Vloni bylo spojení Jariho-Mattiho Latvaly a Toyoty takovou svatbou z nutnosti, když Latvala byl po náhlém odchodu Volkswagenu z WRC bez místa a Toyota byla chvíli před svým restartem ve WRC bez špičkového pilota. Nicméně toto spojení funguje lépe, než všichni očekávali. Není tedy až takovým překvapením, že se obě strany dohodly na spolupráci i v roce 2018.
Poté, co se vloni po sezoně Volkswagen Motorsport nečekaně stáhl z MS v rally, byl Jari-Matti Latvala prvním z trojice jezdců VW, který se domluvil na místě s některým z týmů. Jeho manažer, Timo Jouhki, byl schopen vyjednat zajímavý kontrakt s novým týmem ve WRC, Toyotou Gazoo Racing. Samozřejmě se hodí připomenout, že tento tým vystavěl a vede někdejší chráněnec Jouhkiho, Tommi Mäkinen.
Spojení temperamentního čtyřnásobného mistra světa v rally na jedné straně a na straně druhé citlivého Latvaly měli mnozí za ne zrovna nejlepší volbu. Nicméně tito dva borci si sedli a už na druhém startu Yarisu WRC letos ve Švédsku oslavovali první společné vítězství, na další zatím čekají. "Mezi těmi dvěma to běží překvapivě dobře. Tommi ze svých aktivních časů ví, co jezdec potřebuje," říká Timo Jouhki.
Vzhledem k tomu, že se Latvala v týmu cítí evidentně dobře, tak není až tak překvapivé, že Jouhki už mluví o vzájemné spolupráci i v roce 2018. "Pro příští rok už jsme s Toyotou uzavřeli nějakou dohodu," prozrazuje Fin. Teď už se musí Jouhki postarat jen o to, aby se na vhodném umístění jeho chráněnce nic nezměnilo. Protože místo na rok 2018 si hledá také Sébastien Ogier a klidně by mohl skončit v Toyotě. Z minulosti moc dobře víme, pod jaký tlak dokáže Latvala sebe samotného dostat, když se jeho kolega jmenuje Sébastien Ogier. Zatím to vypadá, že by mělo být jen formalitou potvrzení Esapekky Lappiho do druhé Toyoty pro rok 2018. To boj o třetí sedačku v továrním týmu Toyoty pro rok 2018 je plně otevřený a zatím to vypadá, že se na toto místo Juho Hänninen neposadí.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.