Devítinásobný mistr světa v rally, Sébastien Loeb, se vrátí ke značce Citroën v rámci testu. Francouz bude testovat aktuální speciál, Citroën C3 WRC.
Alsasan bude testovat C3 WRC na asfaltu už v příštím týdnu. Loeb jel naposledy v MS v roce 2013, takže si také poprvé vyzkouší novou generaci aut WRC. Citroën požádal svého bývalého jezdce o rady a názor na nový stroj.
„Se vznikem PSA Motorsport vznikl jeden silný tým. Mohu využít své zkušenosti při testu Citroënu C3 WRC a zároveň zvládat svůj program s Peugeotem v rallycrossu a také vytrvalostních soutěžích. Už se nemohu dočkat, až usednu za volant nového WRC.
Bude zajímavé sledovat, jak se změnila technologie v této disciplíně, WRC mě neustále zajímá. Ze všech disciplín, které jsem v posledních pěti letech vyzkoušel, cítím, že rally je tou, kterou nejvíce preferuji,“ přiznal vítěz 78 soutěží MS. Loeb po ukončení své kariéry ve WRC jezdil za Citroën ve WTCC, od roku 2015 je jezdcem Peugeotu pro dálkové soutěže a rallycross.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.