebný budget."
Jak víme, tak tým úřadujících mistrů světa mezi sezónami také trochu změnil svůj název. V budoucnu se tým bude jmenovat "M-Sport Ford World Rally Team". "Nemyslím si, že by z toho měli lidé nějak moc vyvozovat. Nejdůležitější je, že se tam objevuje jméno 'Ford' a existuje tu silné spojení s M-Sportem. Ne každý může používat naše jméno." Tato podpora byla rozhodující v rozhodnutí Ogiera o setrvání u týmů, které učinil vloni na podzim. "Seb je extrémně motivovaný a myslím, že je to pro tým zatraceně důležité. Rozšíření naší další podpory M-Sportu a také tato pomoc, jak finanční tak i technická, to byly také rozhodující body," zakončil Quinn.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.