Pokud půjde vše podle přání Citroënu, tak nová C3 R5 bude homologována v dubnu příštího roku. Termín homologace může být ale dost dobře přesunut také na začátek příštího léta. Francouzi se totiž chtějí dobře připravit na novou konkurenci od Volkswagenu.
Věrní zákazníci Citroënu musí mít ještě nějakou dobu strpení. Sice mnozí doufali v brzkou homologaci C3 R5, ale teď je jisté, že vůz nebude připraven k nasazení dříve, než v dubnu. Teprve před nedávnem začaly testovací práce s prvním kompletně postaveným autem, doposud totiž Citroën testoval pouze jednotlivé komponenty na předchozím modelu, DS3 R5.
Takto precizní práce má své důvody - první speciál R5 z dílny koncernu PSA, který by vyvíjen společně s Peugeotem 208 R5 pod taktovkou Peugeotu nedokázal naplnit očekávání a zůstal daleko za komerčními i sportovními cíli. Jak lukrativní trh speciálů R5 je, to ukazuje, že se celosvětově doposud prodalo na 600 kusů speciálů specifikace R5. Z tohoto koláče si koncern PSA ukrojil jen malý kousek, největší kus si ukrojil M-Sport s Fiestou R5.
To by se teď mělo změnit. Speciál C3 R5 je totiž vyvíjen na základě poznatků z C3 WRC a jeho cílem je obnovit ztracenou důvěru zákazníků v produkty od Citroënu. "S C3 R5 chceme ve své kategorii položit nová měřítka, co se týče výkonu, spolehlivosti a kontrolovatelnosti nákladů," říká sportovní šéf Citroënu, Yves Matton. O něco zdrženlivější už ale Belgičan je v otázce data homologace a soutěžního nasazení. "To záleží především na výsledcích testů. Doufáme, že C3 R5 budeme moci homologovat na jaře."
Pokud by se tento termín měl ještě posouvat, tak by mohla nová C3 R5 přijít na trh společně s Volkswagenem R5. V Hannoveru totiž také běží vývojové práce na zákaznickém speciálu kategorie R5. Není bez zajímavosti, že vůz vyvíjí ten stejný tým (samozřejmě s obměněným personálem), který stál v minulosti za dominancí Pola R WRC. Pro Citroën tak může být dodržení dubnového termínu důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.