Thierry Neuville popírá, že by zmařil svoje šance na úspěch v Německu jenom proto, aby znepříjemnil soutěž také svému hlavnímu rivalovi v boji o letošní titul, Sébastienu Ogierovi. Jen připomeňme, že Neuville bude o tomto víkendu jako první na trati.
V posledních dnech hodně pršelo - navíc přes noc hrozí další možnost deště - to vše dává velkou výhodu prvnímu na trati, tedy Thierrymu Neuvilleovi. Belgičan by navíc podmínky mohl udělat pro jezdce za sebou ještě horší, kdyby úmyslně katoval zatáčky více, než by bylo třeba, aby na trať dostal ještě více bláta a nečistot.
S touto taktikou přišel Sébastien Loeb v roce 2010 ve své domácí rally, kdy byl díky tomu o vteřinu na 1,6 km rychlejší než ostatní! Na předsoutěžní tiskové konferenci však Thierry Neuville odmítal, že by tuto taktiku použil: "V Německu se obecně hodně zkracují zatáčky, takže trať bude stále špinavější.
Ale já nebudu riskovat [defekt] tím, že bych katoval zatáčky jenom proto, abych na trať vyhodil nepořádek. Pokud pojedu rychle, tak čas bude dobrý. Díky katování budeme získávat, cesta bude špinavější a pro něj to bude náročnější."
Vyhrát soutěž je ale pro Neuvillea až druhotné, hlavní je boj o titul "Musíme být chytří," říká Thierry, který před třemi roky v Německu poprvé vyhrál soutěž WRC nejen pro sebe ale i značku Hyundai. "Zaměříme se v průběhu soutěže na Ogiera. Cílem je dokončit rally před ním a získat víc bodů než on, vítězství není primárním cílem."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.