Volkswagen: M-Sport udržel WRC při životě, letošní titul si zasloužil

M-Sport se letos mohl radovat z obou titulů
M-Sport se letos mohl radovat z obou titulů, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 28. prosince 2017 00:23
Sdílej:

Šéf VW pro motorsport, Sven Smeets, řekl, že úspěšně vybojovaný titul M-Sportu v roce 2017 je na oplátku za to, že britský tým World Rally Championship neopustil ani v dobách, kdy na WRC většina výrobců zanevřela.

Jak všichni víme, Sébastien Ogier, letos dokázal vyhrát titul v privátním týmu M-Sport, který vlastní a vede Malcolm Wilson. Jeho tým dokázal získat korunku také mezi výrobci, což se stalo poprvé od zisku titulu mezi výrobci ještě pod hlavičkou továrního týmu Fordu v letech 2006 a 2007. Letošní úspěch M-Sportu je o to cennější, že se dokázali prosadit proti továrním týmům Hyundai, Toyoty a Citroënu. 

Pojďme ale trochu do minulosti - po odchodu továrních týmů Subaru a Suzuki z WRC v roce 2008 byli tým M-Sport s podporou továrny Fordu a tým Citroën jedinými výrobci ve WRC. M-Sport pak pokračoval se svým programem na privátní bázi i poté, co Ford po sezoně 2012 ukončil svoji tovární podporu. 

"Je absolutně fantastické, co M-Sport letos udělal. Je to určitá odměna pro Malcolma [Wilsona] za to, že zůstal ve sportu i poté, co Ford oficiálně odešel. Udržel šampionát při životě, když několik let bojoval s Citroënem, když zde byla pouze čtyři tovární auta. Myslím, že se mu vrátilo vše, co investoval, veškeré hodiny jeho továrny, jeho lidé a jeho tým. Jsem za něj a M-Sport obecně opravdu hluboce a upřímně rád," říká Sven Smeets, šéf VW pro motorsport. 

Tovární tým VW by byl favoritem na zisk pátého titulu v řadě v čele se Sébastienem Ogierem, pokud by se před sezonou 2017 z WRC nestáhl. Smeets řekl, že byl obzvláště rád za to, že Ogier mohl dále vyhrávat i poté, co VW už není v šampionátu. "Díky tomu, že se to povedlo jednomu z našich starých jezdců, tak se cítíte trochu zapojeni a to je pěkné. Je fantastické, co Seb a Malcolm udělali," zakončil Smeets.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.