Posádka týmu ŠKODA Motorsport vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Pontus Tidemand a Jonas Andersson si bezchybnou jízdou na Německé rally s předstihem dojeli pro titul mistrů světa v kategorii WRC 2. ŠKODA Motorsport vybojovala zisk titulu v klasifikaci konstruktérů tři závody před koncem sezony.
Posádka týmu ŠKODA Motorsport Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) na německé ADAC Rallye Deutschland vybojovala potřebné body pro předčasný zisk titulu mistra světa v kategorii WRC 2. Jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) skončili po defektu během druhého dne na druhém místě. Také tým ŠKODA Motorsport získal tři závody před koncem sezóny titul v klasifikaci konstruktérů.
Po deštivém pátku na vinicích a sobotních suchých náročných tratích ve vojenském prostoru Baumholder se Německá rally na poslední den přesunula do okolí jezera Bostal v Sársku, kde na posádky čekaly čtyři velmi rychlé zkoušky.
Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) si rychlou a vyrovnanou jízdou zajistili druhé místo v kategorii WRC 2. Možné vítězství se ale rozplynulo potom, co je v sobotu na nejdelší rychlostní zkoušce Panzerplatte ve vojenském prostoru Baumholder postihl defekt. „To je rally – od toho okamžiku jsme se zaměřili na udržení druhého místa a zbytek rally jsme pojali jako trénink na nadcházející Barum Rally,“ řekl v cíli úřadující český šampión.
Švédská posádka Pontus Tidemand a Jonas Andersson měla jiný úkol: „Po sobotním defektu jsme se ocitli v pořadí opuštěni, Jan byl o velký kus před námi a přitom jsme měli komfortní náskok před čtvrtým v pořadí kategorie WRC 2. Proto jsem se během třetího dne snažil pouze dovézt vůz do cíle a odměnit tým za jeho nasazení jezdeckým titulem mistra světa,“ komentoval v cíli své účinkování Pontus Tidemand. Po čtyřech vítězstvích (Švédsko, Mexiko, Argentina a Portugalsko) a druhém místě v Polsku dojela posádka Pontus Tidemand/Jonas Andersson na Německé rally na třetím místě a tři závody před koncem sezóny získala jezdecký titul kategorie WRC 2.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek na stupních vítězů na břehu jezera Bostal oslavoval nejen jezdecký titul, ale také triumf týmu ŠKODA v klasifikaci konstruktérů: „Jsem hrdý a šťastný za celý tým. Pontus a Jonas si titul skutečně zasloužili. Také naše ŠKODA FABIA R5, které se již prodalo více než 160 kusů, jasně dokázala, že je nejlepším rallyovým vozem své kategorie.“
Celkové pořadí Německé rally (WRC 2)1. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5, 3:08.16,0 h2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +48,1 s3. Tidemand/Andersson (S/S), ŠKODA FABIA R5, +1.50,7 min4. Gilbert/Jamoul (F/F), ŠKODA FABIA R5, +3.03,4 min5. Loubet/Landais (F/F), Ford Fiesta R5, +3.48,9 min6. Tempestini/Bernacchini (I/I), Citroën DS3 R5, +3.50,8 min
Průběžné výsledky kategorie WRC 2 po deseti odjetých podnicích1. Pontus Tidemand (S), ŠKODA, 133 bodů2. Eric Camilli (F), Ford, 77 bodů3. Ole Christian Veiby (N), ŠKODA, 68 bodů4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 67 bodů5. Teemu Suninen (FIN), Ford, 60 bodů
Zdroj: ŠkodaMotorsport
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.