Poté, co šéf Citroënu, Yves Matton, dal jasně najevo, že chce mít ve svém týmu od roku 2018 Sébastiena Ogiera, se tlak na M-Sport dále zvyšuje.
Jak už všichni víme, nechal Citroën odejít Andrease Mikkelsena k Hyundai. Hlavním důvodem nejspíš je, že si mohou dovolit platit jen jednoho špičkového jezdce a číslem 1 teď pro ně je Sébastien Ogier. Zdá se tak, že klíč ve svých rukou drží francouzský pilot, který v minulosti několikrát řekl, že by chtěl mít do konce září jasno, kde bude v roce 2018 jezdit.
Yves Matton, šéf Citroën Racingu, svým prohlášením zvyšuje tlak na M-Sport a především jeho šéfa, Malcolma Wilsona. Brit se samozřejmě ze všech sil snaží udržet si Ogiera ve svých službách i pro příští rok. Francouz ale požaduje budoucí tovární podporu, která má zajistit, že M-Sport bude mít dostatečné finanční zdroje, bude moci dále vyvíjet speciál Ford Fiesta WRC a zůstane konkurenceschopným týmem. Doposud ale Wilson žádnou pomoc od centrály Fordu přislíbenou nemá.
Sečteno a podtrženo, M-Sportu zbývá už jen pár dní, aby přesvědčil Ogiera o tom, že u nich má zůstat. Úplně jasno není také ohledně budoucnosti Otta Tänaka a Elfyna Evanse. "Rádi bychom si naše tři jezdce v následující sezoně ponechali a v této otázce s nimi jednáme. Čas ukáže, jestli se nám to podaří. Momentálně platí, že se plně koncentrujeme na poslední tři soutěže MS v rally letošní sezony," řekl Malcolm Wilson, šéf M-Sportu.
M-Sport má přitom jedinečnou šanci získat jako privátní tým oba dva mistrovské tituly. Na posledním podniku v Německu Sébastien Ogier znovu převzal průběžné vedení mezi jezdci a mezi týmy má britský tým slušný náskok.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?