Elfyn Evans věří, že svůj výsledek z Wales Rally GB by mohl použít jako odrazový můstek pro sezonu 2018, ve které by rád zabojoval o titul.
Elfyn Evans, u kterého se očekává, že bude brzy u M-Sportu potvrzen i pro sezonu 2018, doslova dominoval Wales Rally GB, předposlední soutěž letošního šampionátu WRC. Letos už se mu podařilo dojet také dvakrát na druhém místě - v Argentině a ve Finsku.
"Výkonnost, kterou jsme měli, kde jsme byli letos konkurenceschopní, musíme doufat, že se nám podaří dělat to stejně příští rok v každé rally. Musím posbírat všechny tyto zkušenosti a zapracovat na tom, kde jsme nebyli až tak moc silní. Určitě musíme doufat, že příští rok přijedeme zpět k této rally v pozici, kdy budeme moci zabojovat o šampionát. Teď jsem to ochutnal a chci více," řekl Elfyn Evans.
Podle mnohých Evans ve Walesu těžil z pneumatik DMACK, které byly lepší než pneumatiky Michelin ostatních pilotů ze špičky WRC. Třeba takový Sébastien Ogier řekl, že by se dobrý výkon Evans určitě neměl přičítat jen pneumatikám.
"Elfyn a [navigátor] Dan [Barritt] odvedli neuvěřitelnou práci. Můžete mluvit o pneumatikách, ale musíte si uvědomit, jak špatné byly ve Španělsku a jak moc tam museli bojovat. Toto je pro ně zadostiučinění. Pneumatiky fungovaly dobře, ale ve stejném čase museli oni pilotovat auto. Mohu vám říci, že v mlze to bylo opravdu strašné a projet touto rally, kde se může stát vše, bez toho, aniž byste udělali cokoliv špatně, to je velkým výsledkem pro příští rok. Gratuluji jim," zakončil Sébastien Ogier.
Elfyn Evans se svým úspěchem ve Walesu stal prvním britským pilotem, který tuto soutěž ovládl od Richarda Burnse, který zde triumfoval v roce 2000. To si Velšan bezprostředně po svém vítězství uvědomoval. "Cítím se celkem dobře, byla to docela náročná sobota a abych byl upřímný - byl to dlouhý víkend. Myslím, že teď budu pár dní spát, ale celkově jsem velmi spokojen a opravdu rád za tým, za Seba a jeho mistrovský titul, je to speciální den," zakončil Evans.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.