Dle očekávání FIA schválila návrh kalendáře, který jí předložil promotér MS. V kalendáři došlo k určitým změnám - vrací se Turecko, kterému uvolnilo místo Polsko. V Turecku se ale pojede až v září.
Polsko bylo vyřazeno z WRC, protože nedokázalo dostat pod kontrolu neukázněné diváky. Tato situace se opakovala prakticky každý rok. Uvolněné místo zaplní Turecko, termínově však dojde ke změně - v Turecku se pojede v září.
FIA navíc zavedla tzv. "žluté karty" pro pořadatele soutěží. Žlutou kartu dostanou ty podniky, u kterých se bude opakovat problém s bezpečností. Navíc došlo ke zřízení „bezpečnostní skupiny rally“, která bude podporovat pořadatele v otázce bezpečnosti fanoušků.
Během podzimu vidíme další změnu v kalendáři - Wales a Španělsko si vyměnily pořadí. Příští rok se pojede napřed ve Walesu.
Kalendář WRC 2018:24.-28.01. Rally Monte Carlo15.-18.02. Rally Švédsko08.-11.03. Rally Mexiko05.-08.04. Rally Korsika26.-29.04. Rally Argentina17.-20.05. Rally Portugalsko07.-10.06. Rally Italie26.-29.07. Rally Finsko16.-19.08. Rally Deutschland13.-16.09. Rally Turecko04.-07.10. Rally Wales GB24.-28.10. Rally Španělsko15.-18.11. Rally Austrálie
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.