Šéf továrního týmu Citroën, Yves Matton, se nechal v rozhovoru pro francouzský L'Equipe slyšet, že prioritní volbou pro ně s výhledem na příští sezonu je Sébastien Ogier.
Otázka: Slyšeli jsme, že Andreas Mikkelsen, který jel letos tři soutěže za Citroën, pojede za Hyundai. Proč jste ho nechali odejít?Yves Matton: Bylo třeba strategické udělat rozhodnutí s ohledem na naši budoucnost. Je jasné, že Andreas byl pro nás volbou pro budoucí sezonu, avšak z našeho pohledu to v současnosti nebyla to preferovaná volba. Bylo potřeba zaujmout stanovisko, abychom neblokovali Andrease s výhledem na budoucnost a umožnili mu podepsat s Hyundai.
O: Jaké máte možnosti? Hodně se mluví o Sébastienu Ogierovi...YM: Sébastien Ogier je pro nás samozřejmě hlavní objekt zájmu. Právě proto jsme se nechtěli zabokovat, hlavně v otázce rozpočtu. To nám znemožnilo využít několika příležitostí.
O: Jak probíhají Vaše diskuse?YM: Jednání probíhají docela normálně. Vždy si vyměníte vzájemně názory a zkoumáte možnou spolupráci. Zatím jsme k žádném u společnému závěru nedošli, na to je trošku brzy.
O: Zůstal byl Mikkelsen vaším pilotem, kdyby tyto diskuse nedopadly úspěšně? Nebo máte další favority?YM: Angažmá Mikkelsena pro nás bylo možností, kterou jsme pro příští rok nezvažovali... Momentálně je Ogier jednoznačně cestou, kterou preferujeme. Momentálně s ním vyjednáváme na prioritní a exkluzivní bázi.
O: Mluví se také o návratu Sébastiena Loeba pro některé soutěže v roce 2018. Jak to vypadá?YM: Sébastien Loeb napřed v průběhu září absolvuje další testy na šotolině. Nijak neskrývá, že by měl příští rok eventuálně zájem o dvě až tři rally, ale myslím, že finální rozhodnutí nepadne předtím, než absolvuje svůj test na šotolině a nebude tak vědět, že si je na tomto povrchu jistý.
O: Jaké bylo vaše poučení z prvního srpnového testu na asfaltu? YM: Sébastien Loeb nám určitě potvrdil to, co naši piloti označili jako asfaltové nastavení po jejich testu v Německu. Měl také možnost trochu jezdit za deště, kde nám zůstává ještě hodně práce. Tam byl schopen odvést práci, kterou bychom s našimi normálními piloty odvést nemohli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.