Tým DMACKu zajišťující starty s vozem WRC vznikl v roce 2016, když s ním odjel kompletní sezonu Ott Tänak. V letošním roce za něj nastupoval Elfyn Evans.
Před třemi týdny vyhrál DMACK svoji první soutěž v MS s vozem WRC, když Elfyn Evans doslova opanoval soutěž ve Walesu. Konkurence si s výkony Welšana na pneumatikách DMACK nevěděla rady.
Navíc letos čínsko-britská značka získala tři podiová umístění a nejrychlejší čas zajel Evans na sedmi různých soutěžích. Proto nikdo moc neočekával, že by došlo ke zrušení angažmá ve WRC. Jenže dnes DMACK prohlásil, že dosáhl svých cílů.
Ze světa rally ale DMACK zcela neodchází, zástupci značky totiž hned proklamovali, že chtějí pneumatiky dále vyvíjet a nabízet je klientům. DMACK též chce marketingově vytěžit z vítězství ve Walesu.
Dick Cormack, výkonný ředitel DMACKU, okomentoval toto rozhodnutí následovně: "DMACKU jsme získali velké úspěchy a podíleli jsme se na zisku titulu pro M-Sport. Teď je ale čas udělat krok zpět, plnohodnotné zapojení do WRC si vyžádalo oběti v otázce testování.
Teď je čas zaměřit se na vývoj v dalších oblastech, jako třeba naší asfaltové pneumatiky. Dále je třeba zaměřit se na jádro našeho angažmá, tedy zákaznický program ve WRC2." Snaha DMACKu posunout se dál by mohla znamenat, že by se jejich pneumatiky mohly objevit i na jiném WRC než jen Fordu.
"Jednáme s Malcolmem o příštím roce, ale on chápe, že tu jsou i jiné týmy. Víme, že zatím nejsme připraveni zásobovat výrobce pro kompletní sezonu. Musíme před tím ještě zapracovat na jistých oblastech. Ale ukázali jsme, že máme pneumatiky schopné dosáhnout až na vítězství."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.