Volkswagen se chce s vozem Polo GTI R5 vrátit na Rallye Deutschland do WRC. Auto nasadí do kategorie WRC2.
Po odchodu z WRC na konci sezony 2016 se tovární tým Volkwagenu neúčastnil žádné soutěže. V roce 2018 by měla německá značka s vozem Polo GTI R5 znovu vstoupit do MS, tentokrát v kategorii R5. V prosinci se uskutečnily první testy tohoto vozu.
Šéf VW Motorsport, Sven Smeets, prozradil, že první start bude v tovární režii: "První start nového vozu plánujeme zajistit sami s oficiálním autem. Naším cílem je stihnout Rallye Deutschland." Podle dostupných informací by měl za volantem sedět úřadující mistr WRC2 Pontus Tidemand.
Ten se spolu s Raimundem Baumschlagerem objevil za volantem Pola i při prvních testech. Švéd má pro sezonu 2018 platnou smlouvu také se Škodou Motorsport. "Chceme nasadit dobrého a dostupného jezdce. Může to být Pontus. V hledáčku máme ale i jiná jména," přiznal Smeets.
Polo R5 jezdilo na asfaltu ve Francii a na šotolině ve Walesu. Tam ale testování brzdil sníh, i tak byl ale Smeets s výkony Baumschlagera a Tidemanda spokojen: "Oba jezdci podali dobrou zpětnou vazbu. Auto se chovalo dobře a máme dobrý základ. Neměli jsme žádné problémy.
Nic nebránilo tomu, abychom dokončili testovací program." Celkem měli jezdci ujet zhruba 200 kilometrů. Když ale zkoušku Sweet Lamb pokryl sníh, nemělo cenu v testu pokračovat: "Nic by nám to nepřineslo. Neměli jsme správné pneumatiky na sníh." Polo GTI R5 bude součástí předsezónní prezentace WRC2018, kterou pořádá Autosport.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?