V Německu a ve Španělsku Citroën získal dvě podiová umístění v řadě, to se mu letos povedlo vůbec poprvé. Jenže ve Walesu přišlo "vystřízlivění" a propad mimo podiové pozice.
Citroën C3 WRC ve Velké Británii nezaznamenal ani jeden nejrychlejší čas na měřeném úseku. Auto bylo spolehlivé, ale pozice 7, 15 a 22 nejsou nijak oslnivé. Pětinásobní šampioni WRC z poslední doby mají tudíž o čem před sezonou 2018 přemýšlet.
I přes výše zmíněný výsledek se snaží šéf továrního týmu, Yves Matton, zůstat pozitivní: "Věděli jsme již před startem, že startovní pozice Krise a Craiga do první etapy budou nevýhodou. Ale již během páteční dopolední sekce se dokázal Kris zařadit do skupiny bojující na čele. Craig by v ní byl také nebýt defektu pneumatiky."
"Rozhodující byla sobota. Z více drobných důvodů ztratil Kris nějaký čas, ale od druhého místa nebyl nikdy moc vzdálený. V neděli pak, společně s Craigem, dokázal, že jsme na tomto typu povrchu dosáhli podstatného zlepšení.
Sedmé místo je docela tvrdý výsledek, avšak pro mě je hlavní pozitivní ohlas našich jezdců. Podle jejich slov se za volantem cítili lépe a z jízdy měli lepší pocit. To je zpráva, která je odměnou pro celý tým za práci přes léto," nešetří pozitivy Matton.
Zlepšení C3 WRC by se mělo projevit i na poslední soutěži roku, v Austrálii: "Myslím si, že naši piloti budou mít v Austrálii solidní šanci na vítězství. Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane Lefebvre budou našimi piloty v Austrálii. Jejich výhodou bude startovní pozice v prvním dni. Před touto poslední soutěží můžeme být ambiciozní. Pak už se plně zaměříme na rok 2018."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.