Juho Hänninen, vývojový jezdec Toyoty, se velmi významně podílel na úspěšném návratu japonské značky do WRC. Za odměnu dostal kokpit v továrním Yarisu WRC na první sezonu. Tuto šanci však zkušený jezdec nevyužil úplně dle představ.
Jeho kariéra je možná u konce. Juho Hänninen se musí opět vrátit pouze do role testovacího jezdce, protože jeho místo u Toyoty přebírá Ott Tänak. "Ano, bylo to zklamání, když bylo toto rozhodnutí oznámeno," přiznává zkušený Fin.
36 letý Fin přitom ve druhé polovině roku předváděl výrazně lepší výkony - jedinou kaňkou bylo těsně uniklé druhé místo ve Finsku (Toyota mohla mít double). Na poslední zkoušce Juhu o 1,2s předčil Elfyn Evans, který se tak o 0,3s posunul na druhé místo.
V Německu a ve Španělsku byl Hänninen čtvrtý. Jenže tyto výsledky už přišly zřejmě moc pozdě. V Austrálii už totiž nejel, když Toyota nasadila pouze dvě auta. To ještě nebyl oznámen příchod Tänaka, ale už jsme věděli, že navigátor Hänninena, Kaj Lindström, postoupil do managementu týmu.
"Myslím, že můj start sezony mohl být lepší," hledá vysvětlení pro neangažování v sezoně 2018 jezdec. Nic konkrétního ale říci nedokázal: "Na to byste se museli zeptat někoho jiného."
Hänninen, který už má předchozí zkušenosti s továrním angažmá (Škoda a Hyundai), bude příští rok plnit roli testovacího jezdce. Naději na zisk titulu mistra světa tak už definitivně pohřbil? "Nikdy nevíte, co se může stát. Ale jsem dostatečně realistický, abych dokázal tuto situaci správně odhadnout."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.