Co bude příští rok dělat úřadující mistr světa v rally a nejžhavější kandidát na letošního šampiona? Sébastien Ogier je stejně jako vloni nejdůležitějším klíčem na jezdeckém trhu. Jak se ale zdá, tak mu právě ubyla jedna možnost budoucího působení. Michel Nandan, šéf Hyundai Motorsport, totiž potvrdil, že za ně Ogier příští rok určitě jezdit nebude. Zároveň oznámil jezdeckou sestavu pro závod v Austrálii.
Sébastien Ogier je na nejlepší cestě k získání svého pátého titulu mistra světa v řadě. Ačkoliv před touto sezonou uzavřené partnerství s M-Sportem funguje dobře, tak je budoucnost Francouze u týmu Malcolma Wilsona nejistá. Jezdec se totiž obává, že Fiesta WRC bez silného finančního zázemí automobilky bude ve vývoji oproti svým konkurentům zaostávat.
Jak se ale zdá, tak se mu teď jedny dveře pro příští rok uzavřely: "Sébastien Ogier pro nás v roce 2018 nebude jezdit," řekl Michel Nandan. V německu bázovaný tým korejského výrobce automobilů s největší pravděpodobností letos žádný titul nezíská. Pro příští rok má silnou sestavu čtyř jezdců - Thierryho Neuvillea, Haydena Paddona, Daniho Sorda a nově také Andrease Mikkelsena. Na finálovém závodě sezony tak Hyundai musel určit jednoho ze svých pilotů, který bude pauzírovat. Černého petra si vytáhl Dani Sordo. V Austrálii se tak můžeme těšit na Neuvillea, Paddona a Mikkelsena. Španěl si tak po Walesu může začít užívat zimní pauzu.
Oficiálním důvodem pro to, že Hyundai v Austrálii 4 auta nenasadí, je logistická náročnost. "Díky komplexnosti logistiky nemůžeme na soutěži v Ausrálii nasadit čtyři vozy, ačkoliv by to bylo ideální řešení. Naše rozhodnutí je bázováno na tom, kterým posádkám dáváme na australské šotolině nejlepší šance. Thierry nám zde vloni zajistil první pódiové umístění, Andreas zde už vyhrál [v roce 2016 v barvách VW] a Hayden na této soutěži každým rokem roste. Sezonu chceme zakončit co možná nejlépe, abychom tím položili silný základ pro příští rok," zakončil Nandan.
Ogierovi i tak ale zbývá několik možností. Může buď zůstat u M-Sportu, u kterého se ale stále naskýtá otázka financí. Může se ale také vrátit do Citroënu, kde na něj Yves Matton čeká s otevřenou náručí. Jako nejméně pravděpodobný se jeví odchod Ogiera do Toyoty, kterou odmítl už vloni.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.