Tým DMACKu zajišťující starty s vozem WRC vznikl v roce 2016, když s ním odjel kompletní sezonu Ott Tänak. V letošním roce za něj nastupoval Elfyn Evans.
Před třemi týdny vyhrál DMACK svoji první soutěž v MS s vozem WRC, když Elfyn Evans doslova opanoval soutěž ve Walesu. Konkurence si s výkony Welšana na pneumatikách DMACK nevěděla rady.
Navíc letos čínsko-britská značka získala tři podiová umístění a nejrychlejší čas zajel Evans na sedmi různých soutěžích. Proto nikdo moc neočekával, že by došlo ke zrušení angažmá ve WRC. Jenže dnes DMACK prohlásil, že dosáhl svých cílů.
Ze světa rally ale DMACK zcela neodchází, zástupci značky totiž hned proklamovali, že chtějí pneumatiky dále vyvíjet a nabízet je klientům. DMACK též chce marketingově vytěžit z vítězství ve Walesu.
Dick Cormack, výkonný ředitel DMACKU, okomentoval toto rozhodnutí následovně: "DMACKU jsme získali velké úspěchy a podíleli jsme se na zisku titulu pro M-Sport. Teď je ale čas udělat krok zpět, plnohodnotné zapojení do WRC si vyžádalo oběti v otázce testování.
Teď je čas zaměřit se na vývoj v dalších oblastech, jako třeba naší asfaltové pneumatiky. Dále je třeba zaměřit se na jádro našeho angažmá, tedy zákaznický program ve WRC2." Snaha DMACKu posunout se dál by mohla znamenat, že by se jejich pneumatiky mohly objevit i na jiném WRC než jen Fordu.
"Jednáme s Malcolmem o příštím roce, ale on chápe, že tu jsou i jiné týmy. Víme, že zatím nejsme připraveni zásobovat výrobce pro kompletní sezonu. Musíme před tím ještě zapracovat na jistých oblastech. Ale ukázali jsme, že máme pneumatiky schopné dosáhnout až na vítězství."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?