Poté, co šéf Citroënu, Yves Matton, dal jasně najevo, že chce mít ve svém týmu od roku 2018 Sébastiena Ogiera, se tlak na M-Sport dále zvyšuje.
Jak už všichni víme, nechal Citroën odejít Andrease Mikkelsena k Hyundai. Hlavním důvodem nejspíš je, že si mohou dovolit platit jen jednoho špičkového jezdce a číslem 1 teď pro ně je Sébastien Ogier. Zdá se tak, že klíč ve svých rukou drží francouzský pilot, který v minulosti několikrát řekl, že by chtěl mít do konce září jasno, kde bude v roce 2018 jezdit.
Yves Matton, šéf Citroën Racingu, svým prohlášením zvyšuje tlak na M-Sport a především jeho šéfa, Malcolma Wilsona. Brit se samozřejmě ze všech sil snaží udržet si Ogiera ve svých službách i pro příští rok. Francouz ale požaduje budoucí tovární podporu, která má zajistit, že M-Sport bude mít dostatečné finanční zdroje, bude moci dále vyvíjet speciál Ford Fiesta WRC a zůstane konkurenceschopným týmem. Doposud ale Wilson žádnou pomoc od centrály Fordu přislíbenou nemá.
Sečteno a podtrženo, M-Sportu zbývá už jen pár dní, aby přesvědčil Ogiera o tom, že u nich má zůstat. Úplně jasno není také ohledně budoucnosti Otta Tänaka a Elfyna Evanse. "Rádi bychom si naše tři jezdce v následující sezoně ponechali a v této otázce s nimi jednáme. Čas ukáže, jestli se nám to podaří. Momentálně platí, že se plně koncentrujeme na poslední tři soutěže MS v rally letošní sezony," řekl Malcolm Wilson, šéf M-Sportu.
M-Sport má přitom jedinečnou šanci získat jako privátní tým oba dva mistrovské tituly. Na posledním podniku v Německu Sébastien Ogier znovu převzal průběžné vedení mezi jezdci a mezi týmy má britský tým slušný náskok.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.