Zklamaný Meeke: Necítím u Citroënu dostatečnou podporu

Meeke se zatím dost problematickým vozem C3 WRC ukazuje svoji rychlost
Meeke se zatím dost problematickým vozem C3 WRC ukazuje svoji rychlost, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 27. července 2017 14:29
Sdílej:

Kris Meeke se vrací do MS po nucené pauze v Polsku, kde jej Citroën nahradil Andreasem Mikkelsenem. Jezdec podle svých slov necítí dostatečnou podporu od některých v týmu Citroën. Proto mu chybí dobrý pocit k tomu, aby mohl zopakovat vítězství ve Finsku z loňského roku.

Kris Meeke se letos v každém závodu, do kterého s C3 WRC odstartoval, pohyboval mezi TOP3 jezdci. Jenže tři soutěže po sobě havaroval, což vedlo k jeho nahrazení pro Polskou rally Andreasem Mikkelsenem. Teď Severní Ir promluvil o svém zklamání z tohoto rozhodnutí. „Je to frustrující a složitá situace. Tuto situaci jsem nečekal, ale tak už to je.

Jsem šťastný, že jsem ve Finsku zpět, ale těžko se sem přijíždí s aktuálními pocity. Abyste tady mohli bojovat na čele, tak potřebujete mít dobrý pocit a žádné rozpaky. Chce to plné odhodlání. A to bohužel letos není ten případ. Necítím perfektní prostředí kolem sebe na to, abych udělal to stejné, co vloni. Ten pocit se nevrátí po pouhém kilometru shakedownu,“ odhaluje Kris Meeke.

A cítí vítěz Mexické rally podporu od svého týmu? „Pokud jste byli odstaveni na jednu rally, pak jsou ve struktuře týmu lidé, kteří Vás nepodporují. OK, já pracuji pro Citroën, takže pokud oni cítí, že neodvádím dobrou práci, tak mohou dělat, co uznají za vhodné. Já budu pokračovat dle mých nejlepších schopností v tom, proč jsem tady.“

Meeke je vyvedený z míry z dosavadního průběhu roku: „Nebyla zde rally, kde bych nebyl schopný zajíždět konkurenceschopné časy. Jenže každý přiživoval tu historku, že je něco hodně špatně. Měli jsme rozdílné problémy na různých soutěžích – občas selhalo auto, občas jsem udělal chybu, občas bylo auto nekonzistentní. Craig [Breen] na jedné zkoušce na Sardinii málem zajel nejrychlejší čas a na té další ztratil on i Andreas [Mikkelsen] přes minutu…“

Meeke zároveň oznámil, že konzervativní přístup není jeho stylem a ve Finsku nehodlá nic měnit: „Nemám pro Finsko žádné instrukce [od týmu]. Nejsem tu od toho, abych dojel v TOP10 a všichni se tvářili spokojeně.“ Test před Finskem se ale moc nepovedl: „Měli jsme hrozné počasí. Opravdu hodně pršelo po oba dva dny testů. Proto jsem z auta nedostal téměř žádný pocit – to je možná důvod mé nedostatečné důvěry.“

Šéf Citroën Racingu, Yves Matton, je rád, že je Meeke zpět: „Je skvělé mít ho zpět. Vloni zde vyhrál a víme, že Kris má těchto soutěžích vždy dobrou rychlost. Nemáme pro Krise na tento víkend žádný speciální úkol, chceme, aby dělal, co umí. Je na něm, aby předvedl to nejlepší, co umí.“

Pokud by si měl Belgičan vybrat z následujících dvou možností - aby Meeke v neděli ráno havaroval z vedoucího pozice a nebo aby dojel do cíle na pátém místě – co by bylo lepší? „Ani jedno, obě jsou to špatné volby… Chtěl bych, aby v sobotu večer vedl a v neděli dojel na podium. Záměrně neříkám na jaké pozici. Páté místo by ukazovalo, že naše rychlost během soutěže nebyla dobrá.“

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.