Podle Autosportu je velmi pravděpodobné, že se Sébastien Loeb postaví na start Rally Monte Carlo v lednu příštího roku.
Sébastien Loeb se sice v příští sezoně bude soustředit na starty v rallycrossu v týmu Peugeotu a v lednu jej také čeká Dakar, ale i tak je otevřený občasným startům ve WRC. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, by byl velmi rád, kdyby startoval na Monte Carlu.
Podle Mattona je skvělá šance jak pro něj tak pro tým, aby s C3 WRC Sébastien získal úspěch. "Monte by bylo skvělé. Je to jediná rally, na které můžete uspět i bez hodně natestovaných kilometrů. Je to tam hodně o pocitu, pneumatikách a správném odhadu počasí - tyto věci v Monte Carlu dělají rozdíl."
Jenže plánovaný start na Dakaru trošku komplikuje možný start na úvodní soutěži roku, protože by Loeb dojel do Evropy pouhý den před startem seznamovacích jízd. "Časově je to hodně těsné. Uvidíme také, jak na tom Sébastien bude fyzicky po ujetí tolika kilometrů," dělá si obavy Yves Matton.
Dopad na Citroën by ale byl obrovský. Jde o nejslavnější rally roku a Sébastien Loeb je i po ukončení kariéry ve WRC ikonou. Citroën už jej jednou (2015) nasadil v Monaku po konci jeho kariéry a start přinesl francouzské značce značnou publicitu.
"Je jasné, že pokud se k nám příští rok přidá, pak to bude na pár závodů. Je jedno, jestli to je jedna, dvě nebo tři rally. Pokud bude zpět s Citroënem, pak to značce hodně přinese. Pokud by vyhrál, Citroënu by se dostalo velkého ohlasu, ale nemyslím si, že se musíme zaměřit přímo na vítězství. Uvidíme, bude mít na to, aby dojel na podium?"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.