Pouhé dva dny před uzávěrkou přihlášek do sezony 2018 Citroën Racing potvrdil, že se v jeho barvách v příštím roce ukáže Sébastien Loeb! Francouz na podzim otestoval C3 WRC na šotolině i asfaltu.
Sébastien Loeb bude v roce 2018 závodit za Peugeot v MS v rallycrossu. Kromě toho však Francouz pojede také celkem tři soutěže MS v rally. Do Citroënu C3 WRC usedne na soutěžích v Mexiku, na Korsice a také v Katalánsku. Na všech těchto soutěžích se Citroënu v sezoně 2017 dařilo - v Mexiku a v Katalánsku Meeke vyhrál, na Korsice vedl předtím, než musel pro technickou závodu odstoupit.
O rychlosti Loeba nikdo nepochybuje, naposledy jel Rally du Var s Peugeotem 306 Maxi. S již starým soutěžním vozem však dokázal držet za svými zády jezdce na vozech R5 nebo WRC... "Všichni, včetně mě, byli letos z našeho testu s Citroënem C3 WRC nadšení. Tři soutěže jsou tedy logickým krokem.
Nadšení z jízdy s tímto autem je ještě větší, než na co jsem byl zvyklý. Chtěl jsem si zkusit jet soutěž MS s novým WRC. Je skvělé jet v týmu, se kterým jsem získal tolik úspěchů. Do soutěží budu nastupovat bez jakýchkoliv očekávání, prostě se chci jenom bavit.
Podle mě je logické jet ve Francii - asfalt jsem měl vždy nejraději. Avšak aktuální tratě Tour de Corse neznám. Španělsko jsem měl vždycky také rád. Avšak od doby, co jsem jezdil já, se hodně změnilo - do programu byly začleněny také šotolinové testy. Mám také skvělé vzpomínky na Mexiko. Tratě se zde navíc od mých časů moc nezměnily," okomentoval svůj návrat devítinásobný mistr světa.
Navigovat Loeba bude jeho stabilní spolujezdec, Daniel Elena. Poslední kompletní sezona vítěze 78 soutěží MS se datuje do roku 2012, v MS jel naposledy na Monte Carlu 2015. Francouz vyhrál v Mexiku celkem 6x, ve Španělsku 8x a na Korsice 4x.
"Jsem moc rád, že napíšeme další kapitolu spolupráce mezi Loebem a Citroën Racingem. Do WRC se nemohl vrátit s nikým jiným než s námi! Seb během testů ukázal, že neztratil nic ze své rychlosti nebo dovedností. Oproti ostatním rivalům mu budou chybět znalosti tratí a také bude mít s novými vozy daleko méně najeto," řekl Yves Matton.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.