Co bude příští rok dělat úřadující mistr světa v rally a nejžhavější kandidát na letošního šampiona? Sébastien Ogier je stejně jako vloni nejdůležitějším klíčem na jezdeckém trhu. Jak se ale zdá, tak mu právě ubyla jedna možnost budoucího působení. Michel Nandan, šéf Hyundai Motorsport, totiž potvrdil, že za ně Ogier příští rok určitě jezdit nebude. Zároveň oznámil jezdeckou sestavu pro závod v Austrálii.
Sébastien Ogier je na nejlepší cestě k získání svého pátého titulu mistra světa v řadě. Ačkoliv před touto sezonou uzavřené partnerství s M-Sportem funguje dobře, tak je budoucnost Francouze u týmu Malcolma Wilsona nejistá. Jezdec se totiž obává, že Fiesta WRC bez silného finančního zázemí automobilky bude ve vývoji oproti svým konkurentům zaostávat.
Jak se ale zdá, tak se mu teď jedny dveře pro příští rok uzavřely: "Sébastien Ogier pro nás v roce 2018 nebude jezdit," řekl Michel Nandan. V německu bázovaný tým korejského výrobce automobilů s největší pravděpodobností letos žádný titul nezíská. Pro příští rok má silnou sestavu čtyř jezdců - Thierryho Neuvillea, Haydena Paddona, Daniho Sorda a nově také Andrease Mikkelsena. Na finálovém závodě sezony tak Hyundai musel určit jednoho ze svých pilotů, který bude pauzírovat. Černého petra si vytáhl Dani Sordo. V Austrálii se tak můžeme těšit na Neuvillea, Paddona a Mikkelsena. Španěl si tak po Walesu může začít užívat zimní pauzu.
Oficiálním důvodem pro to, že Hyundai v Austrálii 4 auta nenasadí, je logistická náročnost. "Díky komplexnosti logistiky nemůžeme na soutěži v Ausrálii nasadit čtyři vozy, ačkoliv by to bylo ideální řešení. Naše rozhodnutí je bázováno na tom, kterým posádkám dáváme na australské šotolině nejlepší šance. Thierry nám zde vloni zajistil první pódiové umístění, Andreas zde už vyhrál [v roce 2016 v barvách VW] a Hayden na této soutěži každým rokem roste. Sezonu chceme zakončit co možná nejlépe, abychom tím položili silný základ pro příští rok," zakončil Nandan.
Ogierovi i tak ale zbývá několik možností. Může buď zůstat u M-Sportu, u kterého se ale stále naskýtá otázka financí. Může se ale také vrátit do Citroënu, kde na něj Yves Matton čeká s otevřenou náručí. Jako nejméně pravděpodobný se jeví odchod Ogiera do Toyoty, kterou odmítl už vloni.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?