Volkswagen: M-Sport udržel WRC při životě, letošní titul si zasloužil

M-Sport se letos mohl radovat z obou titulů
M-Sport se letos mohl radovat z obou titulů, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 28. prosince 2017 00:23
Sdílej:

Šéf VW pro motorsport, Sven Smeets, řekl, že úspěšně vybojovaný titul M-Sportu v roce 2017 je na oplátku za to, že britský tým World Rally Championship neopustil ani v dobách, kdy na WRC většina výrobců zanevřela.

Jak všichni víme, Sébastien Ogier, letos dokázal vyhrát titul v privátním týmu M-Sport, který vlastní a vede Malcolm Wilson. Jeho tým dokázal získat korunku také mezi výrobci, což se stalo poprvé od zisku titulu mezi výrobci ještě pod hlavičkou továrního týmu Fordu v letech 2006 a 2007. Letošní úspěch M-Sportu je o to cennější, že se dokázali prosadit proti továrním týmům Hyundai, Toyoty a Citroënu. 

Pojďme ale trochu do minulosti - po odchodu továrních týmů Subaru a Suzuki z WRC v roce 2008 byli tým M-Sport s podporou továrny Fordu a tým Citroën jedinými výrobci ve WRC. M-Sport pak pokračoval se svým programem na privátní bázi i poté, co Ford po sezoně 2012 ukončil svoji tovární podporu. 

"Je absolutně fantastické, co M-Sport letos udělal. Je to určitá odměna pro Malcolma [Wilsona] za to, že zůstal ve sportu i poté, co Ford oficiálně odešel. Udržel šampionát při životě, když několik let bojoval s Citroënem, když zde byla pouze čtyři tovární auta. Myslím, že se mu vrátilo vše, co investoval, veškeré hodiny jeho továrny, jeho lidé a jeho tým. Jsem za něj a M-Sport obecně opravdu hluboce a upřímně rád," říká Sven Smeets, šéf VW pro motorsport. 

Tovární tým VW by byl favoritem na zisk pátého titulu v řadě v čele se Sébastienem Ogierem, pokud by se před sezonou 2017 z WRC nestáhl. Smeets řekl, že byl obzvláště rád za to, že Ogier mohl dále vyhrávat i poté, co VW už není v šampionátu. "Díky tomu, že se to povedlo jednomu z našich starých jezdců, tak se cítíte trochu zapojeni a to je pěkné. Je fantastické, co Seb a Malcolm udělali," zakončil Smeets.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?