Dle očekávání FIA schválila návrh kalendáře, který jí předložil promotér MS. V kalendáři došlo k určitým změnám - vrací se Turecko, kterému uvolnilo místo Polsko. V Turecku se ale pojede až v září.
Polsko bylo vyřazeno z WRC, protože nedokázalo dostat pod kontrolu neukázněné diváky. Tato situace se opakovala prakticky každý rok. Uvolněné místo zaplní Turecko, termínově však dojde ke změně - v Turecku se pojede v září.
FIA navíc zavedla tzv. "žluté karty" pro pořadatele soutěží. Žlutou kartu dostanou ty podniky, u kterých se bude opakovat problém s bezpečností. Navíc došlo ke zřízení „bezpečnostní skupiny rally“, která bude podporovat pořadatele v otázce bezpečnosti fanoušků.
Během podzimu vidíme další změnu v kalendáři - Wales a Španělsko si vyměnily pořadí. Příští rok se pojede napřed ve Walesu.
Kalendář WRC 2018:24.-28.01. Rally Monte Carlo15.-18.02. Rally Švédsko08.-11.03. Rally Mexiko05.-08.04. Rally Korsika26.-29.04. Rally Argentina17.-20.05. Rally Portugalsko07.-10.06. Rally Italie26.-29.07. Rally Finsko16.-19.08. Rally Deutschland13.-16.09. Rally Turecko04.-07.10. Rally Wales GB24.-28.10. Rally Španělsko15.-18.11. Rally Austrálie
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.