V pátek byl poslední den, kdy se mohli přihlásit účastníci na Rally Monte Carlo, ale zároveň byla také uzávěrka pro přihlášky týmů mezi konstruktéry WRC sezony 2018.
Mezi konstruktéry nedošlo k žádnému překvapení co do počtu přihlášených výrobců - čtyři stáje čekali všichni. Překvapením je ale návrat názvu automobilky Ford do oficiálního názvu týmu M-Sport. Světoví šampióni roku 2017 se budou v sezoně 2018 tedy oficiálně jmenovat M-Sport Ford World Rally Team.
O této možnosti se šuškalo už hodně dlouho a i samotný Sébastien Ogier a Malcolm Wilson po konci letošní sezony vyjadřovali veřejně svoje naděje, že by se Ford mohl oficiálně vrátit k podpoře týmu M-Sport. Na něco podobného se čeká už od konce roku 2012, kdy partnerství mezi M-Sportem a továrnou Ford oficiálně skončilo. Co je jezdeckého složení týče, tak jsme se u M-Sport nic nového nedozvěděli, dle některých spekulací by se během sezony ve třetím autě mohli střídat Teemu Suninen a Eric Camilli.
Co se ostatních týmů týče, tak zde k žádným velkým změnám nedošlo - z názvů továrních týmů je patrné, že Total a Abu Dhabi zůstávají u Citroënu a Shell s Mobisem zůstávají u Hyundai.
Seznam konstruktérů sezony 2018:
Citroën Total Abu Dhabi WRT Hhyundai Shell Mobis World Rally Team M-Sport Ford World Rally Team Toyota Gazoo Racing WRT
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.