Kris Meeke zajel při shakedownu nejrychlejší čas, za ním skončili Thierry Neuville, Ott Tänak a Jari-Matti Latvala. Na prvních čtyřech místech tak byly čtyři různé značky.
Sympatické gesto přichystal tým Hyundai a Hayden Paddon pro Johna Kennarda. Dlouholetý spolujezdec Novozélanďana zde měl podle původního plánu zažít svoji derniéru, nakonec jej už dříve nahradil Marshall. Proto jej Paddon do svého auta vzal alespoň během třetího průjezdu shakedownem.
Juho Hänninen trefil hned při prvním průjezdu balík slámy a poškodil svoji Toyotu. Domácí jezdec se tak během shakedownu moc nesvezl.
Výsledky shakedownu:1. Meeke Kris / Nagle Paul Citroën C3 WRC 2:14,32. Neuville Thierry / Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC +0,1 s3. Tänak Ott / Järveoja Martin Ford Fiesta WRC +0,54. Latvala J. / Anttila M. Toyota Yaris WRC +0,65. Sordo Dani / Martí Marc Hyundai i20 Coupe WRC +0,96. Breen Craig / Martin Scott Citroën C3 WRC +1,07. Paddon Hayden / Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC +1,38. Ostberg Mads / Eriksen T. Ford Fiesta WRC +1,39. Ogier S. / Ingrassia J. Ford Fiesta WRC +1,510. Lappi Esapekka / Ferm Janne Toyota Yaris WRC +1,711. Suninen Teemu / Markkula M. Ford Fiesta WRC +2,112. Evans Elfyn / Barritt Daniel Ford Fiesta WRC +3,213. Hänninen J. / Lindström K. Toyota Yaris WRC +7,914. Al-Qassimi K. / Patterson C. Citroën C3 WRC +8,6
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.