Dani Sordo aktuálně nezažívá úplně nejlepší období, což by mohlo přimět Hyundai k akci na jezdeckém trhu. Pokud by Španělovi navíc nevyšla ani jeho domácí Katalánská rally, pak by se s ním mohl Hyundai rozloučit.
Co se děje s Danim Sordem? To se ptá spousta lidí nejen od Hyundai. Španěl nemá formu a nedaří se mu zajíždět výsledky, které jsou od něj očekávány. I jeho propad formy stojí za tím, proč Hyundai mezi týmy nestačí na M-Sport. Hrdí Asiaté to dokáží jen těžko strávit. I díky tomu není jeho smlouva moc jistá, i když je podepsána až do konce sezony 2018.
S hledáním náhrady za Sorda by nebyl až takový problém - Andreas Mikkelsen už i20 Coupé WRC dokonce testoval. Pak jej ale pro příležitostné starty angažoval Citroën. Pokud ale bude Nor sedět v C3 WRC také ve Španělsku, může být pozdě. Citroën se nechal slyšet, že s jezdci, které nasadí ve Španělsku, počítá i pro příští rok. Podle některých zdrojů totiž čas Meekea u Citroënu již vypršel...
Pro Mikkelsena je to nová situace - zkraje roku hledal místo, dokonce se snažil o starty s Polem WRC 2017 v privátní režii. Některé soutěže sledoval Andreas pouze z pozice diváka, v jiných jezdil ve WRC2 za Škodu. Teď by mohl vybírat hned ze dvou nabídek, druhé místo z Německa mu hodně pomohlo.
Na dveře továrních týmů klepe v současné době další přední jezdec - Sébastien Ogier již vícekrát řekl, že u M-Sportu zůstane jenom tehdy, pokud získá tovární podporu od Fordu. Jenže toho současné úspěchy nechávají klidným. U Fordu se navíc ptají, proč by M-Sport měl tovární podporu potřebovat, když o oba tituly bojuje i bez ní...
To ale Ogier nechce slyšet. Francouz ví, že M-Sport neudrží krok při vývoji Fiesty WRC v privátních podmínkách. Ogierovi se nabízejí především Hyundai a Toyota. U finského týmu však sázejí spíše na Otta Tänaka. U Citroënu mají situaci složitou, Sébastien Loeb by totiž chtěl odjet pár soutěží v příští sezoně. Ale pokud by byl Sébastien Ogier jeho týmovým kolegou, pak by to bylo složité.
Zůstává tedy Hyundai. U Korejců bude místo pouze tehdy, pokud bude Dani Sordo pokračovat ve stávajících výkonech a Andreas Mikkelsen se upíše Citroënu. Jinak by se mohlo stát, že Ogier bude muset "vzít za vděk" Fordem i v příští sezoně.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.