Pouhé dva dny před uzávěrkou přihlášek do sezony 2018 Citroën Racing potvrdil, že se v jeho barvách v příštím roce ukáže Sébastien Loeb! Francouz na podzim otestoval C3 WRC na šotolině i asfaltu.
Sébastien Loeb bude v roce 2018 závodit za Peugeot v MS v rallycrossu. Kromě toho však Francouz pojede také celkem tři soutěže MS v rally. Do Citroënu C3 WRC usedne na soutěžích v Mexiku, na Korsice a také v Katalánsku. Na všech těchto soutěžích se Citroënu v sezoně 2017 dařilo - v Mexiku a v Katalánsku Meeke vyhrál, na Korsice vedl předtím, než musel pro technickou závodu odstoupit.
O rychlosti Loeba nikdo nepochybuje, naposledy jel Rally du Var s Peugeotem 306 Maxi. S již starým soutěžním vozem však dokázal držet za svými zády jezdce na vozech R5 nebo WRC... "Všichni, včetně mě, byli letos z našeho testu s Citroënem C3 WRC nadšení. Tři soutěže jsou tedy logickým krokem.
Nadšení z jízdy s tímto autem je ještě větší, než na co jsem byl zvyklý. Chtěl jsem si zkusit jet soutěž MS s novým WRC. Je skvělé jet v týmu, se kterým jsem získal tolik úspěchů. Do soutěží budu nastupovat bez jakýchkoliv očekávání, prostě se chci jenom bavit.
Podle mě je logické jet ve Francii - asfalt jsem měl vždy nejraději. Avšak aktuální tratě Tour de Corse neznám. Španělsko jsem měl vždycky také rád. Avšak od doby, co jsem jezdil já, se hodně změnilo - do programu byly začleněny také šotolinové testy. Mám také skvělé vzpomínky na Mexiko. Tratě se zde navíc od mých časů moc nezměnily," okomentoval svůj návrat devítinásobný mistr světa.
Navigovat Loeba bude jeho stabilní spolujezdec, Daniel Elena. Poslední kompletní sezona vítěze 78 soutěží MS se datuje do roku 2012, v MS jel naposledy na Monte Carlu 2015. Francouz vyhrál v Mexiku celkem 6x, ve Španělsku 8x a na Korsice 4x.
"Jsem moc rád, že napíšeme další kapitolu spolupráce mezi Loebem a Citroën Racingem. Do WRC se nemohl vrátit s nikým jiným než s námi! Seb během testů ukázal, že neztratil nic ze své rychlosti nebo dovedností. Oproti ostatním rivalům mu budou chybět znalosti tratí a také bude mít s novými vozy daleko méně najeto," řekl Yves Matton.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.