Kris Meeke se vrací do MS po nucené pauze v Polsku, kde jej Citroën nahradil Andreasem Mikkelsenem. Jezdec podle svých slov necítí dostatečnou podporu od některých v týmu Citroën. Proto mu chybí dobrý pocit k tomu, aby mohl zopakovat vítězství ve Finsku z loňského roku.
Kris Meeke se letos v každém závodu, do kterého s C3 WRC odstartoval, pohyboval mezi TOP3 jezdci. Jenže tři soutěže po sobě havaroval, což vedlo k jeho nahrazení pro Polskou rally Andreasem Mikkelsenem. Teď Severní Ir promluvil o svém zklamání z tohoto rozhodnutí. „Je to frustrující a složitá situace. Tuto situaci jsem nečekal, ale tak už to je.
Jsem šťastný, že jsem ve Finsku zpět, ale těžko se sem přijíždí s aktuálními pocity. Abyste tady mohli bojovat na čele, tak potřebujete mít dobrý pocit a žádné rozpaky. Chce to plné odhodlání. A to bohužel letos není ten případ. Necítím perfektní prostředí kolem sebe na to, abych udělal to stejné, co vloni. Ten pocit se nevrátí po pouhém kilometru shakedownu,“ odhaluje Kris Meeke.
A cítí vítěz Mexické rally podporu od svého týmu? „Pokud jste byli odstaveni na jednu rally, pak jsou ve struktuře týmu lidé, kteří Vás nepodporují. OK, já pracuji pro Citroën, takže pokud oni cítí, že neodvádím dobrou práci, tak mohou dělat, co uznají za vhodné. Já budu pokračovat dle mých nejlepších schopností v tom, proč jsem tady.“
Meeke je vyvedený z míry z dosavadního průběhu roku: „Nebyla zde rally, kde bych nebyl schopný zajíždět konkurenceschopné časy. Jenže každý přiživoval tu historku, že je něco hodně špatně. Měli jsme rozdílné problémy na různých soutěžích – občas selhalo auto, občas jsem udělal chybu, občas bylo auto nekonzistentní. Craig [Breen] na jedné zkoušce na Sardinii málem zajel nejrychlejší čas a na té další ztratil on i Andreas [Mikkelsen] přes minutu…“
Meeke zároveň oznámil, že konzervativní přístup není jeho stylem a ve Finsku nehodlá nic měnit: „Nemám pro Finsko žádné instrukce [od týmu]. Nejsem tu od toho, abych dojel v TOP10 a všichni se tvářili spokojeně.“ Test před Finskem se ale moc nepovedl: „Měli jsme hrozné počasí. Opravdu hodně pršelo po oba dva dny testů. Proto jsem z auta nedostal téměř žádný pocit – to je možná důvod mé nedostatečné důvěry.“
Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, je rád, že je Meeke zpět: „Je skvělé mít ho zpět. Vloni zde vyhrál a víme, že Kris má těchto soutěžích vždy dobrou rychlost. Nemáme pro Krise na tento víkend žádný speciální úkol, chceme, aby dělal, co umí. Je na něm, aby předvedl to nejlepší, co umí.“
Pokud by si měl Belgičan vybrat z následujících dvou možností - aby Meeke v neděli ráno havaroval z vedoucího pozice a nebo aby dojel do cíle na pátém místě – co by bylo lepší? „Ani jedno, obě jsou to špatné volby… Chtěl bych, aby v sobotu večer vedl a v neděli dojel na podium. Záměrně neříkám na jaké pozici. Páté místo by ukazovalo, že naše rychlost během soutěže nebyla dobrá.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.