Podle Autosportu je velmi pravděpodobné, že se Sébastien Loeb postaví na start Rally Monte Carlo v lednu příštího roku.
Sébastien Loeb se sice v příští sezoně bude soustředit na starty v rallycrossu v týmu Peugeotu a v lednu jej také čeká Dakar, ale i tak je otevřený občasným startům ve WRC. Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën, by byl velmi rád, kdyby startoval na Monte Carlu.
Podle Mattona je skvělá šance jak pro něj tak pro tým, aby s C3 WRC Sébastien získal úspěch. "Monte by bylo skvělé. Je to jediná rally, na které můžete uspět i bez hodně natestovaných kilometrů. Je to tam hodně o pocitu, pneumatikách a správném odhadu počasí - tyto věci v Monte Carlu dělají rozdíl."
Jenže plánovaný start na Dakaru trošku komplikuje možný start na úvodní soutěži roku, protože by Loeb dojel do Evropy pouhý den před startem seznamovacích jízd. "Časově je to hodně těsné. Uvidíme také, jak na tom Sébastien bude fyzicky po ujetí tolika kilometrů," dělá si obavy Yves Matton.
Dopad na Citroën by ale byl obrovský. Jde o nejslavnější rally roku a Sébastien Loeb je i po ukončení kariéry ve WRC ikonou. Citroën už jej jednou (2015) nasadil v Monaku po konci jeho kariéry a start přinesl francouzské značce značnou publicitu.
"Je jasné, že pokud se k nám příští rok přidá, pak to bude na pár závodů. Je jedno, jestli to je jedna, dvě nebo tři rally. Pokud bude zpět s Citroënem, pak to značce hodně přinese. Pokud by vyhrál, Citroënu by se dostalo velkého ohlasu, ale nemyslím si, že se musíme zaměřit přímo na vítězství. Uvidíme, bude mít na to, aby dojel na podium?"
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.