Pokud půjde vše podle přání Citroënu, tak nová C3 R5 bude homologována v dubnu příštího roku. Termín homologace může být ale dost dobře přesunut také na začátek příštího léta. Francouzi se totiž chtějí dobře připravit na novou konkurenci od Volkswagenu.
Věrní zákazníci Citroënu musí mít ještě nějakou dobu strpení. Sice mnozí doufali v brzkou homologaci C3 R5, ale teď je jisté, že vůz nebude připraven k nasazení dříve, než v dubnu. Teprve před nedávnem začaly testovací práce s prvním kompletně postaveným autem, doposud totiž Citroën testoval pouze jednotlivé komponenty na předchozím modelu, DS3 R5.
Takto precizní práce má své důvody - první speciál R5 z dílny koncernu PSA, který by vyvíjen společně s Peugeotem 208 R5 pod taktovkou Peugeotu nedokázal naplnit očekávání a zůstal daleko za komerčními i sportovními cíli. Jak lukrativní trh speciálů R5 je, to ukazuje, že se celosvětově doposud prodalo na 600 kusů speciálů specifikace R5. Z tohoto koláče si koncern PSA ukrojil jen malý kousek, největší kus si ukrojil M-Sport s Fiestou R5.
To by se teď mělo změnit. Speciál C3 R5 je totiž vyvíjen na základě poznatků z C3 WRC a jeho cílem je obnovit ztracenou důvěru zákazníků v produkty od Citroënu. "S C3 R5 chceme ve své kategorii položit nová měřítka, co se týče výkonu, spolehlivosti a kontrolovatelnosti nákladů," říká sportovní šéf Citroënu, Yves Matton. O něco zdrženlivější už ale Belgičan je v otázce data homologace a soutěžního nasazení. "To záleží především na výsledcích testů. Doufáme, že C3 R5 budeme moci homologovat na jaře."
Pokud by se tento termín měl ještě posouvat, tak by mohla nová C3 R5 přijít na trh společně s Volkswagenem R5. V Hannoveru totiž také běží vývojové práce na zákaznickém speciálu kategorie R5. Není bez zajímavosti, že vůz vyvíjí ten stejný tým (samozřejmě s obměněným personálem), který stál v minulosti za dominancí Pola R WRC. Pro Citroën tak může být dodržení dubnového termínu důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.