V roce 2016 díky odchodu Volkswagenu Motorsport zůstal Andreas Mikkelsen na sezonu 2017 bez místa. Nikdy se ale netajil tím, že jeho cílem je získat tovární sedačku na sezonu 2018. To se mu povedlo.
Nor teď oficiálně oznámil, že u Hyundai Motorsport podepsal na následující dvě sezony. "Jsem nadšen, že mi Hyundai Motorspot umožnil vrátit se do WRC a to na plný úvazek v letech 2018 a 2019. Před svoji první soutěží s týmem cítím, že jsem dobře zapadl. Je mi jasné, že se připojuji k týmu světové třídy s realistickou šancí bojovat o šampionát jak mezi jezdci, tak i konstruktéry. Nemohu se dočkat, až týmu budu pomáhat k dosažení cíle počínaje Rally Monte Carlo příští rok a já sám bych rád také zabojoval o titul," říká Andreas Mikkelsen.
Andreas letošní ročník začal se Škodou Fabia v rámci WRC2, poté se zúčastnil tří soutěží s Citroënem C3 WRC. Sezonu už ale 28letý soutěžák dokončí ve svém novém týmu. Svoji spolupráci začnou na Rally Catalunya (5. - 8. října) a následně jej ještě čekají soutěže ve Walesu a v Austrálii. Mikkelsen již dříve uvedl, že udělá vše pro to, aby pomohl Hyundai v honbě za letošním titulem a případně také podpořil Thierryho Neuvillea v boji o titul mezi jezdci.
Velká očekávání od Mikkelsena má pochopitelně šéf týmu Hyundai Motorsport, Michel Nandan: "Andreas je jedním z těch rally jezdců, kteří rychle zapadnou a prostě jde rovnou na věc. Během těch jeho několika málo návštěv u nás v Alzenau z něj vyzařovalo jeho odhodlání a profesionalismus. Jsme potěšení, že ho máme na palubě na plný úvazek pro dvě kompletní sezóny. Už měl šanci získat zkušenosti s Hyundai i20 Coupé WRC na testech, dodal nám pozitivní a užitečnou zpětnou vazbu. Řídil také naši 20 R5, která mu umožnila dále se integrovat do všech oblastí týmu. Nemůžeme se dočkat, až jej uvidíme v akci v roli jezdce týmu Hyundai Motorsport na posledních třech podnicích sezony, v dalším roce a dále."
Otázkou samozřejmě je, jak Hyundai vyřeší nastalou situaci, protože jak Thierry Neuville, tak i Dani Sordo a Hayden Paddon mají platné smlouvy i na příští sezonu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?