Neuville odmítá, že se Ogiera pokusí v Německu zpomalit "špinavými" triky

Neuville na korsickém asfaltu
Neuville na korsickém asfaltu, foto: Red Bull
-haj 17. srpna 2017 20:06
Sdílej:

Thierry Neuville popírá, že by zmařil svoje šance na úspěch v Německu jenom proto, aby znepříjemnil soutěž také svému hlavnímu rivalovi v boji o letošní titul, Sébastienu Ogierovi. Jen připomeňme, že Neuville bude o tomto víkendu jako první na trati.

V posledních dnech hodně pršelo - navíc přes noc hrozí další možnost deště - to vše dává velkou výhodu prvnímu na trati, tedy Thierrymu Neuvilleovi. Belgičan by navíc podmínky mohl udělat pro jezdce za sebou ještě horší, kdyby úmyslně katoval zatáčky více, než by bylo třeba, aby na trať dostal ještě více bláta a nečistot.

S touto taktikou přišel Sébastien Loeb v roce 2010 ve své domácí rally, kdy byl díky tomu o vteřinu na 1,6 km rychlejší než ostatní! Na předsoutěžní tiskové konferenci však Thierry Neuville odmítal, že by tuto taktiku použil: "V Německu se obecně hodně zkracují zatáčky, takže trať bude stále špinavější.

Ale já nebudu riskovat [defekt] tím, že bych katoval zatáčky jenom proto, abych na trať vyhodil nepořádek. Pokud pojedu rychle, tak čas bude dobrý. Díky katování budeme získávat, cesta bude špinavější a pro něj to bude náročnější."

Vyhrát soutěž je ale pro Neuvillea až druhotné, hlavní je boj o titul "Musíme být chytří," říká Thierry, který před třemi roky v Německu poprvé vyhrál soutěž WRC nejen pro sebe ale i značku Hyundai. "Zaměříme se v průběhu soutěže na Ogiera. Cílem je dokončit rally před ním a získat víc bodů než on, vítězství není primárním cílem."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.