Sébastien Ogier bude v příštím roce obhajovat titul u M-Sportu ve vozu Ford Fiesta WRC. M-Sport dnes oznámil svoje dva jezdce pro sezonu 2018, Ogiera doplní Elfyn Evans.
Pětinásobný mistr světa dnes řekl, že už nějakou dobu věděl, že chce zůstat u M-Sportu. Jedním z hlavních činitelů v jeho rozhodnutí je vztah se šéfem týmu, Malcolmem Wilsonem. "Nemohl jsem o tom zatím mluvit, ale už nějakou dobu jsem věděl, že chci s tímto týmem zůstat i pro příští rok," řekl Sébastien Ogier.
"Hodně se o mém rozhodnutí napsalo a namluvilo. Někteří říkali, že roli budou hrát peníze. Mohu vám říci, že jsem se nerozhodoval jenom na základě peněz. Jednal jsem s dalšími týmy, ale musím být opravdu přesvědčený, nejenom po finanční stránce. Dobré peníze vám nekoupí skvělého šéfa. U nikoho jsem neměl takový pocit jako u Malcolma.
Opravdu bylo cítit, že Malcolm tvrdě bojoval za to, aby mě udržel v týmu. Užívám si spolupráci s tím a týmem. Mám z toho opravdu dobrý pocit," vysekl poklonu svému šéfovi Francouz. Ten navíc pomohl získat M-Sportu po deseti letech titul mezi značkami (poprvé M-Sport vyhrál bez tovární podpory značky).
Po boku úřadujícího mistra světa bude nastupovat Elfyn Evans. Kompletní doplnění sestavy pak bude oznámeno zřejmě během prosince a nebo až zkraje ledna. "Jsme opravdu moc rádi za to, že jsme to se Sébastienem a Elfynem všechno vyřešili. Teď už se můžeme plně zaměřit na auto a na jeho vývoj plánovaný před novou sezonou.
Na tuhle zprávu se vyplatilo počkat. Jsem opravdu přešťastný, že Seb a Julien s námi pojedou další sezonu. Jednání trvala déle, možná dokonce ještě déle než vloni, ale vše jsme domluvili. Jednání se Sébastienem je velmi přímočaré - on nám řekl, co chce, a my jsme museli najít způsob, jak to zajistit," popisuje průběh jednání Malcolm Wilson.
Elfyn Evans postupuje na pozici druhého jezdce, což znamená, že bude jezdit na pneumatikách Michelin poprvé od roku 2015. "Jak si asi dokážete představit, jsem opravdu šťastný. Nemohu slovy popsat, co všechno tým vloni dokázal a já jsem se od Seba opravdu hodně naučil. Už se těším na spolupráci se všemi během příštího roku. Máme na svém kontě první vítězství a zkušenosti ze všech soutěží. Už se nemohu dočkat, až začne sezona."
Jezdecká sestava sezony 2018:M-Sport Ford: Sebastien Ogier, Elfyn Evans, 3. jezdec bude oznámenHyundai: Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon/Dani Sordo (budou sdílet jedno auto)Toyota: Ott Tänak, Jari-Matti Latvala, Esapekka LappiCitroën: Kris Meeke, Craig Breen, Stéphane Lefebvre, Sebastien Loeb? (konkrétní plán bude oznámen)
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.