Thierry Neuville popírá, že by zmařil svoje šance na úspěch v Německu jenom proto, aby znepříjemnil soutěž také svému hlavnímu rivalovi v boji o letošní titul, Sébastienu Ogierovi. Jen připomeňme, že Neuville bude o tomto víkendu jako první na trati.
V posledních dnech hodně pršelo - navíc přes noc hrozí další možnost deště - to vše dává velkou výhodu prvnímu na trati, tedy Thierrymu Neuvilleovi. Belgičan by navíc podmínky mohl udělat pro jezdce za sebou ještě horší, kdyby úmyslně katoval zatáčky více, než by bylo třeba, aby na trať dostal ještě více bláta a nečistot.
S touto taktikou přišel Sébastien Loeb v roce 2010 ve své domácí rally, kdy byl díky tomu o vteřinu na 1,6 km rychlejší než ostatní! Na předsoutěžní tiskové konferenci však Thierry Neuville odmítal, že by tuto taktiku použil: "V Německu se obecně hodně zkracují zatáčky, takže trať bude stále špinavější.
Ale já nebudu riskovat [defekt] tím, že bych katoval zatáčky jenom proto, abych na trať vyhodil nepořádek. Pokud pojedu rychle, tak čas bude dobrý. Díky katování budeme získávat, cesta bude špinavější a pro něj to bude náročnější."
Vyhrát soutěž je ale pro Neuvillea až druhotné, hlavní je boj o titul "Musíme být chytří," říká Thierry, který před třemi roky v Německu poprvé vyhrál soutěž WRC nejen pro sebe ale i značku Hyundai. "Zaměříme se v průběhu soutěže na Ogiera. Cílem je dokončit rally před ním a získat víc bodů než on, vítězství není primárním cílem."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.