Kris Meeke se vrací do MS po nucené pauze v Polsku, kde jej Citroën nahradil Andreasem Mikkelsenem. Jezdec podle svých slov necítí dostatečnou podporu od některých v týmu Citroën. Proto mu chybí dobrý pocit k tomu, aby mohl zopakovat vítězství ve Finsku z loňského roku.
Kris Meeke se letos v každém závodu, do kterého s C3 WRC odstartoval, pohyboval mezi TOP3 jezdci. Jenže tři soutěže po sobě havaroval, což vedlo k jeho nahrazení pro Polskou rally Andreasem Mikkelsenem. Teď Severní Ir promluvil o svém zklamání z tohoto rozhodnutí. „Je to frustrující a složitá situace. Tuto situaci jsem nečekal, ale tak už to je.
Jsem šťastný, že jsem ve Finsku zpět, ale těžko se sem přijíždí s aktuálními pocity. Abyste tady mohli bojovat na čele, tak potřebujete mít dobrý pocit a žádné rozpaky. Chce to plné odhodlání. A to bohužel letos není ten případ. Necítím perfektní prostředí kolem sebe na to, abych udělal to stejné, co vloni. Ten pocit se nevrátí po pouhém kilometru shakedownu,“ odhaluje Kris Meeke.
A cítí vítěz Mexické rally podporu od svého týmu? „Pokud jste byli odstaveni na jednu rally, pak jsou ve struktuře týmu lidé, kteří Vás nepodporují. OK, já pracuji pro Citroën, takže pokud oni cítí, že neodvádím dobrou práci, tak mohou dělat, co uznají za vhodné. Já budu pokračovat dle mých nejlepších schopností v tom, proč jsem tady.“
Meeke je vyvedený z míry z dosavadního průběhu roku: „Nebyla zde rally, kde bych nebyl schopný zajíždět konkurenceschopné časy. Jenže každý přiživoval tu historku, že je něco hodně špatně. Měli jsme rozdílné problémy na různých soutěžích – občas selhalo auto, občas jsem udělal chybu, občas bylo auto nekonzistentní. Craig [Breen] na jedné zkoušce na Sardinii málem zajel nejrychlejší čas a na té další ztratil on i Andreas [Mikkelsen] přes minutu…“
Meeke zároveň oznámil, že konzervativní přístup není jeho stylem a ve Finsku nehodlá nic měnit: „Nemám pro Finsko žádné instrukce [od týmu]. Nejsem tu od toho, abych dojel v TOP10 a všichni se tvářili spokojeně.“ Test před Finskem se ale moc nepovedl: „Měli jsme hrozné počasí. Opravdu hodně pršelo po oba dva dny testů. Proto jsem z auta nedostal téměř žádný pocit – to je možná důvod mé nedostatečné důvěry.“
Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, je rád, že je Meeke zpět: „Je skvělé mít ho zpět. Vloni zde vyhrál a víme, že Kris má těchto soutěžích vždy dobrou rychlost. Nemáme pro Krise na tento víkend žádný speciální úkol, chceme, aby dělal, co umí. Je na něm, aby předvedl to nejlepší, co umí.“
Pokud by si měl Belgičan vybrat z následujících dvou možností - aby Meeke v neděli ráno havaroval z vedoucího pozice a nebo aby dojel do cíle na pátém místě – co by bylo lepší? „Ani jedno, obě jsou to špatné volby… Chtěl bych, aby v sobotu večer vedl a v neděli dojel na podium. Záměrně neříkám na jaké pozici. Páté místo by ukazovalo, že naše rychlost během soutěže nebyla dobrá.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.