Sébastien Ogier bude v příštím roce obhajovat titul u M-Sportu ve vozu Ford Fiesta WRC. M-Sport dnes oznámil svoje dva jezdce pro sezonu 2018, Ogiera doplní Elfyn Evans.
Pětinásobný mistr světa dnes řekl, že už nějakou dobu věděl, že chce zůstat u M-Sportu. Jedním z hlavních činitelů v jeho rozhodnutí je vztah se šéfem týmu, Malcolmem Wilsonem. "Nemohl jsem o tom zatím mluvit, ale už nějakou dobu jsem věděl, že chci s tímto týmem zůstat i pro příští rok," řekl Sébastien Ogier.
"Hodně se o mém rozhodnutí napsalo a namluvilo. Někteří říkali, že roli budou hrát peníze. Mohu vám říci, že jsem se nerozhodoval jenom na základě peněz. Jednal jsem s dalšími týmy, ale musím být opravdu přesvědčený, nejenom po finanční stránce. Dobré peníze vám nekoupí skvělého šéfa. U nikoho jsem neměl takový pocit jako u Malcolma.
Opravdu bylo cítit, že Malcolm tvrdě bojoval za to, aby mě udržel v týmu. Užívám si spolupráci s tím a týmem. Mám z toho opravdu dobrý pocit," vysekl poklonu svému šéfovi Francouz. Ten navíc pomohl získat M-Sportu po deseti letech titul mezi značkami (poprvé M-Sport vyhrál bez tovární podpory značky).
Po boku úřadujícího mistra světa bude nastupovat Elfyn Evans. Kompletní doplnění sestavy pak bude oznámeno zřejmě během prosince a nebo až zkraje ledna. "Jsme opravdu moc rádi za to, že jsme to se Sébastienem a Elfynem všechno vyřešili. Teď už se můžeme plně zaměřit na auto a na jeho vývoj plánovaný před novou sezonou.
Na tuhle zprávu se vyplatilo počkat. Jsem opravdu přešťastný, že Seb a Julien s námi pojedou další sezonu. Jednání trvala déle, možná dokonce ještě déle než vloni, ale vše jsme domluvili. Jednání se Sébastienem je velmi přímočaré - on nám řekl, co chce, a my jsme museli najít způsob, jak to zajistit," popisuje průběh jednání Malcolm Wilson.
Elfyn Evans postupuje na pozici druhého jezdce, což znamená, že bude jezdit na pneumatikách Michelin poprvé od roku 2015. "Jak si asi dokážete představit, jsem opravdu šťastný. Nemohu slovy popsat, co všechno tým vloni dokázal a já jsem se od Seba opravdu hodně naučil. Už se těším na spolupráci se všemi během příštího roku. Máme na svém kontě první vítězství a zkušenosti ze všech soutěží. Už se nemohu dočkat, až začne sezona."
Jezdecká sestava sezony 2018:M-Sport Ford: Sebastien Ogier, Elfyn Evans, 3. jezdec bude oznámenHyundai: Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon/Dani Sordo (budou sdílet jedno auto)Toyota: Ott Tänak, Jari-Matti Latvala, Esapekka LappiCitroën: Kris Meeke, Craig Breen, Stéphane Lefebvre, Sebastien Loeb? (konkrétní plán bude oznámen)
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?