Volkswagen: M-Sport udržel WRC při životě, letošní titul si zasloužil

M-Sport se letos mohl radovat z obou titulů
M-Sport se letos mohl radovat z obou titulů, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 28. prosince 2017 00:23
Sdílej:

Šéf VW pro motorsport, Sven Smeets, řekl, že úspěšně vybojovaný titul M-Sportu v roce 2017 je na oplátku za to, že britský tým World Rally Championship neopustil ani v dobách, kdy na WRC většina výrobců zanevřela.

Jak všichni víme, Sébastien Ogier, letos dokázal vyhrát titul v privátním týmu M-Sport, který vlastní a vede Malcolm Wilson. Jeho tým dokázal získat korunku také mezi výrobci, což se stalo poprvé od zisku titulu mezi výrobci ještě pod hlavičkou továrního týmu Fordu v letech 2006 a 2007. Letošní úspěch M-Sportu je o to cennější, že se dokázali prosadit proti továrním týmům Hyundai, Toyoty a Citroënu. 

Pojďme ale trochu do minulosti - po odchodu továrních týmů Subaru a Suzuki z WRC v roce 2008 byli tým M-Sport s podporou továrny Fordu a tým Citroën jedinými výrobci ve WRC. M-Sport pak pokračoval se svým programem na privátní bázi i poté, co Ford po sezoně 2012 ukončil svoji tovární podporu. 

"Je absolutně fantastické, co M-Sport letos udělal. Je to určitá odměna pro Malcolma [Wilsona] za to, že zůstal ve sportu i poté, co Ford oficiálně odešel. Udržel šampionát při životě, když několik let bojoval s Citroënem, když zde byla pouze čtyři tovární auta. Myslím, že se mu vrátilo vše, co investoval, veškeré hodiny jeho továrny, jeho lidé a jeho tým. Jsem za něj a M-Sport obecně opravdu hluboce a upřímně rád," říká Sven Smeets, šéf VW pro motorsport. 

Tovární tým VW by byl favoritem na zisk pátého titulu v řadě v čele se Sébastienem Ogierem, pokud by se před sezonou 2017 z WRC nestáhl. Smeets řekl, že byl obzvláště rád za to, že Ogier mohl dále vyhrávat i poté, co VW už není v šampionátu. "Díky tomu, že se to povedlo jednomu z našich starých jezdců, tak se cítíte trochu zapojeni a to je pěkné. Je fantastické, co Seb a Malcolm udělali," zakončil Smeets.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.