Posádka týmu ŠKODA Motorsport vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Pontus Tidemand a Jonas Andersson si bezchybnou jízdou na Německé rally s předstihem dojeli pro titul mistrů světa v kategorii WRC 2. ŠKODA Motorsport vybojovala zisk titulu v klasifikaci konstruktérů tři závody před koncem sezony.
Posádka týmu ŠKODA Motorsport Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) na německé ADAC Rallye Deutschland vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) skončili po defektu během druhého dne na druhém místě. Také tým ŠKODA Motorsport získal tři závody před koncem sezóny titul v klasifikaci konstruktérů.
Po deštivém pátku na vinicích a sobotních suchých náročných tratích ve vojenském prostoru Baumholder se Německá rally na poslední den přesunula do okolí jezera Bostal v Sársku, kde na posádky čekaly čtyři velmi rychlé zkoušky.
Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) si rychlou a vyrovnanou jízdou zajistili druhé místo v kategorii WRC 2. Možné vítězství se ale rozplynulo potom, co je v sobotu na nejdelší rychlostní zkoušce Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder postihl defekt. „To je rally – od toho okamžiku jsme se zaměřili na udržení druhého místa a zbytek rally jsme pojali jako trénink na nadcházející Barum Rally,“ řekl v cíli úřadující český šampión.
Švédská posádka Pontus Tidemand a Jonas Andersson měla jiný úkol: „Po sobotním defektu jsme se ocitli v pořadí opuštěni, Jan byl o velký kus před námi a přitom jsme měli komfortní náskok před čtvrtým v pořadí kategorie WRC 2. Proto jsem se během třetího dne snažil pouze dovézt vůz do cíle a odměnit tým za jeho nasazení jezdeckým titulem mistra světa,“ komentoval v cíli své účinkování Pontus Tidemand. Po čtyřech vítězstvích (Švédsko, Mexiko, Argentina a Portugalsko) a druhém místě v Polsku dojela posádka Pontus Tidemand/Jonas Andersson na Německé rally na třetím místě a tři závody před koncem sezóny získala jezdecký titul kategorie WRC 2.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek na stupních vítězů na břehu jezera Bostal oslavoval nejen jezdecký titul, ale také triumf týmu ŠKODA v klasifikaci konstruktérů: „Jsem hrdý a šťastný za celý tým. Pontus a Jonas si titul skutečně zasloužili. Také naše ŠKODA FABIA R5, které se již prodalo více než 160 kusů, jasně dokázala, že je nejlepším rallyovým vozem své kategorie.“
Celkové pořadí Německé rally (WRC 2)1. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5, 3:08.16,0 h2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +48,1 s3. Tidemand/Andersson (S/S), ŠKODA FABIA R5, +1.50,7 min4. Gilbert/Jamoul (F/F), ŠKODA FABIA R5, +3.03,4 min5. Loubet/Landais (F/F), Ford Fiesta R5, +3.48,9 min6. Tempestini/Bernacchini (I/I), Citroën DS3 R5, +3.50,8 min
Průběžné výsledky kategorie WRC 2 po deseti odjetých podnicích1. Pontus Tidemand (S), ŠKODA, 133 bodů2. Eric Camilli (F), Ford, 77 bodů3. Ole Christian Veiby (N), ŠKODA, 68 bodů4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 67 bodů5. Teemu Suninen (FIN), Ford, 60 bodů
Zdroj: ŠkodaMotorsport
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.