V pátek byl poslední den, kdy se mohli přihlásit účastníci na Rally Monte Carlo, ale zároveň byla také uzávěrka pro přihlášky týmů mezi konstruktéry WRC sezony 2018.
Mezi konstruktéry nedošlo k žádnému překvapení co do počtu přihlášených výrobců - čtyři stáje čekali všichni. Překvapením je ale návrat názvu automobilky Ford do oficiálního názvu týmu M-Sport. Světoví šampióni roku 2017 se budou v sezoně 2018 tedy oficiálně jmenovat M-Sport Ford World Rally Team.
O této možnosti se šuškalo už hodně dlouho a i samotný Sébastien Ogier a Malcolm Wilson po konci letošní sezony vyjadřovali veřejně svoje naděje, že by se Ford mohl oficiálně vrátit k podpoře týmu M-Sport. Na něco podobného se čeká už od konce roku 2012, kdy partnerství mezi M-Sportem a továrnou Ford oficiálně skončilo. Co je jezdeckého složení týče, tak jsme se u M-Sport nic nového nedozvěděli, dle některých spekulací by se během sezony ve třetím autě mohli střídat Teemu Suninen a Eric Camilli.
Co se ostatních týmů týče, tak zde k žádným velkým změnám nedošlo - z názvů továrních týmů je patrné, že Total a Abu Dhabi zůstávají u Citroënu a Shell s Mobisem zůstávají u Hyundai.
Seznam konstruktérů sezony 2018:
Citroën Total Abu Dhabi WRT Hhyundai Shell Mobis World Rally Team M-Sport Ford World Rally Team Toyota Gazoo Racing WRTMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.