Volkswagen se chce s vozem Polo GTI R5 vrátit na Rallye Deutschland do WRC. Auto nasadí do kategorie WRC2.
Po odchodu z WRC na konci sezony 2016 se tovární tým Volkwagenu neúčastnil žádné soutěže. V roce 2018 by měla německá značka s vozem Polo GTI R5 znovu vstoupit do MS, tentokrát v kategorii R5. V prosinci se uskutečnily první testy tohoto vozu.
Šéf VW Motorsport, Sven Smeets, prozradil, že první start bude v tovární režii: "První start nového vozu plánujeme zajistit sami s oficiálním autem. Naším cílem je stihnout Rallye Deutschland." Podle dostupných informací by měl za volantem sedět úřadující mistr WRC2 Pontus Tidemand.
Ten se spolu s Raimundem Baumschlagerem objevil za volantem Pola i při prvních testech. Švéd má pro sezonu 2018 platnou smlouvu také se Škodou Motorsport. "Chceme nasadit dobrého a dostupného jezdce. Může to být Pontus. V hledáčku máme ale i jiná jména," přiznal Smeets.
Polo R5 jezdilo na asfaltu ve Francii a na šotolině ve Walesu. Tam ale testování brzdil sníh, i tak byl ale Smeets s výkony Baumschlagera a Tidemanda spokojen: "Oba jezdci podali dobrou zpětnou vazbu. Auto se chovalo dobře a máme dobrý základ. Neměli jsme žádné problémy.
Nic nebránilo tomu, abychom dokončili testovací program." Celkem měli jezdci ujet zhruba 200 kilometrů. Když ale zkoušku Sweet Lamb pokryl sníh, nemělo cenu v testu pokračovat: "Nic by nám to nepřineslo. Neměli jsme správné pneumatiky na sníh." Polo GTI R5 bude součástí předsezónní prezentace WRC2018, kterou pořádá Autosport.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?