Juho Hänninen, který letos ve Finsku získal druhé místo, nedokončí sezonu v týmu Toyoty. Vedení týmu se totiž rozhodlo, že v Austrálii nasadí jenom dva Yarisy WRC.
Fin zajel také velmi pěkně minulý týden ve Španělsku, ale ani to mu nepomohlo a na finálovou soutěž se nevydá. Toyota zde vyšle do boje dva jezdce - Jariho-Mattiho Latvalu a Esapekku Lappiho.
V pondělí to oznámila finská MTV Sport, která se tuto informaci dozvěděla v rozhovoru s Tommim Mäkinenem: "Pro Hänninena sezona skončí ještě před Austrálií, ale rozhodnutí o příštím roce bude ještě odloženo."
Podle některých spekulací je neúčast Hänninena způsobena tím, že Kaj Lindström, jeho aktuální navigátor, by se měl stát sportovním ředitelem týmu. Tímto by měl Kaj možnost vyzkoušet si svoji roli "nanečisto" ještě letos. Jenže podle jiných spekulací do týmu míří Ott Tänak.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.