Poté, co šéf Citroënu, Yves Matton, dal jasně najevo, že chce mít ve svém týmu od roku 2018 Sébastiena Ogiera, se tlak na M-Sport dále zvyšuje.
Jak už všichni víme, nechal Citroën odejít Andrease Mikkelsena k Hyundai. Hlavním důvodem nejspíš je, že si mohou dovolit platit jen jednoho špičkového jezdce a číslem 1 teď pro ně je Sébastien Ogier. Zdá se tak, že klíč ve svých rukou drží francouzský pilot, který v minulosti několikrát řekl, že by chtěl mít do konce září jasno, kde bude v roce 2018 jezdit.
Yves Matton, šéf Citroën Racingu, svým prohlášením zvyšuje tlak na M-Sport a především jeho šéfa, Malcolma Wilsona. Brit se samozřejmě ze všech sil snaží udržet si Ogiera ve svých službách i pro příští rok. Francouz ale požaduje budoucí tovární podporu, která má zajistit, že M-Sport bude mít dostatečné finanční zdroje, bude moci dále vyvíjet speciál Ford Fiesta WRC a zůstane konkurenceschopným týmem. Doposud ale Wilson žádnou pomoc od centrály Fordu přislíbenou nemá.
Sečteno a podtrženo, M-Sportu zbývá už jen pár dní, aby přesvědčil Ogiera o tom, že u nich má zůstat. Úplně jasno není také ohledně budoucnosti Otta Tänaka a Elfyna Evanse. "Rádi bychom si naše tři jezdce v následující sezoně ponechali a v této otázce s nimi jednáme. Čas ukáže, jestli se nám to podaří. Momentálně platí, že se plně koncentrujeme na poslední tři soutěže MS v rally letošní sezony," řekl Malcolm Wilson, šéf M-Sportu.
M-Sport má přitom jedinečnou šanci získat jako privátní tým oba dva mistrovské tituly. Na posledním podniku v Německu Sébastien Ogier znovu převzal průběžné vedení mezi jezdci a mezi týmy má britský tým slušný náskok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.