V Německu a ve Španělsku Citroën získal dvě podiová umístění v řadě, to se mu letos povedlo vůbec poprvé. Jenže ve Walesu přišlo "vystřízlivění" a propad mimo podiové pozice.
Citroën C3 WRC ve Velké Británii nezaznamenal ani jeden nejrychlejší čas na měřeném úseku. Auto bylo spolehlivé, ale pozice 7, 15 a 22 nejsou nijak oslnivé. Pětinásobní šampioni WRC z poslední doby mají tudíž o čem před sezonou 2018 přemýšlet.
I přes výše zmíněný výsledek se snaží šéf továrního týmu, Yves Matton, zůstat pozitivní: "Věděli jsme již před startem, že startovní pozice Krise a Craiga do první etapy budou nevýhodou. Ale již během páteční dopolední sekce se dokázal Kris zařadit do skupiny bojující na čele. Craig by v ní byl také nebýt defektu pneumatiky."
"Rozhodující byla sobota. Z více drobných důvodů ztratil Kris nějaký čas, ale od druhého místa nebyl nikdy moc vzdálený. V neděli pak, společně s Craigem, dokázal, že jsme na tomto typu povrchu dosáhli podstatného zlepšení.
Sedmé místo je docela tvrdý výsledek, avšak pro mě je hlavní pozitivní ohlas našich jezdců. Podle jejich slov se za volantem cítili lépe a z jízdy měli lepší pocit. To je zpráva, která je odměnou pro celý tým za práci přes léto," nešetří pozitivy Matton.
Zlepšení C3 WRC by se mělo projevit i na poslední soutěži roku, v Austrálii: "Myslím si, že naši piloti budou mít v Austrálii solidní šanci na vítězství. Kris Meeke, Craig Breen a Stéphane Lefebvre budou našimi piloty v Austrálii. Jejich výhodou bude startovní pozice v prvním dni. Před touto poslední soutěží můžeme být ambiciozní. Pak už se plně zaměříme na rok 2018."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.