Citroën odepsal sezonu 2017 a aktuálně už se soustředí na příští ročník World Rally Championship.
Citroën pojal vývoj speciálu C3 WRC hodně pořádně, když celou loňskou sezonu strávil vývojem auta a jezdci startovali jen na několika málo vybraných soutěží, všeobecně se tak čekalo, že nové WRC vrátí francouzský tovární tým na podobnou úroveň jako v minulé dekádě, kdy dokázal získat 17 mistrovských titulů. Místo sbírání dobrých výsledků je Citroën mezi konstruktéry až na posledním místě, když na vedoucí M-Sport ztrácí 142 bodů.
Šéf týmu Citroën, Yves Matton, říká: "Aktuální myšlenkou je pracovat směrem ke středně až dlouhodobému horizontu. Zaměřujeme se na rok 2018, kdy bychom chtěli znovu najít rychlost. Nemůžeme říct, že nám chybí rychlost, máme ji za určitých podmínek, ale v rally není dostatečné mít rychlost v určitých místech. Pracujeme, abychom z auta dostávali správnou rychlost za všech podmínek. Když teď testujeme, tak více pracujeme na vývoji než na natavení set-upu pro jednu určitou soutěž."
"Neznamená to, že [letos] nemůžeme bojovat o vítězství na soutěžích, ale trochu jsme změnili přístup... více než trochu: Změnili jsme přistup." Jak víme, tak po červnové Rally Sardinia Citroën homologoval změny na autě, ačkoliv Matton upozorňuje na to, že to "byl starý příběh" a nové rozdělení točivého momentu bylo něco, po čem Kris Meeke volal "už dlouho".
Dalším problémem C3 WRC je zavěšení, o němž Matton prohlásil, že se na něm pracuje. "Práce se zavěšením není tak přímočará. S rozdělením točivého momentu změníte část a buď to funguje nebo ne. U zavěšení nemůžete vzít tlumič nárazu z šuplíku a čekat, že to bude perfektní. Po Švédsku jsme učinili nějaká rozhodnutí a poté začali dělat změny, ale věděli jsme, že tyto změny budou pro rok 2018. Už jsme na zavěšení udělali tři změny. Velká přijde v roce 2018, ale pracujeme na ní už teď. Je to velmi dlouhý proces, u zavěšení je to rok," zakončil Matton.
Dle Andrease Mikkelsena se změny provedené na autě už osvědčily. "Pracovali jsme na diferenciálech, abychom se pokusili zamezit přílišnému klouzání zádi a je to dobré. V těchto dvou dnech [testů] jsme toho udělali hodně, ale chce to čas - nepostavíte nový tlumič za den. Přijde toho ještě víc, zvláště v oblasti zavěšení."
Dle Mikkelsena jsou už ale například vyřešeny problémy při dopadu vozů, se kterými se v Argentině potýkali Kris Meeke a Craig Breen. "Je tam teď více ochrany, dokonce více, než jsme mívali na Polu [R WRC]. OK, má to malý dopad na grip a reakci, ale je to všechno o vyvážení. Myslím, že jsme vyřešili tvrdé nárazy v Argentině. S autem teď začínám být velmi šťastný," zakončil Mikkelsen, který se teď ve Finsku neukáže, ale na další soutěži v Německu se za volant C3 WRC vrátí, jeho kolegy budou Kris Meeke a Craig Breen.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?