Pouhé dva dny před uzávěrkou přihlášek do sezony 2018 Citroën Racing potvrdil, že se v jeho barvách v příštím roce ukáže Sébastien Loeb! Francouz na podzim otestoval C3 WRC na šotolině i asfaltu.
Sébastien Loeb bude v roce 2018 závodit za Peugeot v MS v rallycrossu. Kromě toho však Francouz pojede také celkem tři soutěže MS v rally. Do Citroënu C3 WRC usedne na soutěžích v Mexiku, na Korsice a také v Katalánsku. Na všech těchto soutěžích se Citroënu v sezoně 2017 dařilo - v Mexiku a v Katalánsku Meeke vyhrál, na Korsice vedl předtím, než musel pro technickou závodu odstoupit.
O rychlosti Loeba nikdo nepochybuje, naposledy jel Rally du Var s Peugeotem 306 Maxi. S již starým soutěžním vozem však dokázal držet za svými zády jezdce na vozech R5 nebo WRC... "Všichni, včetně mě, byli letos z našeho testu s Citroënem C3 WRC nadšení. Tři soutěže jsou tedy logickým krokem.
Nadšení z jízdy s tímto autem je ještě větší, než na co jsem byl zvyklý. Chtěl jsem si zkusit jet soutěž MS s novým WRC. Je skvělé jet v týmu, se kterým jsem získal tolik úspěchů. Do soutěží budu nastupovat bez jakýchkoliv očekávání, prostě se chci jenom bavit.
Podle mě je logické jet ve Francii - asfalt jsem měl vždy nejraději. Avšak aktuální tratě Tour de Corse neznám. Španělsko jsem měl vždycky také rád. Avšak od doby, co jsem jezdil já, se hodně změnilo - do programu byly začleněny také šotolinové testy. Mám také skvělé vzpomínky na Mexiko. Tratě se zde navíc od mých časů moc nezměnily," okomentoval svůj návrat devítinásobný mistr světa.
Navigovat Loeba bude jeho stabilní spolujezdec, Daniel Elena. Poslední kompletní sezona vítěze 78 soutěží MS se datuje do roku 2012, v MS jel naposledy na Monte Carlu 2015. Francouz vyhrál v Mexiku celkem 6x, ve Španělsku 8x a na Korsice 4x.
"Jsem moc rád, že napíšeme další kapitolu spolupráce mezi Loebem a Citroën Racingem. Do WRC se nemohl vrátit s nikým jiným než s námi! Seb během testů ukázal, že neztratil nic ze své rychlosti nebo dovedností. Oproti ostatním rivalům mu budou chybět znalosti tratí a také bude mít s novými vozy daleko méně najeto," řekl Yves Matton.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.