Šéf VW pro motorsport, Sven Smeets, řekl, že úspěšně vybojovaný titul M-Sportu v roce 2017 je na oplátku za to, že britský tým World Rally Championship neopustil ani v dobách, kdy na WRC většina výrobců zanevřela.
Jak všichni víme, Sébastien Ogier, letos dokázal vyhrát titul v privátním týmu M-Sport, který vlastní a vede Malcolm Wilson. Jeho tým dokázal získat korunku také mezi výrobci, což se stalo poprvé od zisku titulu mezi výrobci ještě pod hlavičkou továrního týmu Fordu v letech 2006 a 2007. Letošní úspěch M-Sportu je o to cennější, že se dokázali prosadit proti továrním týmům Hyundai, Toyoty a Citroënu.
Pojďme ale trochu do minulosti - po odchodu továrních týmů Subaru a Suzuki z WRC v roce 2008 byli tým M-Sport s podporou továrny Fordu a tým Citroën jedinými výrobci ve WRC. M-Sport pak pokračoval se svým programem na privátní bázi i poté, co Ford po sezoně 2012 ukončil svoji tovární podporu.
"Je absolutně fantastické, co M-Sport letos udělal. Je to určitá odměna pro Malcolma [Wilsona] za to, že zůstal ve sportu i poté, co Ford oficiálně odešel. Udržel šampionát při životě, když několik let bojoval s Citroënem, když zde byla pouze čtyři tovární auta. Myslím, že se mu vrátilo vše, co investoval, veškeré hodiny jeho továrny, jeho lidé a jeho tým. Jsem za něj a M-Sport obecně opravdu hluboce a upřímně rád," říká Sven Smeets, šéf VW pro motorsport.
Tovární tým VW by byl favoritem na zisk pátého titulu v řadě v čele se Sébastienem Ogierem, pokud by se před sezonou 2017 z WRC nestáhl. Smeets řekl, že byl obzvláště rád za to, že Ogier mohl dále vyhrávat i poté, co VW už není v šampionátu. "Díky tomu, že se to povedlo jednomu z našich starých jezdců, tak se cítíte trochu zapojeni a to je pěkné. Je fantastické, co Seb a Malcolm udělali," zakončil Smeets.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?