Co bude příští rok dělat úřadující mistr světa v rally a nejžhavější kandidát na letošního šampiona? Sébastien Ogier je stejně jako vloni nejdůležitějším klíčem na jezdeckém trhu. Jak se ale zdá, tak mu právě ubyla jedna možnost budoucího působení. Michel Nandan, šéf Hyundai Motorsport, totiž potvrdil, že za ně Ogier příští rok určitě jezdit nebude. Zároveň oznámil jezdeckou sestavu pro závod v Austrálii.
Sébastien Ogier je na nejlepší cestě k získání svého pátého titulu mistra světa v řadě. Ačkoliv před touto sezonou uzavřené partnerství s M-Sportem funguje dobře, tak je budoucnost Francouze u týmu Malcolma Wilsona nejistá. Jezdec se totiž obává, že Fiesta WRC bez silného finančního zázemí automobilky bude ve vývoji oproti svým konkurentům zaostávat.
Jak se ale zdá, tak se mu teď jedny dveře pro příští rok uzavřely: "Sébastien Ogier pro nás v roce 2018 nebude jezdit," řekl Michel Nandan. V německu bázovaný tým korejského výrobce automobilů s největší pravděpodobností letos žádný titul nezíská. Pro příští rok má silnou sestavu čtyř jezdců - Thierryho Neuvillea, Haydena Paddona, Daniho Sorda a nově také Andrease Mikkelsena. Na finálovém závodě sezony tak Hyundai musel určit jednoho ze svých pilotů, který bude pauzírovat. Černého petra si vytáhl Dani Sordo. V Austrálii se tak můžeme těšit na Neuvillea, Paddona a Mikkelsena. Španěl si tak po Walesu může začít užívat zimní pauzu.
Oficiálním důvodem pro to, že Hyundai v Austrálii 4 auta nenasadí, je logistická náročnost. "Díky komplexnosti logistiky nemůžeme na soutěži v Ausrálii nasadit čtyři vozy, ačkoliv by to bylo ideální řešení. Naše rozhodnutí je bázováno na tom, kterým posádkám dáváme na australské šotolině nejlepší šance. Thierry nám zde vloni zajistil první pódiové umístění, Andreas zde už vyhrál [v roce 2016 v barvách VW] a Hayden na této soutěži každým rokem roste. Sezonu chceme zakončit co možná nejlépe, abychom tím položili silný základ pro příští rok," zakončil Nandan.
Ogierovi i tak ale zbývá několik možností. Může buď zůstat u M-Sportu, u kterého se ale stále naskýtá otázka financí. Může se ale také vrátit do Citroënu, kde na něj Yves Matton čeká s otevřenou náručí. Jako nejméně pravděpodobný se jeví odchod Ogiera do Toyoty, kterou odmítl už vloni.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?