Citroën bude při úpravách C3 WRC pro rok 2018 mnohem víc riskovat

Bude Citroën C3 WRC signifikantněji silnějším speciálem v příští sezoně?
Bude Citroën C3 WRC signifikantněji silnějším speciálem v příští sezoně?, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 4. září 2017 22:21
Sdílej:

Citroën se rozhodl při vývoji C3 WRC pro rok 2018 daleko více riskovat. Cílem je zajistit, aby auto bylo schopné na lednové Rally Monte Carlo bojovat o vítězství. Francouzi přitom vloni oficiálně v MS nebyli jenom proto, aby měli více času na vývoj nového auta.

Jenže úspěch se zatím nedostavuje - Kris Meeke dokázal vyhrát pouze v Mexiku, Andreas Mikkelsen v Německu dojel druhý. To jsou jediná dvě pódia roku. Citroën proto musel změnit svoje uvažování ve dvou hlavních oblastech - ovladatelnosti a zavěšení. Šéf továrního týmu, Yves Matton, britskému 'Autosportu' přiznal, že se už zaměřují na rok 2018.

"Už jsme šli při vývoji do rizika. Už od Švédska říkám, že pracujeme tvrději a tvrději. Těšíme se na příští sezonu - na ni se teď tým zaměřuje. Víme ale, že musíme jít do většího rizika a dávat na auto více a více nových dílů s menším časem na jejich vyhodnocení. Není to cesta, kterou jsou věci dělány a je to poprvé, co jsme to fakticky udělali. Je to ale jediná cesta, kterou můžeme pracovat směrem ke splnění našeho harmonogramu pro start [příští sezony]," říká šéf týmu.

Švédská firma Ohlins, která pro Citroën Racing dodává tlumiče, s továrním týmem teď mnohem těsněji spolupracuje a ominásobní mistři světa mezi výrobci nahradili technického ředitele, Laurenta Fregosiho, který stál za původním návrhem C3 WRC, Christophem Bessem. Ten byl s Citroënem u jejich někdejších úspěchů v rally. Fregosi u Citroënu zůstává, ale vrací "do techničtější role". 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.