Co bude příští rok dělat úřadující mistr světa v rally a nejžhavější kandidát na letošního šampiona? Sébastien Ogier je stejně jako vloni nejdůležitějším klíčem na jezdeckém trhu. Jak se ale zdá, tak mu právě ubyla jedna možnost budoucího působení. Michel Nandan, šéf Hyundai Motorsport, totiž potvrdil, že za ně Ogier příští rok určitě jezdit nebude. Zároveň oznámil jezdeckou sestavu pro závod v Austrálii.
Sébastien Ogier je na nejlepší cestě k získání svého pátého titulu mistra světa v řadě. Ačkoliv před touto sezonou uzavřené partnerství s M-Sportem funguje dobře, tak je budoucnost Francouze u týmu Malcolma Wilsona nejistá. Jezdec se totiž obává, že Fiesta WRC bez silného finančního zázemí automobilky bude ve vývoji oproti svým konkurentům zaostávat.
Jak se ale zdá, tak se mu teď jedny dveře pro příští rok uzavřely: "Sébastien Ogier pro nás v roce 2018 nebude jezdit," řekl Michel Nandan. V německu bázovaný tým korejského výrobce automobilů s největší pravděpodobností letos žádný titul nezíská. Pro příští rok má silnou sestavu čtyř jezdců - Thierryho Neuvillea, Haydena Paddona, Daniho Sorda a nově také Andrease Mikkelsena. Na finálovém závodě sezony tak Hyundai musel určit jednoho ze svých pilotů, který bude pauzírovat. Černého petra si vytáhl Dani Sordo. V Austrálii se tak můžeme těšit na Neuvillea, Paddona a Mikkelsena. Španěl si tak po Walesu může začít užívat zimní pauzu.
Oficiálním důvodem pro to, že Hyundai v Austrálii 4 auta nenasadí, je logistická náročnost. "Díky komplexnosti logistiky nemůžeme na soutěži v Ausrálii nasadit čtyři vozy, ačkoliv by to bylo ideální řešení. Naše rozhodnutí je bázováno na tom, kterým posádkám dáváme na australské šotolině nejlepší šance. Thierry nám zde vloni zajistil první pódiové umístění, Andreas zde už vyhrál [v roce 2016 v barvách VW] a Hayden na této soutěži každým rokem roste. Sezonu chceme zakončit co možná nejlépe, abychom tím položili silný základ pro příští rok," zakončil Nandan.
Ogierovi i tak ale zbývá několik možností. Může buď zůstat u M-Sportu, u kterého se ale stále naskýtá otázka financí. Může se ale také vrátit do Citroënu, kde na něj Yves Matton čeká s otevřenou náručí. Jako nejméně pravděpodobný se jeví odchod Ogiera do Toyoty, kterou odmítl už vloni.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.