V pátek byl poslední den, kdy se mohli přihlásit účastníci na Rally Monte Carlo, ale zároveň byla také uzávěrka pro přihlášky týmů mezi konstruktéry WRC sezony 2018.
Mezi konstruktéry nedošlo k žádnému překvapení co do počtu přihlášených výrobců - čtyři stáje čekali všichni. Překvapením je ale návrat názvu automobilky Ford do oficiálního názvu týmu M-Sport. Světoví šampióni roku 2017 se budou v sezoně 2018 tedy oficiálně jmenovat M-Sport Ford World Rally Team.
O této možnosti se šuškalo už hodně dlouho a i samotný Sébastien Ogier a Malcolm Wilson po konci letošní sezony vyjadřovali veřejně svoje naděje, že by se Ford mohl oficiálně vrátit k podpoře týmu M-Sport. Na něco podobného se čeká už od konce roku 2012, kdy partnerství mezi M-Sportem a továrnou Ford oficiálně skončilo. Co je jezdeckého složení týče, tak jsme se u M-Sport nic nového nedozvěděli, dle některých spekulací by se během sezony ve třetím autě mohli střídat Teemu Suninen a Eric Camilli.
Co se ostatních týmů týče, tak zde k žádným velkým změnám nedošlo - z názvů továrních týmů je patrné, že Total a Abu Dhabi zůstávají u Citroënu a Shell s Mobisem zůstávají u Hyundai.
Seznam konstruktérů sezony 2018:
Citroën Total Abu Dhabi WRT Hhyundai Shell Mobis World Rally Team M-Sport Ford World Rally Team Toyota Gazoo Racing WRTPřed třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.