Pokud půjde vše podle přání Citroënu, tak nová C3 R5 bude homologována v dubnu příštího roku. Termín homologace může být ale dost dobře přesunut také na začátek příštího léta. Francouzi se totiž chtějí dobře připravit na novou konkurenci od Volkswagenu.
Věrní zákazníci Citroënu musí mít ještě nějakou dobu strpení. Sice mnozí doufali v brzkou homologaci C3 R5, ale teď je jisté, že vůz nebude připraven k nasazení dříve, než v dubnu. Teprve před nedávnem začaly testovací práce s prvním kompletně postaveným autem, doposud totiž Citroën testoval pouze jednotlivé komponenty na předchozím modelu, DS3 R5.
Takto precizní práce má své důvody - první speciál R5 z dílny koncernu PSA, který by vyvíjen společně s Peugeotem 208 R5 pod taktovkou Peugeotu nedokázal naplnit očekávání a zůstal daleko za komerčními i sportovními cíli. Jak lukrativní trh speciálů R5 je, to ukazuje, že se celosvětově doposud prodalo na 600 kusů speciálů specifikace R5. Z tohoto koláče si koncern PSA ukrojil jen malý kousek, největší kus si ukrojil M-Sport s Fiestou R5.
To by se teď mělo změnit. Speciál C3 R5 je totiž vyvíjen na základě poznatků z C3 WRC a jeho cílem je obnovit ztracenou důvěru zákazníků v produkty od Citroënu. "S C3 R5 chceme ve své kategorii položit nová měřítka, co se týče výkonu, spolehlivosti a kontrolovatelnosti nákladů," říká sportovní šéf Citroënu, Yves Matton. O něco zdrženlivější už ale Belgičan je v otázce data homologace a soutěžního nasazení. "To záleží především na výsledcích testů. Doufáme, že C3 R5 budeme moci homologovat na jaře."
Pokud by se tento termín měl ještě posouvat, tak by mohla nová C3 R5 přijít na trh společně s Volkswagenem R5. V Hannoveru totiž také běží vývojové práce na zákaznickém speciálu kategorie R5. Není bez zajímavosti, že vůz vyvíjí ten stejný tým (samozřejmě s obměněným personálem), který stál v minulosti za dominancí Pola R WRC. Pro Citroën tak může být dodržení dubnového termínu důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.