Andreas Mikkelsen si při pohledu na letošní ročník WRC uvědomuje, že pro příští rok chce porazit Sébastiena Ogiera v boji o titul.
Po letech dominance u Volkswagenu musel Sébastien Ogier letos o svůj pátý triumf ve WRC tvrdě zabojovat. Dlouhá léta neporazitelný Francouz titul sice obhájil, ale jeho výkon nebyl už až tak dominantní. Tak to alespoň vidí jeho někdejší týmový kolega, Andreas Mikkelsen. "Znám jej z dob Volkswagenu, ale letos nebyl tak silný," říká Nor pro německý 'Motorsport-Total.com'.
"Byl chytrý, v uplynulých letech byl nejrychlejší a také nejspolehlivější. Ale letos už nebyl nejrychlejší," pokračuje tovární pilot Hyundai. Je pravdou, že cestou za svým titulem vyhrál Francouz 22 měřených testů, což jej v pořadí vítězů jednotlivých testů řadí na páté místo (nejvíce vyhrál Neuville - 56 RZ; dále pak Tänak - 30 RZ; Latvala s Evansem - oba po 27 RZ).
Neuville, který po měsících nejistoty, co bude s jeho kariérou, kterou ukončilo jeho angažmá u továrního týmu Hyundai, vidí šanci Ogiera příští rok porazit. "Určitě bude jedním z hlavních uchazečů o titul. Thierry [Neuville] a já bychom s ním chtěli příští rok zabojovat." Titul je přitom pro Hyundai, který měl na většině soutěží díky jejich i20 Coupé WRC nejrychlejší auto, jasným cílem. "Pojedeme o šampionát a musíme být chytří. Musíme dokončit všechny soutěže, získávat slušné body a jezdit chytře," zakončil Nor.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?