V roce 2016 díky odchodu Volkswagenu Motorsport zůstal Andreas Mikkelsen na sezonu 2017 bez místa. Nikdy se ale netajil tím, že jeho cílem je získat tovární sedačku na sezonu 2018. To se mu povedlo.
Nor teď oficiálně oznámil, že u Hyundai Motorsport podepsal na následující dvě sezony. "Jsem nadšen, že mi Hyundai Motorspot umožnil vrátit se do WRC a to na plný úvazek v letech 2018 a 2019. Před svoji první soutěží s týmem cítím, že jsem dobře zapadl. Je mi jasné, že se připojuji k týmu světové třídy s realistickou šancí bojovat o šampionát jak mezi jezdci, tak i konstruktéry. Nemohu se dočkat, až týmu budu pomáhat k dosažení cíle počínaje Rally Monte Carlo příští rok a já sám bych rád také zabojoval o titul," říká Andreas Mikkelsen.
Andreas letošní ročník začal se Škodou Fabia v rámci WRC2, poté se zúčastnil tří soutěží s Citroënem C3 WRC. Sezonu už ale 28letý soutěžák dokončí ve svém novém týmu. Svoji spolupráci začnou na Rally Catalunya (5. - 8. října) a následně jej ještě čekají soutěže ve Walesu a v Austrálii. Mikkelsen již dříve uvedl, že udělá vše pro to, aby pomohl Hyundai v honbě za letošním titulem a případně také podpořil Thierryho Neuvillea v boji o titul mezi jezdci.
Velká očekávání od Mikkelsena má pochopitelně šéf týmu Hyundai Motorsport, Michel Nandan: "Andreas je jedním z těch rally jezdců, kteří rychle zapadnou a prostě jde rovnou na věc. Během těch jeho několika málo návštěv u nás v Alzenau z něj vyzařovalo jeho odhodlání a profesionalismus. Jsme potěšení, že ho máme na palubě na plný úvazek pro dvě kompletní sezóny. Už měl šanci získat zkušenosti s Hyundai i20 Coupé WRC na testech, dodal nám pozitivní a užitečnou zpětnou vazbu. Řídil také naši 20 R5, která mu umožnila dále se integrovat do všech oblastí týmu. Nemůžeme se dočkat, až jej uvidíme v akci v roli jezdce týmu Hyundai Motorsport na posledních třech podnicích sezony, v dalším roce a dále."
Otázkou samozřejmě je, jak Hyundai vyřeší nastalou situaci, protože jak Thierry Neuville, tak i Dani Sordo a Hayden Paddon mají platné smlouvy i na příští sezonu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?