Juho Hänninen, vývojový jezdec Toyoty, se velmi významně podílel na úspěšném návratu japonské značky do WRC. Za odměnu dostal kokpit v továrním Yarisu WRC na první sezonu. Tuto šanci však zkušený jezdec nevyužil úplně dle představ.
Jeho kariéra je možná u konce. Juho Hänninen se musí opět vrátit pouze do role testovacího jezdce, protože jeho místo u Toyoty přebírá Ott Tänak. "Ano, bylo to zklamání, když bylo toto rozhodnutí oznámeno," přiznává zkušený Fin.
36 letý Fin přitom ve druhé polovině roku předváděl výrazně lepší výkony - jedinou kaňkou bylo těsně uniklé druhé místo ve Finsku (Toyota mohla mít double). Na poslední zkoušce Juhu o 1,2s předčil Elfyn Evans, který se tak o 0,3s posunul na druhé místo.
V Německu a ve Španělsku byl Hänninen čtvrtý. Jenže tyto výsledky už přišly zřejmě moc pozdě. V Austrálii už totiž nejel, když Toyota nasadila pouze dvě auta. To ještě nebyl oznámen příchod Tänaka, ale už jsme věděli, že navigátor Hänninena, Kaj Lindström, postoupil do managementu týmu.
"Myslím, že můj start sezony mohl být lepší," hledá vysvětlení pro neangažování v sezoně 2018 jezdec. Nic konkrétního ale říci nedokázal: "Na to byste se museli zeptat někoho jiného."
Hänninen, který už má předchozí zkušenosti s továrním angažmá (Škoda a Hyundai), bude příští rok plnit roli testovacího jezdce. Naději na zisk titulu mistra světa tak už definitivně pohřbil? "Nikdy nevíte, co se může stát. Ale jsem dostatečně realistický, abych dokázal tuto situaci správně odhadnout."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.