Volkswagen je před částečným návratem do WRC2

Závodní Volkswagen Polo GTI R5
Závodní Volkswagen Polo GTI R5, foto: Volkswagen
-haj 27. prosince 2017 20:47
Sdílej:

Volkswagen se chce s vozem Polo GTI R5 vrátit na Rallye Deutschland do WRC. Auto nasadí do kategorie WRC2.

Po odchodu z WRC na konci sezony 2016 se tovární tým Volkwagenu neúčastnil žádné soutěže. V roce 2018 by měla německá značka s vozem Polo GTI R5 znovu vstoupit do MS, tentokrát v kategorii R5. V prosinci se uskutečnily první testy tohoto vozu.

Šéf VW Motorsport, Sven Smeets, prozradil, že první start bude v tovární režii: "První start nového vozu plánujeme zajistit sami s oficiálním autem. Naším cílem je stihnout Rallye Deutschland." Podle dostupných informací by měl za volantem sedět úřadující mistr WRC2 Pontus Tidemand.

Ten se spolu s Raimundem Baumschlagerem objevil za volantem Pola i při prvních testech. Švéd má pro sezonu 2018 platnou smlouvu také se Škodou Motorsport. "Chceme nasadit dobrého a dostupného jezdce. Může to být Pontus. V hledáčku máme ale i jiná jména," přiznal Smeets.

Polo R5 jezdilo na asfaltu ve Francii a na šotolině ve Walesu. Tam ale testování brzdil sníh, i tak byl ale Smeets s výkony Baumschlagera a Tidemanda spokojen: "Oba jezdci podali dobrou zpětnou vazbu. Auto se chovalo dobře a máme dobrý základ. Neměli jsme žádné problémy. 

Nic nebránilo tomu, abychom dokončili testovací program." Celkem měli jezdci ujet zhruba 200 kilometrů. Když ale zkoušku Sweet Lamb pokryl sníh, nemělo cenu v testu pokračovat: "Nic by nám to nepřineslo. Neměli jsme správné pneumatiky na sníh." Polo GTI R5 bude součástí předsezónní prezentace WRC2018, kterou pořádá Autosport.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.