Juho Hänninen, vývojový jezdec Toyoty, se velmi významně podílel na úspěšném návratu japonské značky do WRC. Za odměnu dostal kokpit v továrním Yarisu WRC na první sezonu. Tuto šanci však zkušený jezdec nevyužil úplně dle představ.
Jeho kariéra je možná u konce. Juho Hänninen se musí opět vrátit pouze do role testovacího jezdce, protože jeho místo u Toyoty přebírá Ott Tänak. "Ano, bylo to zklamání, když bylo toto rozhodnutí oznámeno," přiznává zkušený Fin.
36 letý Fin přitom ve druhé polovině roku předváděl výrazně lepší výkony - jedinou kaňkou bylo těsně uniklé druhé místo ve Finsku (Toyota mohla mít double). Na poslední zkoušce Juhu o 1,2s předčil Elfyn Evans, který se tak o 0,3s posunul na druhé místo.
V Německu a ve Španělsku byl Hänninen čtvrtý. Jenže tyto výsledky už přišly zřejmě moc pozdě. V Austrálii už totiž nejel, když Toyota nasadila pouze dvě auta. To ještě nebyl oznámen příchod Tänaka, ale už jsme věděli, že navigátor Hänninena, Kaj Lindström, postoupil do managementu týmu.
"Myslím, že můj start sezony mohl být lepší," hledá vysvětlení pro neangažování v sezoně 2018 jezdec. Nic konkrétního ale říci nedokázal: "Na to byste se museli zeptat někoho jiného."
Hänninen, který už má předchozí zkušenosti s továrním angažmá (Škoda a Hyundai), bude příští rok plnit roli testovacího jezdce. Naději na zisk titulu mistra světa tak už definitivně pohřbil? "Nikdy nevíte, co se může stát. Ale jsem dostatečně realistický, abych dokázal tuto situaci správně odhadnout."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?