Citroën zaznamenal u C3 WRC konečně zlepšení na šotolině

Na šotolině se zatím C3 WRC jen těžko může měřit s nejlepšími
Na šotolině se zatím C3 WRC jen těžko může měřit s nejlepšími, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 3. listopadu 2017 19:25
Sdílej:

V Německu a ve Španělsku Citroën získal dvě podiová umístění v řadě, to se mu letos povedlo vůbec poprvé. Jenže ve Walesu přišlo "vystřízlivění" a propad mimo podiové pozice.

Citroën C3 WRC ve Velké Británii nezaznamenal ani jeden nejrychlejší čas na měřeném úseku. Auto bylo spolehlivé, ale pozice 7, 15 a 22 nejsou nijak oslnivé. Pětinásobní šampioni WRC z poslední doby mají tudíž o čem před sezonou 2018 přemýšlet.

I přes výše zmíněný výsledek se snaží šéf továrního týmu, Yves Matton, zůstat pozitivní: "Věděli jsme již před startem, že startovní pozice Krise a Craiga do první etapy budou nevýhodou. Ale již během páteční dopolední sekce se dokázal Kris zařadit do skupiny bojující na čele. Craig by v ní byl také nebýt defektu pneumatiky."

"Rozhodující byla sobota. Z více drobných důvodů ztratil Kris nějaký čas, ale od druhého místa nebyl nikdy moc vzdálený. V neděli pak, společně s Craigem, dokázal, že jsme na tomto typu povrchu dosáhli podstatného zlepšení.

Sedmé místo je docela tvrdý výsledek, avšak pro mě je hlavní pozitivní ohlas našich jezdců. Podle jejich slov se za volantem cítili lépe a z jízdy měli lepší pocit. To je zpráva, která je odměnou pro celý tým za práci přes léto," nešetří pozitivy Matton. 

Zlepšení C3 WRC by se mělo projevit i na poslední soutěži roku, v Austrálii: "Myslím si, že naši piloti budou mít v Austrálii solidní šanci na vítězství. Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane Lefebvre budou našimi piloty v Austrálii. Jejich výhodou bude startovní pozice v prvním dni. Před touto poslední soutěží můžeme být ambiciozní. Pak už se plně zaměříme na rok 2018."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.