Posádka týmu ŠKODA Motorsport vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Pontus Tidemand a Jonas Andersson si bezchybnou jízdou na Německé rally s předstihem dojeli pro titul mistrů světa v kategorii WRC 2. ŠKODA Motorsport vybojovala zisk titulu v klasifikaci konstruktérů tři závody před koncem sezony.
Posádka týmu ŠKODA Motorsport Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) na německé ADAC Rallye Deutschland vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) skončili po defektu během druhého dne na druhém místě. Také tým ŠKODA Motorsport získal tři závody před koncem sezóny titul v klasifikaci konstruktérů.
Po deštivém pátku na vinicích a sobotních suchých náročných tratích ve vojenském prostoru Baumholder se Německá rally na poslední den přesunula do okolí jezera Bostal v Sársku, kde na posádky čekaly čtyři velmi rychlé zkoušky.
Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) si rychlou a vyrovnanou jízdou zajistili druhé místo v kategorii WRC 2. Možné vítězství se ale rozplynulo potom, co je v sobotu na nejdelší rychlostní zkoušce Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder postihl defekt. „To je rally – od toho okamžiku jsme se zaměřili na udržení druhého místa a zbytek rally jsme pojali jako trénink na nadcházející Barum Rally,“ řekl v cíli úřadující český šampión.
Švédská posádka Pontus Tidemand a Jonas Andersson měla jiný úkol: „Po sobotním defektu jsme se ocitli v pořadí opuštěni, Jan byl o velký kus před námi a přitom jsme měli komfortní náskok před čtvrtým v pořadí kategorie WRC 2. Proto jsem se během třetího dne snažil pouze dovézt vůz do cíle a odměnit tým za jeho nasazení jezdeckým titulem mistra světa,“ komentoval v cíli své účinkování Pontus Tidemand. Po čtyřech vítězstvích (Švédsko, Mexiko, Argentina a Portugalsko) a druhém místě v Polsku dojela posádka Pontus Tidemand/Jonas Andersson na Německé rally na třetím místě a tři závody před koncem sezóny získala jezdecký titul kategorie WRC 2.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek na stupních vítězů na břehu jezera Bostal oslavoval nejen jezdecký titul, ale také triumf týmu ŠKODA v klasifikaci konstruktérů: „Jsem hrdý a šťastný za celý tým. Pontus a Jonas si titul skutečně zasloužili. Také naše ŠKODA FABIA R5, které se již prodalo více než 160 kusů, jasně dokázala, že je nejlepším rallyovým vozem své kategorie.“
Celkové pořadí Německé rally (WRC 2)1. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5, 3:08.16,0 h2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +48,1 s3. Tidemand/Andersson (S/S), ŠKODA FABIA R5, +1.50,7 min4. Gilbert/Jamoul (F/F), ŠKODA FABIA R5, +3.03,4 min5. Loubet/Landais (F/F), Ford Fiesta R5, +3.48,9 min6. Tempestini/Bernacchini (I/I), Citroën DS3 R5, +3.50,8 min
Průběžné výsledky kategorie WRC 2 po deseti odjetých podnicích1. Pontus Tidemand (S), ŠKODA, 133 bodů2. Eric Camilli (F), Ford, 77 bodů3. Ole Christian Veiby (N), ŠKODA, 68 bodů4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 67 bodů5. Teemu Suninen (FIN), Ford, 60 bodů
Zdroj: ŠkodaMotorsport
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.