V Německu a ve Španělsku Citroën získal dvě podiová umístění v řadě, to se mu letos povedlo vůbec poprvé. Jenže ve Walesu přišlo "vystřízlivění" a propad mimo podiové pozice.
Citroën C3 WRC ve Velké Británii nezaznamenal ani jeden nejrychlejší čas na měřeném úseku. Auto bylo spolehlivé, ale pozice 7, 15 a 22 nejsou nijak oslnivé. Pětinásobní šampioni WRC z poslední doby mají tudíž o čem před sezonou 2018 přemýšlet.
I přes výše zmíněný výsledek se snaží šéf továrního týmu, Yves Matton, zůstat pozitivní: "Věděli jsme již před startem, že startovní pozice Krise a Craiga do první etapy budou nevýhodou. Ale již během páteční dopolední sekce se dokázal Kris zařadit do skupiny bojující na čele. Craig by v ní byl také nebýt defektu pneumatiky."
"Rozhodující byla sobota. Z více drobných důvodů ztratil Kris nějaký čas, ale od druhého místa nebyl nikdy moc vzdálený. V neděli pak, společně s Craigem, dokázal, že jsme na tomto typu povrchu dosáhli podstatného zlepšení.
Sedmé místo je docela tvrdý výsledek, avšak pro mě je hlavní pozitivní ohlas našich jezdců. Podle jejich slov se za volantem cítili lépe a z jízdy měli lepší pocit. To je zpráva, která je odměnou pro celý tým za práci přes léto," nešetří pozitivy Matton.
Zlepšení C3 WRC by se mělo projevit i na poslední soutěži roku, v Austrálii: "Myslím si, že naši piloti budou mít v Austrálii solidní šanci na vítězství. Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane Lefebvre budou našimi piloty v Austrálii. Jejich výhodou bude startovní pozice v prvním dni. Před touto poslední soutěží můžeme být ambiciozní. Pak už se plně zaměříme na rok 2018."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?