Zklamaný Meeke: Necítím u Citroënu dostatečnou podporu

Meeke se zatím dost problematickým vozem C3 WRC ukazuje svoji rychlost
Meeke se zatím dost problematickým vozem C3 WRC ukazuje svoji rychlost, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 27. července 2017 14:29
Sdílej:

Kris Meeke se vrací do MS po nucené pauze v Polsku, kde jej Citroën nahradil Andreasem Mikkelsenem. Jezdec podle svých slov necítí dostatečnou podporu od některých v týmu Citroën. Proto mu chybí dobrý pocit k tomu, aby mohl zopakovat vítězství ve Finsku z loňského roku.

Kris Meeke se letos v každém závodu, do kterého s C3 WRC odstartoval, pohyboval mezi TOP3 jezdci. Jenže tři soutěže po sobě havaroval, což vedlo k jeho nahrazení pro Polskou rally Andreasem Mikkelsenem. Teď Severní Ir promluvil o svém zklamání z tohoto rozhodnutí. „Je to frustrující a složitá situace. Tuto situaci jsem nečekal, ale tak už to je.

Jsem šťastný, že jsem ve Finsku zpět, ale těžko se sem přijíždí s aktuálními pocity. Abyste tady mohli bojovat na čele, tak potřebujete mít dobrý pocit a žádné rozpaky. Chce to plné odhodlání. A to bohužel letos není ten případ. Necítím perfektní prostředí kolem sebe na to, abych udělal to stejné, co vloni. Ten pocit se nevrátí po pouhém kilometru shakedownu,“ odhaluje Kris Meeke.

A cítí vítěz Mexické rally podporu od svého týmu? „Pokud jste byli odstaveni na jednu rally, pak jsou ve struktuře týmu lidé, kteří Vás nepodporují. OK, já pracuji pro Citroën, takže pokud oni cítí, že neodvádím dobrou práci, tak mohou dělat, co uznají za vhodné. Já budu pokračovat dle mých nejlepších schopností v tom, proč jsem tady.“

Meeke je vyvedený z míry z dosavadního průběhu roku: „Nebyla zde rally, kde bych nebyl schopný zajíždět konkurenceschopné časy. Jenže každý přiživoval tu historku, že je něco hodně špatně. Měli jsme rozdílné problémy na různých soutěžích – občas selhalo auto, občas jsem udělal chybu, občas bylo auto nekonzistentní. Craig [Breen] na jedné zkoušce na Sardinii málem zajel nejrychlejší čas a na té další ztratil on i Andreas [Mikkelsen] přes minutu…“

Meeke zároveň oznámil, že konzervativní přístup není jeho stylem a ve Finsku nehodlá nic měnit: „Nemám pro Finsko žádné instrukce [od týmu]. Nejsem tu od toho, abych dojel v TOP10 a všichni se tvářili spokojeně.“ Test před Finskem se ale moc nepovedl: „Měli jsme hrozné počasí. Opravdu hodně pršelo po oba dva dny testů. Proto jsem z auta nedostal téměř žádný pocit – to je možná důvod mé nedostatečné důvěry.“

Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, je rád, že je Meeke zpět: „Je skvělé mít ho zpět. Vloni zde vyhrál a víme, že Kris má těchto soutěžích vždy dobrou rychlost. Nemáme pro Krise na tento víkend žádný speciální úkol, chceme, aby dělal, co umí. Je na něm, aby předvedl to nejlepší, co umí.“

Pokud by si měl Belgičan vybrat z následujících dvou možností - aby Meeke v neděli ráno havaroval z vedoucího pozice a nebo aby dojel do cíle na pátém místě – co by bylo lepší? „Ani jedno, obě jsou to špatné volby… Chtěl bych, aby v sobotu večer vedl a v neděli dojel na podium. Záměrně neříkám na jaké pozici. Páté místo by ukazovalo, že naše rychlost během soutěže nebyla dobrá.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.