V roce 2016 díky odchodu Volkswagenu Motorsport zůstal Andreas Mikkelsen na sezonu 2017 bez místa. Nikdy se ale netajil tím, že jeho cílem je získat tovární sedačku na sezonu 2018. To se mu povedlo.
Nor teď oficiálně oznámil, že u Hyundai Motorsport podepsal na následující dvě sezony. "Jsem nadšen, že mi Hyundai Motorspot umožnil vrátit se do WRC a to na plný úvazek v letech 2018 a 2019. Před svoji první soutěží s týmem cítím, že jsem dobře zapadl. Je mi jasné, že se připojuji k týmu světové třídy s realistickou šancí bojovat o šampionát jak mezi jezdci, tak i konstruktéry. Nemohu se dočkat, až týmu budu pomáhat k dosažení cíle počínaje Rally Monte Carlo příští rok a já sám bych rád také zabojoval o titul," říká Andreas Mikkelsen.
Andreas letošní ročník začal se Škodou Fabia v rámci WRC2, poté se zúčastnil tří soutěží s Citroënem C3 WRC. Sezonu už ale 28letý soutěžák dokončí ve svém novém týmu. Svoji spolupráci začnou na Rally Catalunya (5. - 8. října) a následně jej ještě čekají soutěže ve Walesu a v Austrálii. Mikkelsen již dříve uvedl, že udělá vše pro to, aby pomohl Hyundai v honbě za letošním titulem a případně také podpořil Thierryho Neuvillea v boji o titul mezi jezdci.
Velká očekávání od Mikkelsena má pochopitelně šéf týmu Hyundai Motorsport, Michel Nandan: "Andreas je jedním z těch rally jezdců, kteří rychle zapadnou a prostě jde rovnou na věc. Během těch jeho několika málo návštěv u nás v Alzenau z něj vyzařovalo jeho odhodlání a profesionalismus. Jsme potěšení, že ho máme na palubě na plný úvazek pro dvě kompletní sezóny. Už měl šanci získat zkušenosti s Hyundai i20 Coupé WRC na testech, dodal nám pozitivní a užitečnou zpětnou vazbu. Řídil také naši 20 R5, která mu umožnila dále se integrovat do všech oblastí týmu. Nemůžeme se dočkat, až jej uvidíme v akci v roli jezdce týmu Hyundai Motorsport na posledních třech podnicích sezony, v dalším roce a dále."
Otázkou samozřejmě je, jak Hyundai vyřeší nastalou situaci, protože jak Thierry Neuville, tak i Dani Sordo a Hayden Paddon mají platné smlouvy i na příští sezonu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.