Sébastien Ogier bude v příštím roce obhajovat titul u M-Sportu ve vozu Ford Fiesta WRC. M-Sport dnes oznámil svoje dva jezdce pro sezonu 2018, Ogiera doplní Elfyn Evans.
Pětinásobný mistr světa dnes řekl, že už nějakou dobu věděl, že chce zůstat u M-Sportu. Jedním z hlavních činitelů v jeho rozhodnutí je vztah se šéfem týmu, Malcolmem Wilsonem. "Nemohl jsem o tom zatím mluvit, ale už nějakou dobu jsem věděl, že chci s tímto týmem zůstat i pro příští rok," řekl Sébastien Ogier.
"Hodně se o mém rozhodnutí napsalo a namluvilo. Někteří říkali, že roli budou hrát peníze. Mohu vám říci, že jsem se nerozhodoval jenom na základě peněz. Jednal jsem s dalšími týmy, ale musím být opravdu přesvědčený, nejenom po finanční stránce. Dobré peníze vám nekoupí skvělého šéfa. U nikoho jsem neměl takový pocit jako u Malcolma.
Opravdu bylo cítit, že Malcolm tvrdě bojoval za to, aby mě udržel v týmu. Užívám si spolupráci s tím a týmem. Mám z toho opravdu dobrý pocit," vysekl poklonu svému šéfovi Francouz. Ten navíc pomohl získat M-Sportu po deseti letech titul mezi značkami (poprvé M-Sport vyhrál bez tovární podpory značky).
Po boku úřadujícího mistra světa bude nastupovat Elfyn Evans. Kompletní doplnění sestavy pak bude oznámeno zřejmě během prosince a nebo až zkraje ledna. "Jsme opravdu moc rádi za to, že jsme to se Sébastienem a Elfynem všechno vyřešili. Teď už se můžeme plně zaměřit na auto a na jeho vývoj plánovaný před novou sezonou.
Na tuhle zprávu se vyplatilo počkat. Jsem opravdu přešťastný, že Seb a Julien s námi pojedou další sezonu. Jednání trvala déle, možná dokonce ještě déle než vloni, ale vše jsme domluvili. Jednání se Sébastienem je velmi přímočaré - on nám řekl, co chce, a my jsme museli najít způsob, jak to zajistit," popisuje průběh jednání Malcolm Wilson.
Elfyn Evans postupuje na pozici druhého jezdce, což znamená, že bude jezdit na pneumatikách Michelin poprvé od roku 2015. "Jak si asi dokážete představit, jsem opravdu šťastný. Nemohu slovy popsat, co všechno tým vloni dokázal a já jsem se od Seba opravdu hodně naučil. Už se těším na spolupráci se všemi během příštího roku. Máme na svém kontě první vítězství a zkušenosti ze všech soutěží. Už se nemohu dočkat, až začne sezona."
Jezdecká sestava sezony 2018:M-Sport Ford: Sebastien Ogier, Elfyn Evans, 3. jezdec bude oznámenHyundai: Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon/Dani Sordo (budou sdílet jedno auto)Toyota: Ott Tänak, Jari-Matti Latvala, Esapekka LappiCitroën: Kris Meeke, Craig Breen, Stéphane Lefebvre, Sebastien Loeb? (konkrétní plán bude oznámen)
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.