Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, se nechal v rozhovoru pro francouzský L'Equipe slyšet, že prioritní volbou pro ně s výhledem na příští sezonu je Sébastien Ogier.
Otázka: Slyšeli jsme, že Andreas Mikkelsen, který jel letos tři soutěže za Citroën, pojede za Hyundai. Proč jste ho nechali odejít?Yves Matton: Bylo třeba strategické udělat rozhodnutí s ohledem na naši budoucnost. Je jasné, že Andreas byl pro nás volbou pro budoucí sezonu, avšak z našeho pohledu to v současnosti nebyla to preferovaná volba. Bylo potřeba zaujmout stanovisko, abychom neblokovali Andrease s výhledem na budoucnost a umožnili mu podepsat s Hyundai.
O: Jaké máte možnosti? Hodně se mluví o Sébastienu Ogierovi...YM: Sébastien Ogier je pro nás samozřejmě hlavní objekt zájmu. Právě proto jsme se nechtěli zabokovat, hlavně v otázce rozpočtu. To nám znemožnilo využít několika příležitostí.
O: Jak probíhají Vaše diskuse?YM: Jednání probíhají docela normálně. Vždy si vyměníte vzájemně názory a zkoumáte možnou spolupráci. Zatím jsme k žádném u společnému závěru nedošli, na to je trošku brzy.
O: Zůstal byl Mikkelsen vaším pilotem, kdyby tyto diskuse nedopadly úspěšně? Nebo máte další favority?YM: Angažmá Mikkelsena pro nás bylo možností, kterou jsme pro příští rok nezvažovali... Momentálně je Ogier jednoznačně cestou, kterou preferujeme. Momentálně s ním vyjednáváme na prioritní a exkluzivní bázi.
O: Mluví se také o návratu Sébastiena Loeba pro některé soutěže v roce 2018. Jak to vypadá?YM: Sébastien Loeb napřed v průběhu září absolvuje další testy na šotolině. Nijak neskrývá, že by měl příští rok eventuálně zájem o dvě až tři rally, ale myslím, že finální rozhodnutí nepadne předtím, než absolvuje svůj test na šotolině a nebude tak vědět, že si je na tomto povrchu jistý.
O: Jaké bylo vaše poučení z prvního srpnového testu na asfaltu? YM: Sébastien Loeb nám určitě potvrdil to, co naši piloti označili jako asfaltové nastavení po jejich testu v Německu. Měl také možnost trochu jezdit za deště, kde nám zůstává ještě hodně práce. Tam byl schopen odvést práci, kterou bychom s našimi normálními piloty odvést nemohli.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.