Andreas Mikkelsen si při pohledu na letošní ročník WRC uvědomuje, že pro příští rok chce porazit Sébastiena Ogiera v boji o titul.
Po letech dominance u Volkswagenu musel Sébastien Ogier letos o svůj pátý triumf ve WRC tvrdě zabojovat. Dlouhá léta neporazitelný Francouz titul sice obhájil, ale jeho výkon nebyl už až tak dominantní. Tak to alespoň vidí jeho někdejší týmový kolega, Andreas Mikkelsen. "Znám jej z dob Volkswagenu, ale letos nebyl tak silný," říká Nor pro německý 'Motorsport-Total.com'.
"Byl chytrý, v uplynulých letech byl nejrychlejší a také nejspolehlivější. Ale letos už nebyl nejrychlejší," pokračuje tovární pilot Hyundai. Je pravdou, že cestou za svým titulem vyhrál Francouz 22 měřených testů, což jej v pořadí vítězů jednotlivých testů řadí na páté místo (nejvíce vyhrál Neuville - 56 RZ; dále pak Tänak - 30 RZ; Latvala s Evansem - oba po 27 RZ).
Neuville, který po měsících nejistoty, co bude s jeho kariérou, kterou ukončilo jeho angažmá u továrního týmu Hyundai, vidí šanci Ogiera příští rok porazit. "Určitě bude jedním z hlavních uchazečů o titul. Thierry [Neuville] a já bychom s ním chtěli příští rok zabojovat." Titul je přitom pro Hyundai, který měl na většině soutěží díky jejich i20 Coupé WRC nejrychlejší auto, jasným cílem. "Pojedeme o šampionát a musíme být chytří. Musíme dokončit všechny soutěže, získávat slušné body a jezdit chytře," zakončil Nor.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.