Vloni bylo spojení Jariho-Mattiho Latvaly a Toyoty takovou svatbou z nutnosti, když Latvala byl po náhlém odchodu Volkswagenu z WRC bez místa a Toyota byla chvíli před svým restartem ve WRC bez špičkového pilota. Nicméně toto spojení funguje lépe, než všichni očekávali. Není tedy až takovým překvapením, že se obě strany dohodly na spolupráci i v roce 2018.
Poté, co se vloni po sezoně Volkswagen Motorsport nečekaně stáhl z MS v rally, byl Jari-Matti Latvala prvním z trojice jezdců VW, který se domluvil na místě s některým z týmů. Jeho manažer, Timo Jouhki, byl schopen vyjednat zajímavý kontrakt s novým týmem ve WRC, Toyotou Gazoo Racing. Samozřejmě se hodí připomenout, že tento tým vystavěl a vede někdejší chráněnec Jouhkiho, Tommi Mäkinen.
Spojení temperamentního čtyřnásobného mistra světa v rally na jedné straně a na straně druhé citlivého Latvaly měli mnozí za ne zrovna nejlepší volbu. Nicméně tito dva borci si sedli a už na druhém startu Yarisu WRC letos ve Švédsku oslavovali první společné vítězství, na další zatím čekají. "Mezi těmi dvěma to běží překvapivě dobře. Tommi ze svých aktivních časů ví, co jezdec potřebuje," říká Timo Jouhki.
Vzhledem k tomu, že se Latvala v týmu cítí evidentně dobře, tak není až tak překvapivé, že Jouhki už mluví o vzájemné spolupráci i v roce 2018. "Pro příští rok už jsme s Toyotou uzavřeli nějakou dohodu," prozrazuje Fin. Teď už se musí Jouhki postarat jen o to, aby se na vhodném umístění jeho chráněnce nic nezměnilo. Protože místo na rok 2018 si hledá také Sébastien Ogier a klidně by mohl skončit v Toyotě. Z minulosti moc dobře víme, pod jaký tlak dokáže Latvala sebe samotného dostat, když se jeho kolega jmenuje Sébastien Ogier. Zatím to vypadá, že by mělo být jen formalitou potvrzení Esapekky Lappiho do druhé Toyoty pro rok 2018. To boj o třetí sedačku v továrním týmu Toyoty pro rok 2018 je plně otevřený a zatím to vypadá, že se na toto místo Juho Hänninen neposadí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.