Mikkelsen by mohl mít nabídku od dvou výrobců, kterou vybere?

Citroën bude mít o Mikkelsena velmi pravděpodobně zájem
Citroën bude mít o Mikkelsena velmi pravděpodobně zájem, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 28. srpna 2017 16:14
Sdílej:

Dani Sordo aktuálně nezažívá úplně nejlepší období, což by mohlo přimět Hyundai k akci na jezdeckém trhu. Pokud by Španělovi navíc nevyšla ani jeho domácí Katalánská rally, pak by se s ním mohl Hyundai rozloučit.

Co se děje s Danim Sordem? To se ptá spousta lidí nejen od Hyundai. Španěl nemá formu a nedaří se mu zajíždět výsledky, které jsou od něj očekávány. I jeho propad formy stojí za tím, proč Hyundai mezi týmy nestačí na M-Sport. Hrdí Asiaté to dokáží jen těžko strávit. I díky tomu není jeho smlouva moc jistá, i když je podepsána až do konce sezony 2018.

S hledáním náhrady za Sorda by nebyl až takový problém - Andreas Mikkelsen už i20 Coupé WRC dokonce testoval. Pak jej ale pro příležitostné starty angažoval Citroën. Pokud ale bude Nor sedět v C3 WRC také ve Španělsku, může být pozdě. Citroën se nechal slyšet, že s jezdci, které nasadí ve Španělsku, počítá i pro příští rok. Podle některých zdrojů totiž čas Meekea u Citroënu již vypršel...

Pro Mikkelsena je to nová situace - zkraje roku hledal místo, dokonce se snažil o starty s Polem WRC 2017 v privátní režii. Některé soutěže sledoval Andreas pouze z pozice diváka, v jiných jezdil ve WRC2 za Škodu. Teď by mohl vybírat hned ze dvou nabídek, druhé místo z Německa mu hodně pomohlo.

Na dveře továrních týmů klepe v současné době další přední jezdec - Sébastien Ogier již vícekrát řekl, že u M-Sportu zůstane jenom tehdy, pokud získá tovární podporu od Fordu. Jenže toho současné úspěchy nechávají klidným. U Fordu se navíc ptají, proč by M-Sport měl tovární podporu potřebovat, když o oba tituly bojuje i bez ní...

To ale Ogier nechce slyšet. Francouz ví, že M-Sport neudrží krok při vývoji Fiesty WRC v privátních podmínkách. Ogierovi se nabízejí především Hyundai a Toyota. U finského týmu však sázejí spíše na Otta Tänaka. U Citroënu mají situaci složitou, Sébastien Loeb by totiž chtěl odjet pár soutěží v příští sezoně. Ale pokud by byl Sébastien Ogier jeho týmovým kolegou, pak by to bylo složité.

Zůstává tedy Hyundai. U Korejců bude místo pouze tehdy, pokud bude Dani Sordo pokračovat ve stávajících výkonech a Andreas Mikkelsen se upíše Citroënu. Jinak by se mohlo stát, že Ogier bude muset "vzít za vděk" Fordem i v příští sezoně.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?